بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

قدرت موشکی ایران قابل معامله نیست/تحریم سپاه ریسک بزرگی برای آمریکا و پایگاه‌هایش در منطقه است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هم‌ردیف شمردن سپاه با گروه‌های تروریستی، ریسک بزرگی برای آمریکایی‌ها در منطقه است.

قدرت موشکی هرگز قابل مذاکره نیست/تحریم سپاه ریسک بزرگی برای آمریکا و پایگاه‌هایش در منطقه استبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از دفتر حوزه ریاست ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه که در مشهد مقدس برگزار شد با ارائه تحلیلی از وضعیت و شرایط منطقه و جهان اظهار داشت: با گذشت حدود 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و حدود سه دهه از پایان دفاع مقدس، به رغم تداوم توطئه‌ها و تهدیدات متعدد جبهه دشمن و تشدید سرمایه گذاری ضد ایرانی اذناب منطقه ای امریکا و رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران در اوج عزت، اقتدار و عظمت است و به راه نورانی و الهام بخش خود ادامه می دهد.

  ادامه مطلب ...

بولتون: خروج از توافق هسته‌ای با ایران، باید اولویت نخست دولت ترامپ باشد

نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد دولت ترامپ باید از برجام خارج شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری نشریه هیل در مطلبی به قلم جان بولتون، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل به برنامه هسته‌ای ایران پرداخت.

در این مطلب آمده است: براساس گزارش‌ها، برای دومین بار در دولت دونالد ترامپ، وزارت خارجه آمریکا تصمیم گرفته است پایبندی تهران به توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی موسوم به "برنامه جامع اقدام مشترک" (برجام) را تایید کند. اگر این موضوع صحت داشته باشد، این دومین اشتباه ساده دولت ترامپ درباره برجام است.

بولتون در این یادداشت مدعی شد: در طول دو سال گذشته، اطلاعات قابل اتکایی از جزئیات نقض توافق هسته‌ای از جانب ایران رسانه‌ای شده است. این موارد شامل فراتر رفتن از محدوده غنی‌سازی اورانیوم و تولید آب سنگین، تلاش‌های غیرقانونی برای تهیه فناوری دو منظوره هسته‌ای و موشکی و ممانعت از تلاش‌های بین المللی برای بازرسی (از تاسیسات هسته‌ای) است.

  ادامه مطلب ...

امیری مطرح کرد؛ قرارداد توتال دارای محرمانگی تجاری است نه امنیتی و سیاسی

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: برخی از نمایندگان به محرمانه بودن قرارداد توتال اعتراض داشتند در حالی که محرمانگی در چنین قرارداد‌هایی به هیچ وجه محرمانگی سیاسی و امنیتی نیست.

امیری: امیدوارم تکلیف لایحه تفکیک وزارتخانه ها قبل از معرفی کابینه روشن شودبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری، حسینعلی امیری که در جمع مدیران کل امور مجلس وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی سخن می گفت، با اشاره به قرار گرفتن مجدد لایحه یک فوریتی اصلاح بخشی از ساختار دولت در دستور کار مجلس شورای اسلامی گفت: برای ما مهم است که قبل از اینکه آقای روحانی فهرست کابینه دوازدهم را به مجلس بفرستد، این لایحه تعیین تکلیف شود.

وی اظهارداشت: با توجه به در پیش بودن تعطیلات تابستانی مجلس شورای اسلامی امیدوارم که این لایحه طی روزهای آینده با رای نمایندگان محترم در مجلس به تصویب برسد تا انشاءالله دولت دوازدهم از همین ابتدا با ساختار جدید تشکیل شود.

 

ادامه مطلب ...

مصرف روزانه چای سیاه را هرگز فراموش نکنید/اینفوگرافیک

چای سرشار از آنتی اکسیدان است که از بروز سرطان پیشگیری می‌کند، این نوشیدنی آرام بخش می‌تواند سردرد ناشی از خستگی روزانه را از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  چای سیاه برای بیماران قلبی مفید است و از ایجاد لخته‌ در خون که موجب بروز حمله‌های قلبی و سکته‌های مغزی می‌شود، پیشگیری می‌کند، البته چای به هضم غذا نیز کمک می‌کند.

چای به دلیل داشتن کافئین از بروز خستگی پیشگیری می‌کند همچنین این نوشیدنی آرام بخش است و می‌تواند سردرد ناشی از خستگی روزانه را از بین ببرد؛ چای سرشار از آنتی اکسیدان است که از بروز سرطان پیشگیری می‌کند.

  ادامه مطلب ...

حمایت آشکار اسرائیل از گروه‌های تروریستی با اعلام مخالفت با اجرای آتش‌بس در سوریه

به نوشته اسپوتنیک، مخالفت رژیم صهیونیستی با اجرای آتش‌بس در جنوب سوریه، حمایت آن از گروه‌های تروریستی را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تل‌آویو در اجرای آتش‌بس در جنوب سوریه که به تایید آمریکا و روسیه رسیده است، ساز مخالف می‌زند. «بوریس دلگوو» -- کارشناس مسائل خاورمیانه – در گفتگو با رادیو اسپوتنیک گفت اکنون اسرائیل از گروه‌هایی که مسکو و واشنگتن آن‌ها را تروریستی می‌دانند، حمایت می‌کند.


  ادامه مطلب ...

مفتی بیت‌المقدس: هرکس از گیت‌های الکترونیک وارد مسجدالاقصی شود، نمازش باطل است

مفتی بیت‌المقدس ورود به مسجدالاقصی از طریق گیت‌های نصب شده در نزدیکی این مکان را حرام اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از حمرین نیوز، شیخ محمد حسین، مفتی بیت المقدس و سرزمین فلسطین در فتوایی ورود به مسجدالاقصی از طریق گیت های الکترونیک نصب شده از سوی رژیم صهیونیستی را حرام اعلام و تصریح کرد هرکس از طریق این گیت ها وارد مسجدالاقصی شود، نمازش باطل است.


  ادامه مطلب ...

حسین فریدون به بیمارستان منتقل شد

حسین فریدون، برادر رئیس جمهوری در دادسرای تهران با مشکلات جسمی مواجه و با آمبولانس به یکی از بیمارستان های خصوصی تهران منتقل شد.

حسین فریدون به بیمارستان منتقل شدبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین فریدون، برادر رئیس جمهوری در دادسرای تهران با مشکلات جسمی مواجه و با آمبولانس به یکی از بیمارستان های خصوصی تهران منتقل شد.

حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران با اعلام این خبر گفت: حسین فریدون، امروز - دوشنبه 26 تیر- در مراجعه به دادسرای تهران دچار مشکلات جسمی شده بود که پس از تماس با اورژانس 115، به وسیله یک دستگاه آمبولانس به یکی از بیمارستان های خصوصی شمال تهران منتقل شد.

گفتنی است، فریدون دو شب پیش به دلیل عدم تامین وثیقه بازداشت شده بود.

سربازی که هم خدمتی های خود را به رگبار بست/ سرباز ضارب جان باخت+ تصاویر

سرباز وظیفه پادگان آبیک در قزوین امروز با سلاحی که در اختیار داشت هم خدمتی های خود را به رگبار بست.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ و به نقل از  یک منبع آگاه در آبیگ، فرد ضارب  از سربازان آمادگاه ارتش آبیک است و امروز در ساعت استراحت با اسلحه به چند تن از هم خدمتی های خود تیراندازی کرده است.


سربازی که هم خدمتی های خود را به رگبار بست+ تصویر

این منبع آگاه  ادامه داد: در این اقدام فرد ضارب 9 سرباز زخمی شدند و سه نفر از آنان جان خود را از دست دادند و شش سرباز مجروح به بیمارستان شهید رجایی قزوین منتقل شده اند .

سربازی که هم خدمتی های خود را به رگبار بست/دست و پنجه نرم کردن سرباز ضارب با مرگ+ تصویر

ضارب پس از تیراندازی  قبل از اقدام به خودکشی،خود زنی کرده بود وبه علت وخامت حال ، برای درمان به قزوین منتقل شده است و پس از جدال چند ساعته با مرگ جان باخت.

گفته می شود سرباز ضارب به علت موافقت نشدن با درخواست انتقالی اش به شهر اصفهان دست به این اقدام زده است که  روابط عمومی ارتش این موضوع را تکذیب کرد.

انتهای پیام/پ

علوی خبر داد کشف انبار بزرگ اسلحه و مهمات و انهدام تیم تروریست‌ها

وزیر اطلاعات از کشف انبار بسیار بزرگ اسلحه و مهماتتروریست ها در اقدام دیروز سربازان گمنام امام زمان (عج) خبر داد

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمود علوی وزیر اطلاعات در حاشیه نماز روز عید فطر که در مصلی تهران برگزار شد ضمن اعلام خبر دستگیری یک تیم تروریستی،گفت: اخیرا به یک تیم تروریستی ضربه زدیم که دارای یک انبار اسلحه و مهمات بسیار بزرگ بود که ان‌شاءالله اطلاعات این  عملیات را که روز گذشته سربازان گمنام امام زمان (عج) موفق به انجام شده‌‌اند به موقع برای مردم عزیز بیان خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: امکان اقدامات تروریستی برای سازمان‌ها و گروهک‌های تروریستی به حداقل رسیده است. عمده گروهک‌های تروریستی و تیم‌های تروریستی ضربه خورده‌‌اند.


تهاجم قدرتمندانه سپاه به دشمنان کار بزرگی بود/ آتش‌به‌اختیار یعنی کار فرهنگی خودجوش و تمیز نه بی‌قانونی

رهبر انقلاب تأکید کردند که آتش به‌اختیار به‌معنای بی‌قانونی و طلبکار کردن مدعیان پوچ‌اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم،  در خجسته عید سعید فطر، مردم موحد و مؤمن ایران اسلامی به‌شکرانه یک ماه روزه‌داری و بندگی خداوند متعال، نماز عید را در سراسر کشور با شکوه فراوان برگزار و از خداوند کریم، بهترین‌ها را مسألت کردند. کانون این حضور پرشور و مؤمنانه، مصلای امام خمینی تهران بود که نماز عید سعید فطر به‌امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای اقامه شد.

نماز آقا
 
ادامه مطلب ...

واکنش نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس به واردات دارو از اسرائیل

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به مسئله واردات دارو از اسرائیل واکنش نشان داد.

واکنش نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس به ورادات «داروی اسرائیلی» به کشورمحمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره خبر واردات دارو از اسرائیل به ایران توضیحاتی ارائه داد.

وی تاکید کرد: واردات دارو از اسرائیل به ایران هیچ مستنداتی ندارد و متاسفیم که برخی از دوستان بدون  کسب اطلاع از منابع آگاه چنین اخباری را بازتاب می دهند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان تصریح کرد: بنده به شدت خبر واردات دارو از اسرائیل به ایران را تکذیب می کنم، ما نه تنها دارو  بلکه هیچگونه تجهیزات پزشکی از اسرائیل وارد نمی‌کنیم و این رژیم را دشمن اصلی خود می‌دانیم.

  ادامه مطلب ...

فلسطین مسئله‌ اول دنیای اسلام است/امروز مبارزه با رژیم صهیونیستی برای دنیای اسلام واجب و لازم است

جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم صبح امروز با رهبر انقلاب دیدار کردند.

فلسطین مسئله‌ اول دنیای اسلام است/امروز مبارزه با رژیم صهیونیستی برای دنیای اسلام واجب و لازم استبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار عیدانه مسئولان، قشرهای مختلف مردم و سفرای کشورهای اسلامی، «تفرقه و اختلاف» را مهمترین مشکل و جراحتی بزرگ بر پیکره دنیای اسلام خواندند و با اشاره به نقش دشمنان اسلام در برافروختن آتش اختلافات، افزودند: اتحاد و پرهیز از تفرقه به نفع همه کشورهای اسلامی است و باید با همدلی حول مسئله فلسطین بعنوان مسئله اول دنیای اسلام، از کمرنگ یا فراموش شدن آن جلوگیری کرد.

  ادامه مطلب ...

هراس وزارت دفاع آمریکا از برنامه فضایی و موشکی ایران

بلومبرگ در گزارشی به هراس وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نسبت به برنامه موشکی کشورهای مختلف از جمله ایران پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بلومبرگ، بر اساس یک گزارش وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، فناوری موشک‌های بالستیک و کروز در کشورهایی مانند کره شمالی، ایران، روسیه و چین در حال توسعه است و حتی در صورتی که این موشک‌ها قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را نداشته باشند، برای آمریکا تهدیدی بالقوه به شمار می‌آیند.

در این گزارش که پیش از انتشار در اختیار بلومبرگ قرار گرفته، آمده است: "کشورهای بسیاری سامانه‌های موشکی بالستیک و کروز را به عنوان تسلیحات مقرون‌به‌صرفه‌ای در نظر می‌گیرند و آن را نمادی از قدرت ملی خود می‌دانند. بسیاری از موشک‌های بالستیک و کروز به سلاح‌های کشتار جمعی مجهز می‌شوند. با این‌حال، انواع مختلف موشک‌های کروز و بالستیک پیشرفت‌های بسیاری در دقت خود داشته اند که به آن‌ها اجازه می‌دهد با استفاده از کلاهک‌های متعارف، در نابودی اهداف موثر عمل کنند."

  ادامه مطلب ...

تل آویو: حمله موشکی سپاه ضربات دردناکی به داعش وارد کرد

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی انتقام موشکی سپاه پاسداران از گروه تروریستی داعش در سوریه را ضربه سختی به این گروه دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به انتقام موشکی سپاه پاسداران از گروه تروریستی داعش در سوریه، اذعان کرد این حملات ضربه سختی به این گروه وارد آورده  است.

ادرعی در صفحه توئیتر خود نوشت: «هفته جاری ایران موشک‌های زمین به زمینی به اهدافی از داعش در سوریه شلیک کرد. داعش ضربات دردناکی را از این حملات متحمل شد».

وی با بیان اینکه منافع کشورهای عربی سنّی، فرصت‌هایی را در منطقه در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد، مدعی شد: «ایران و محور شیعه، تهدید مرکزی برای ثبات منطقه هستند که عواقب جهانی و خطری اصلی برای اسرائیل دارند.»

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهایش نوشت: «اگر جهان می‌خواهد خاورمیانه را از جنگ دور کند، باید با نفوذ ایران در منطقه مقابله کند. ایران منبع کمک‌های نظامی و تسلیحاتی به گروه‌های تروریستی در منطقه و دیگر نقاط جهان است.»

اعتراف وی به موثر بودن حمله موشکی سپاه به اهداف داعش در سوریه، در حالی است که پیشتر دیگر مقامات رژیم صهیونیستی از جمله فرمانده ستاد کل ارتش و رئیس اطلاعات ارتش سعی کرده بودند اقدام سپاه پاسداران را کوچک جلوه دهند.

مقام روس: به احتمال قطعی ابوبکر بغدادی را به هلاکت رسانده ایم

رئیس کمیسیون دفاعی شورای فدراسیون روسیه از احتمال قطعی کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، «ویکتور اوزیروف» رئیس کمیسیون دفاعی شورای فدراسیون روسیه، از احتمال قطعی کشته شدن ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش خبر داد.
 این مقام روس دربارۀ احتمال کشته شدن خلیفۀ خودخواندۀ داعش گفت: «فکر می کنم این اطلاعات، تا حد 100 درصد، درست باشد».

به نوشتۀ خبرگزاری اینترفکس، اوزیروف گفت: «پس از انتشار این خبر، داعش هیچ گونه عکسی از البغدادی در هیچ جا کجا منتشر نکرد، و این موضوع صحت خبر مرگ او را تایید می کند».

گفتنی است که وزارت دفاع روسیه، هفتۀ پیش اعلام کرده بود به نظر می رسد سرکردۀ داعش، در حملۀ هوایی جنگنده های روسی به نشست سرکرده های داعش در جنوب الرقه، کشته شده است.

ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا، در پاسخ به این خبر گفته بود امکان تایید این موضوع وجود ندارد.

 

سید حسن نصرالله: رژیم سعودی بزدل تر از آن است که بتواند به جنگ ایران برود

دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت سی و هشتمین روز جهانی قدس، سخنرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت سی و هشتمین روز جهانی قدس، سخنرانی کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی که به مناسبت روز جهانی قدس ایراد کرد، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت ایثارگری‎های ملت ایران و برپایی نظام جمهوری اسلامی، امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کرد.

  ادامه مطلب ...

بازخوانی دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی پیرامون نقش آرای مردم در مشروعیت نظام سیاسی اسلام

نظام سیاسى در اسلام علاوه بر رأى و خواست مردم، بر پایه‌ى اساسىِ دیگرى هم که تقوا و عدالت نامیده می‌شود، استوار است.

بازخوانی دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی پیرامون نقش آرای مردم در مشروعیت نظام سیاسی اسلامبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه ای، در پی مباحثی که به‌تازگی درباره‌ی دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی در موضوع نقش آراء مردم در مشروعیت نظام سیاسی مطرح شده است، این نوشتار، بیانات و دیدگاه‌های معظم‌له را پیرامون مسئله‌ی ولایت و حکومت اسلامی و نقش مردم در آن به‌طور خلاصه بررسی کرده است.

  ادامه مطلب ...

چرا مسجد النوری برای داعش مهم بود و آن را منهدم کرد؟

داعش سرانجام مسجد جامع النوری شهر موصل عراق را که مرکز فرماندهی بود ، تخریب کرد تا به دست ارتش نیفتد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پل آدامز خبرنگار امور بین الملل در شبکه بی.بی.سی می گوید : تروریست های داعش هیچگاه به تاریخ یا فرهنگ هنگام پیشروی سریع شان در شمال عراق در 3 سال گذشته اهمیتی نداده اند.

اکثر ناظران سیاسی معتقدند که انهدام مسجد النوری آخرین واکنش کینه توزانۀ داعش به پیشروی ارتش عراق پیش از فرارش از موصل بود.

  ادامه مطلب ...

هشدار؛ مراقب این سرطان مرگبار که با موبایل به سراغتان می‌آید باشید!

دانشمندان یکی از عوامل اصلی سرطان مغز را استفاده مکرر و بیش از حد از تلفن همراه می‌دانند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان انگلیسی و هندی ادعا کرده‌اند که استفاده از تلفن همراه در طول روز بیش از حد مجاز باعث می شود که بخشی از مواد درون مغز از بین برود و در نهایت تنها چیزی که برای فرد به همراه می آورد، بیماری سرطان مغز است.

  ادامه مطلب ...

انفجار انتحاری در منطقه مکه

یک عامل انتحاری خود را در منطقه مکه منفجر کرد.

انفجار انتحاری در منطقه مکهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، منابع خبری عربستان از وقوع انفجار انتحاری در جنوب شرق استان جده در منطقۀ مکۀ مکرمه و بازداشت سه نفر خبر دادند.
بر این اساس، یک عامل انتحاری وابسته به یکی از گروه های تروریستی پس از محاصره نیروهای امنیتی خود را منفجر کرد.

اطلاعات اولیه نشان می دهد در این انفجار هیچ یک از نیروهای امنیتی عربستان آسیبی ندیده‎اند.

در همین حال، برخی منابع خبری محل این انفجار را منطقۀ اجیاد مکه مکرمه ذکر کرده اند.

نیروهای امنیتی عربستان امروز یک باند تروریستی را در مکه متلاشی و طی دو عملیات جداگانه در مکه و جده سه نفر از مظنونان را دستگیر کردند.