بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

رهبر معظم انقلاب در دیدار دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین: رژیم صهیونیستی ۲۵سال آینده وجود نخواهد داشت به‌شرط مبارزه و اتحاد

رهبر انقلاب فرمودند: رژیم صهیونیستی همچنانکه قبلاً گفته‌ایم به شرط مبارزه همگانی و متحد فلسطینی‌ها و مسلمانان با صهیونیستها در ۲۵ سال آینده وجود خارجی نخواهد داشت.
رژیم صهیونیستی ۲۵سال آینده وجود نخواهد داشت به‌شرط مبارزه و اتحادبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز(چهارشنبه) در دیدار دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه تأکید کردند: با وجود بحران آفرینی مستمر حامیان رژیم صهیونیستی برای به فراموشی سپرده شدن مسئله فلسطین، این سرزمین شریف به برکت مقاومت و مجاهدت ملت و گروههای فلسطینی، آزاد خواهد شد.
 رهبر انقلاب اسلامی با تجلیل از انگیزه های ایمانی و روحیه ایستادگی در میان فلسطینی ها افزودند: تنها راه نجات قدس شریف، مبارزه و مقاومت است و دیگر راهها، بی سرانجام و عقیم است.
  
ادامه مطلب ...

گزافه‌گویی نتانیاهو: نابودی اسرائیل برای ایران گران تمام می‌شود!

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد ایران در صورت تلاش برای نابودی اسرائیل با خطر مواجه خواهد شد.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه اسرائیلی "i24" به نقل از برخی منابع اعلام کرد "بنیامین نتانیاهو"، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در اظهاراتی بی‌شرمانه مدعی شده است ایران در صورتی که برای نابودی اسرائیل تلاش کند، خود را در معرض خطر قرار می‌دهد.
این شبکه اعلام کرد نخست وزیر رژیم صهیونیستی این سخنان را در دیدار با رئیس جمهور قزاقستان بیان کرده است.
طبق اعلام این منابع، نتانیاهو، "نور سلطان نظربایف"، رئیس جمهور قزاقستان  را به عنوان حامل این پیام به همتای ایرانی‌اش انتخاب کرده است.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز، چهارشنبه از قزاقستان بازدید و با رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

شکلات باعث عود این بیماری مرگبار می‌شود

شکلات گرچه لذیذ و دارای فواید فراوانی برای بدن است اما برخی مواد افزودنی در نمونه‌های صنعتی این محصول برای عده‌ای ممکن است به شدت مضر باشد.
به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان اسپانیایی در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند مصرف شکلات می تواند باعث گسترش بیماری سرطان در مبتلایان یا همان متاستاز شود.
بر اساس تحقیقات، در شکلات روغن درخت نخل یا همان پالم وجود دارد که این چربی باعث تحریک نوعی پروتئین در بدن انسان به نام cD360 می شود که نقش موثری در گسترش تومورهای سرطانی دارد.
روغن پالم در تمامی کشورهای دنیا و در بیشتر صنایع خوراکی و حتی بهداشتی و آرایشی وجود دارد ولی می تواند در افراد مبتلا به سرطان باعث گسترش بیماری شود.
 
ادامه مطلب ...

عزراییل برای قبض روح چه کسی خود را آراست؟

فرشته مرگ برای گرفتن جان انسانها از پیامبران خدا گرفته تا عادی ترین انسانها روش های متفاوتی دارد.
به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزی عزاییل نزد ابراهیم(ع) آمد تا جان او را قبض کند. ابراهیم(ع) مرگ را دوست نداشت.
 عزراییل متوجه ی خدا شد و عرض کرد: ابراهیم(ع) مرگ را ناخوش دارد. خداوند به عزراییل وحی کرد: ابراهیم(ع)را آزاد بگذار، چرا که او دوست دارد زنده باشد و مرا عبادت کند.
 مدت ها از این ماجرا گذشت تا روزی ابراهیم(ع) پیرمرد بسیار فرتوتی را دید که آنچه می خورد،
 
ادامه مطلب ...

بازخوانی خطبه بیستم نهج البلاغه: علت پنهان بودن اسرار پس از مرگ چیست؟

امام علی (ع):قیامت پیش روی شما و مرگ در پشت سر، شما را می راند.سبکبار شوید تا برسید.همانا آنان که رفتند در انتظار رسیدن شما هستند.
به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛امام علی(ع) در خطبه بیستم کتاب نهج البلاغه در مورد علت پنهان بودن اسرار پس مرگ می فرماید:آنچه را مردگان دیدند، اگر شما می دیدید ناشکیبا بودید و می ترسیدید؛ و می شنیدید و فرمان می بردید.ولی آنچه آنها مشاهده کردند بر شما پوشیده است و نزدیک است که پرده ها فروافتد.

امام علی(ع) در ادامه این خطبه پرمغز مطالب عبرت آموز دیگری را بیان می کند و می فرماید:در دنیا حقیقت را به انسان نشان داده اند،اگر به درستی بنگرید؛ و به ندای حق گوش فرا دهید، در همین دنیا نیز مطالب عبرت آموز اندرز دهنده را همه انسانها خواهند دید .
 
ادامه مطلب ...

اذعان پادشاه عربستان به مشکلات اقتصادی

سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی، به مشکلات اقتصادی این کشور درنتیجه کاهش بهای نفت خام اذعان کرده است.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ؛ پادشاه عربستان سعودی با اقرار به دردناک بودن اقدامات مربوط به بازنگری درساختار اقتصادی کشور در واکنش به کاهش شدید قیمت نفت، گفت که برای جلوگیری از مواجه شدن با مشکلات و ضررهای بیشتر درآینده، چاره ای جز اجرای این اقدامات نیست.
سلمان روز چهارشنبه در نشست شورای مشورتی مشکلات اقتصادی ناشی از بازسازی ساختار اقتصاد را «دردآور» خواند و گفت این اقدامات به‌منظور اجتناب از خسارت‌های بلندمدت، ضروری بوده است.
 
ادامه مطلب ...

عکس/ خودروی تشریفات روحانی در تهران

مراسم استقبال رسمی از رییس جمهور اندونزی صبح امروز در کاخ سعد آباد برگزار شد.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم استقبال رسمی از رییس جمهور اندونزی صبح امروز چهارشنبه با حضور حسن روحانی رئیس جمهور در کاخ سعد آباد برگزار شد.

عکس/ خودروی تشریفات روحانی در تهران
منبع: ایرنا

حمایت نظامی آلمان از رژیم آل‌سعود، خشم مخالفان را برانگیخت

گسترش همکاری های نظامی آلمان با عربستان سعودی، با انتقاد شدید اعضای حزب چپ آلمان مواجه شد.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، سفارت آلمان در پایتخت عربستان اعلام کرد: "اورزولا فن در لاین"، وزیر دفاع آلمان با "محمد بن سلمان"، همتای سعودی اش در ریاض در خصوص همکاری های دو جانبه در بخش آموزش گفتگو کردند. بر اساس اعلام این سفارتخانه، بخش دفاعی آلمان از سال آینده میزبان تعدادی از افسران و کارکنان جوان ارتش عربستان سعودی خواهد بود. 
وزیر دفاع آلمان در گفتگو با همتای سعودی خود روابط دو کشور را عالی خواند و ریاض را شریک اصلی آلمان در منطقه خواند.
 
ادامه مطلب ...

رژیم صهیونیستی آماده تحویل گرفتن جنگنده F-35 از آمریکا

آمریکا 2 فروند از جنگنده چند منظوره جدید خود را فردا در اختیار رژیم صهیونیستی قرار خواهد داد.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت صهیونیستی تایمز آو اسرائیل، رژیم صهیونیستی روز دوشنبه (فردا) نخستین جنگنده های پیشرفته رادار گریز F-35 را دریافت خواهد کرد. در حال حاضر، 2 فروند از این جنگنده چند منظوره که بوسیله شرکت هوافضا و تجهیزات نظامی "لاکهید مارتین" ساخته شده است، در مسیر رسیدن به اراضی اشغالی فلسطین هستند.
اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا هم قرار است در روز تحویل این جنگنده‌ها با آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پایگاه هوایی "نواتیم" دیدار کند.
 
ادامه مطلب ...

چرا طلا برای مردان حرام است؟

تاثیر منفی روی گلبول‌های قرمز خونی در مردان یکی از مضرات استفاده از طلا در آقایان است.
به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛با وجود اتفاق نظر مراجع در حرام بودن استفاده از طلا برای مردان، استفاده از این فلز در بین آقایان رو به افزایش است، در این گزارش  برای اثبات علت حرام شمردن آن برای مردان در دین مبین اسلام توضیحاتی ارائه خواهیم داد .
طبق بررسی‌های متعددی که صورت گرفته، تعداد گلبول‌های سفید خون در مردان بیشتر از زن‌هاست، حال آن که تماس بدن مرد با طلا باعث بالا رفتن میزان گلبول‌های سفید می‌شود. به طور طبیعی با افزایش شمار گلبول‌های سفید، جا برای گلبول‌های قرمز خون کم شده و تعداد آنها به طور محسوسی کاهش پیدا می‌کند.
 
ادامه مطلب ...

روز نخست رزمایش محمد رسول‌الله (ص)؛ از عملیات هلی‌برن یگان‌های تکاور نزاجا تا تمرین مقابله با تهدیدات تروریستی + تصاویر

رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله (ص) 4 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز 21 آذرماه در منطقه عمومی جنوب شرق کشور آغاز شد.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) 4 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز با اعلام رمز آغاز رزمایش با نام مقدس "یا محمد (ص)" توسط امیر سرتیپ ستاد کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در منطقه عمومی جنوب شرق کشور آغاز شد.
از عملیات هلی‌برن یگان‌های تکاور نزاجا تا تمرین مقابله با تهدیدات تروریستی
 
ادامه مطلب ...

ظریف در اجلاس امنیتی تهران: در نهایت بی‌شخصیتی، خانمی را به منطقه می‌آورند تا به آنها بگوید ما امنیت شما را تامین می‌کنیم

وزیر امورخارجه کشورمان گفت: برخی کشورها فکر می‌کنند که می‌توانند امنیت و نظم را با دلار بخرند.
در نهایت بی شخصیتی یک خانمی را در منطقه می‌آورند تا به آنها بگوید ما امنیت شما را تامین می‌کنیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛"محمد جواد ظریف" در کنفرانس امنیتی تهران که در محل اجلاس سران برگزار شد اظهار داشت: وقتی می‌خواهیم از نظم منطقه‌ای سخن بگوییم ناگریزیم از نظم جهانی حرف بزنیم و هنگامی که درباره نظم جهانی بحث می‌کنیم، نمی‌توانیم بدون توجه به غرب آسیا از شکل‌گیری نظم بین‌المللی و نظم جهانی صحبت کنیم.

وی با بیان اینکه جهان در حال دوران گذار است و مهمترین تفاوت دوران گذار فعلی با دوران‌های قبلی غرب نبودن آن است، گفت: در گذشته تمام تغییرات جهان غربی شکل می‌گرفت اما امروز تغییرات فراتر از جهان غرب شکل می‌گیرد چراکه امروز تحول‌های نظام بین‌الملل در دنیای غرب شروع و خاتمه پیدا نمی‌کند.

  ادامه مطلب ...

رهبر معظم انقلاب : هیچگاه نباید به آمریکایی‌ها اعتماد کرد و فریب لبخند آنها را خورد

رهبر معظم انقلاب فرمودند: اکنون در موصل و همچنین در سوریه، امریکاییها، تمایلی به شکست کامل تروریست های تکفیری ندارند.
سیدعمار حکیم و هیأت همراه با رهبر معظم انقلاب دیدار کردندبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب صبح امروز (یکشنبه) در دیدار حجت الاسلام عمار حکیم رئیس تحالف ملی شیعیان عراق و اعضای اصلی این ائتلاف، ضمن ابراز خرسندی از شکل‌گیری ائتلاف در میان گروههای شیعه عراق ، آن را حادثه‌ای مهم خواندند و بر لزوم حفظ و تقویت پایه‌های این وحدت و نگاه پدرانه و آغوش باز به همه جریانها و اقوام و مذاهب مختلف عراق تأکید کردند.

 
ادامه مطلب ...

شمخانی : ایران از ظرفیت‌های لازم قانونی برای مواجهه با نقض برجام برخوردار است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت:مصوبه مجلس، فرمان 9 ماده‌ای رهبری و مصوبه این شورا دست مجریان را در مقابله با نقض برجام باز گذاشته است.
تمدید تحریم‌ها نقض برجام است/ ایران از ظرفیت‌های لازم قانونی برای مواجهه با نقض برجام برخوردار استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه  اجلاس امنیتی تهران در جمع خبرنگاران درباره نقض برجام توسط آمریکایی‌ها اظهار داشت: ملت ما آموزه‌های مهمی دارد که تن ندادن به ذلت از جمله آن است؛ امروز همه مسئولان ما اتفاق نظر دارند که تمدید تحریم‌ها اعمال نوع دیگری از تحریم و نقض برجام است، لذا مسئولان ما امیدوارند رئیس‌جمهور آمریکا تمدید تحریم‌ها را وتو و متوقف کند.
 
ادامه مطلب ...

خیابان‌های استانبول به رنگ خون/ آیا مردم ترکیه چوب حمایت رئیس‌جمهورشان از تروریسم را می‌خورند؟

نیویورک تایمز در مطلبی به بررسی بمب‌گذاری‌های شب گذشته در ترکیه پرداخت.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، روز یکشنبه، پس از وقوع دو انفجار در استانبول که جان 38 نفر را گرفت، در ترکیه یک روز عزای عمومی اعلام شد. این حادثه، تازه‌ترین حمله تروریستی در این کشور بحران‌زده است.
مهاجمان، افسران پلیس ترکیه را هدف گرفته بودند. در این حادثه 30 افسر پلیس کشته شد. هفت غیرنظامی و فردی که تاکنون هویتش تشخیص داده نشده است نیز در میان کشته شدگان بودند. وزیر کشور ترکیه روز یکشنبه گفت 13 نفر در ارتباط با این حادثه دستگیر شده اند.
 
ادامه مطلب ...

ده‌ها کشته و زخمی در پی انفجار نزدیک کلیسایی در قاهره+ تصاویر

انفجار بمب نزدیک کلیسای جامع قبطی‌ها در پایتخت مصر، شماری کشته و زخمی بر جای گذاشت.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از النشره، انفجار یک بمب نزدیک کلیسای جامع قبطی‌ها در محله عباسیه در قاهره، شماری کشته و زخمی بر جای گذاشت.
وزارت بهداشت مصر آمار تلفات بر اثر انفجار نزدیک کلیسای قبطی‌ها را، 26 کشته و 49 مجروح اعلام کرد.
پرس تی وی گزارش داد: نیروهای امدادی و امنیتی به منطقه اعزام شده‌اند و بررسی این حادثه آغاز شده است.

دانشگاه [علوم  اسلامی] الازهر مصر، انفجار تروریستی نزدیک کلیسای مسیحیان قبطی را در محله عباسیه در قاهره محکوم کرد.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.
صبح جمعه نیز در منطقۀ جیزه در پایتخت مصر انفجاری رخ داد که در آن 6 نیروی پلیس کشته شدند.
15 کشته و زخمی در پی انفجار نزدیک کلیسایی در قاهره

نتانیاهو مایل به حضور اعراب در انتخابات نیست

یکی از نزدیکان "بنیامین نتانیاهو" فاش کرد نخست وزیر علاقه‌ای به مشارکت اعراب اسرائیلی در انتخابات پارلمانی ندارد.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "دیوید بیتان"، رئیس ائتلاف حزب حاکم و یکی از اعضای برجسته حزب راستگرای لیکود، اظهار داشت برای اعراب اسرائیلی بهتر است اصلا در انتخابات شرکت نکنند. "بنیامین نتانیاهو" نیز مایل است این عده از شهروندان در انتخابات پارلمانی مشارکت نداشته باشند زیرا 95 درصد آنها به "فهرست مشترک" رای می‌دهند که هیچ سودی برای اعراب اسرائیلی ندارد و برعکس به سود منافع فلسطینی‌ها تمام می‌شود.
 
ادامه مطلب ...

بازخوانی شروط 9 گانه رهبر معظم انقلاب درباره تایید برجام

حضرت آیت الله خامنه‌ای، سال گذشته در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، دستورات مهمی پیرامون حفظ منافع ملی و مصالح عالیه کشور در خصوص نحوه اجرای برجام صادر کردند.
بازخوانی شروط 9 گانه رهبر معظم انقلاب درباره تایید برجامبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه‌ای به روحانی رئیس‌جمهور و رئیس شورای‌عالی امنیت ملی، با اشاره به بررسیهای دقیق و مسئولانه برجام در مجلس شورای اسلامی و شورای‌عالی امنیت ملی و عبور این موافقتنامه از مجاری قانونی، دستورات مهمی را در خصوص رعایت و حفظ منافع ملی و مصالح عالیه کشور صادر و با برشمردن تأکیدات و الزامات ۹ گانه در اجرای برجام، مصوبه جلسه ۶۳۴ مورخ ۹۴/۵/۱۹ شورای عالی امنیت ملی را با رعایت این موارد و الزامات تأیید کردند.
 
 
ادامه مطلب ...

اوباما: ما برنامه اتمی ایران را به عقب راندیم

باراک اوباما گفت آمریکا با امضای توافق هسته‌ای برنامه اتمی ایران را به عقب رانده است.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید؛ "باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا،  طی سخنانی در جمع نظامیان آمریکایی مدعی شد: ما برنامه اتمی ایران را به عقب راندیم و این فقط ارزیابی من نیست؛ بلکه ارزیابی سازمان های اطلاعاتی اسرائیل نیز هست، اگر چه آنها مخالف توافق بودند.
وی طی اظهاراتی در ایالت فلوریدا گفت: «فقط به این فکر کنید که در خلال هشت سال گذشته ما چه کارهایی را بدون این که (حتی) یک گلوله شلیک کنیم، انجام داده ایم. ما برنامه اتمی ایران را به عقب راندیم و این تنها ارزیابی من نیست، بلکه ارزیابی سازمان های اطلاعاتی اسرائیل نیز هست، اگر چه آنها مخالف آن توافق بودند.»
 
ادامه مطلب ...