بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

امیر پوردستان : تهدید کننده را پشیمان خواهیم کرد

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: آمادگی نزاجا بسیار بالا است و تهدید کننده را پشیمان خواهیم کرد. تهدید کننده را پشیمان خواهیم کردامیر سرتیپ  "احمد رضا پوردستان"  فرمانده نزاجا در گفت و گو با  خبرنگار دفاعی امنیتیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره توانمندی نزاجا اظهار داشت: نیروی زمینی با قاطعیت و ولایتمداری بر سر ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایستاده است.
وی ادامه داد: آمادگی نظامی نزاجا بسیار بالاست و هیچ خطری کشور را تهدید نمی‌کند.
فرمانده نزاجا در پایان خاطرنشان کرد:  اگر دشمن تهدید کند او را از کرده خود پشیمان خواهیم  کرد و ما در اوج آمادگی و اقتدار به سر می‌بریم.

انتهای پیام/

پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد مطهر رضوی افراشته شد + عکس

پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد مطهر رضوی افراشته شد + عکس

ایام سوگواری آقا ابا عبدالله الحسین (ع )را تسلیت عرض می نمایم.

بولتن اطلاعاتی ارتش آمریکا: قدرت پهپادها و موشک‌های ایرانی بسیار نگران‌کننده است + دانلود

 دیده‌بان محیط عملیاتی ارتش آمریکا می نویسد: «سخنان حسین سلامی در مورد قدرت پهپادها و موشک‌های ایرانی بسیار نگران‌کننده است. سلامی اعلام کرده که برخی از این مدل‌ها، توانایی دسترسی تا برد دو هزار مایل را دارند که به راحتی اسراییل و کشورهای مدیترانه شرقی را مورد هدف قرار می‌دهد.»

گروه جنگ نرم مشرق_ رصد فعالیت‌های جمهوری اسلامی از داخل رسانه‌های ایرانی یکی از ماموریت‌های ارتش آمریکا است. "دفتر مطالعات خارجی نظامی" متعلق به ستاد فرماندهی اصول و آموزش ارتش آمریکا به مدت بیش از 25 سال است که پژوهش‌های منابع آشکار مربوط به دیدگاه‌های برون مرزی عرصه دفاع و امنیت را انجام می‌دهد. این دفتر، بر روی موضوعاتی که پتانسیل پژوهش را دارند و یا به آنها پرداخته نشده است، تمرکز دارد.
بولتن «دیده‌بان محیط عملیاتی» (OE Watch) متعلق به دفتر مطالعات خارجی نظامی ارتش آمریکا در شماره جدید خود در بخش رصد ایران به دو محصول پیشرفته تولید بومی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.
نگرانی از هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی با برد رفت و برگشت 3000 کیلومتری

ادامه مطلب ...

از هزینه 50 میلیون تومانی تزئین خودرو عروس تا پرداخت 552 میلیون تومان برای ترحیم و تدفین

فاجعه در مدیریت خودروسازی؛
نگاهی به گردش مالی شرکتهای خودروساز بورسی و نحوه هزینه کرد، عمق فاجعه را در این صنعت وارداتی و مونتاژکار نشان می‌دهد.از هزینه کرد تزئین خودرو عروس تا هزینه کفن و دفن و ۸۲۲ میلیون تومان کارت هدیه برای مدیر عامل دیده می‌شود.
به گزارش مشرق، در حالی که موضوع تحریم‌ و عدم دسترسی آسان به مواد اولیه در شرکت‌های مادر در کنار مشکل نقل و انتقال ارز به عنوان اصلی ترین مشکل خودروسازان داخلی مطرح و باعث تحقق زیان در پایان عملکرد دوره‌های مالی آنها یاد می‌شود، اما نگاهی به گزارش مالی آنها و نحوه هزینه کرد درآمد، نشان از عمق فاجعه در این صنعت مبتنی بر مونتاژ و واردات خودرو دارد.

این موضوع نشان می دهد که آنچه امروز به عنوان پایان راه صنعت و مواجهه با رکود فزاینده در فضای کسب و کار یاد می شود، بیش از آنکه ناشی از کمبود نقدینگی و سیاست های کنترل تورم و یا حتی بهانه کمپین های نخریدن خودرو باشد، ناشی از سوء مدیریت، تحمیل نیروی مازاد در خودروسازی و پائین بودن بهره وری و بالا بودن قیمت تمام شده تولید خودرو است.

 
ادامه مطلب ...

نعمت‌زاده، همسر و فرزندانش در ۱۴ شرکت پتروشیمی عضو هیأت مدیره هستند

 توکلی:
این نماینده مجلس افزود: قرار شد پتروشیمی در بورس به عنوان یک کالا فروخته شود اما آقای نعمت‌زاده که خود یا بستگانش در ۱۴ شرکت پتروشیمی عضو هیأت مدیره هستند در ستاد ویژه اقتصادی پیشنهاد بردند و توانستند این تصمیم را بگیرند که پتروشیمی از بورس بیرون برود
نعمت‌زاده، همسر و فرزندانش در ۱۴ شرکت پتروشیمی عضو هیأت مدیره هستندبه گزارش مشرق، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در نشست بررسی «بایسته‌های بسته جدید خروج از رکود دولت» که به همت بسیج دانشجویی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد، سخنرانی کرد.
وی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه اگر می‌خواهیم درباره بسته جدید اقتصادی دولت سخن بگوییم باید از بسته اقتصادی 15 ماهه گذشته دولت شناخت داشته باشیم، گفت: درباره همان بسته 15 ماه پیش نیز عده‌ای استقبال و عده‌ای مخالفت کردند. ما نیز اشکالات آن بسته را در نامه‌ای به آقای روحانی گفتیم.
ادامه مطلب ...

بازتاب تأیید برجام بوسیله رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های خارجی

 
رسانه‎های خارجی بلافاصله پس از انتشار نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در تأیید برجام، محتوای نامه و رهنمودهای ایشان را پوشش دادند.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ انتشار نامه «حضرت آیت‌الله خامنه‌ای،» رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به «دکتر حسن روحانی،» رئیس‌جمهور ایران، در تأیید برجام و همچنین رهنمودها و دستورات ایشان در این نامه درخصوص رعایت و حفظ منافع ملی و مصالح عالی کشور، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت:
 خبرگزاری فرانسه نوشت: رهبر انقلاب اسلامی ایران علی‌رغم اشاره به نکات مبهم برجام در نامه خود به روحانی، برای نخستین‌بار توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، را تأیید کرد. تصمیم ایران برای قبول مفاد «برنامه جامع اقدام مشترک» که پس از انتشار نامه تأیید رهبر رسمیت یافت، یکی از شفاف‌ترین تصمیمات سیاست‌خارجی ایران محسوب می‌شود.
ادامه مطلب ...

رهبر معظم انقلاب :می‌گفتند حق هسته‌ای ندارید، ایستادیم و گرفتیم

 مطالعه برجام ثابت می‌کند که نظام جمهوری اسلامی ایران با ایستادگی رهبر معظم انقلاب بر حقوق ملت همراه با پشتیبانی عمیق و دقیق مردم مقابل زیاده‌خواهی‌های غرب ایستاده هر چند که مراقبت مسئولین و مذاکره‌کنندگان در هر مواجهه با طرفهای غربی ضروری است. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مقام معظم رهبری از همان روزهای آغاز مذاکرات در دولت تدبیر و امید یعنی در کمتر از دو سال پیش مثل دوره‌های قبل، نه تنها خطوط این گذرگاه پیچده را برای تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان ترسیم کردند بلکه دیوار محکمی در مقابل طرف‌های مذاکره کننده با ایران کشیدند که خشت‌های اساسی آن را آنچه از آن به عنوان خطوط قرمز نظام یاد می‌شد، تشکیل می‌داد. ایشان در خصوص خط قرمزها فرمودند: "ما البته درجزئیات این مذاکرات مداخله نمی‌کنیم یک خطوط قرمزی وجود دارد و یک حدودی وجود دارد این حدود باید رعایت شود این را گفتم به مسئولین و موظفند که این حدود را رعایت کنند از هارت و هورت دشمنان مخالفان هم واهمه‌ای نداشته باشند ترس به خودشان راه ندهند."
ادامه مطلب ...

هر اظهاری مبنی برباقی‌ماندن ساختار تحریم‌ها به هر بهانه نقض برجام است/

دستورات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اجرای برجام در نامه به رئیس‌جمهور؛
رهبر معظم انقلاب در نامه‌ای به رئیس‌جمهور دستورات مهمی را در خصوص رعایت و حفظ منافع ملی و مصالح عالیه کشور صادر کردند.
هر اظهاری مبنی بر باقی‌ماندن ساختار تحریم‌ها و وضع هر تحریم در هر سطح و به هر بهانه نقض برجام است/ اقدامات مربوط به نوسازی اراک و معامله اورانیوم غنی‌شده موجود تنها پس از اعلام پایان پرونده pmd و پس از انعقاد قرارد مطمئن و با تضمین کافی آغاز خواهد شدبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه‌ای به آقای روحانی رئیس‌جمهور و رئیس شورای‌عالی امنیت ملی، با اشاره به بررسیهای دقیق و مسئولانه برجام در مجلس شورای اسلامی و شورای‌عالی امنیت ملی و عبور این موافقتنامه از مجاری قانونی، دستورات مهمی را در خصوص رعایت و حفظ منافع ملی و مصالح عالیه کشور صادر و با برشمردن تأکیدات و الزامات 9 گانه در اجرای برجام، مصوبه جلسه 634 مورخ 19/5/94 شورای عالی امنیت ملی را با رعایت این موارد و الزامات تأیید کردند.

متن نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
ادامه مطلب ...

فاجعه بسیار تلخ و حیرت‌انگیز منا نباید فراموش شود/ وظیفه دستگاه دیپلماسی و سازمان حج دنبال کردن قاطعانه ماجراست

 رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و دست‎اندرکاران حج:
مسئولان و دست‌اندرکاران حج ظهر امروز با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار مسئولان و دست اندرکاران برگزاری حج، فاجعه بسیار تلخ و حیرت‌انگیز منا را از جمله امتحانات الهی خواندند و با انتقاد از سکوت دولتها و به خصوص دولتهای غربی و سازمانهای مدعی حقوق بشر در قبال این مصیبت بزرگ تأکید کردند: این حادثه به هیچ وجه نباید فراموش شود و دستگاه دیپلماسی و سازمان حج موظف هستند که این موضوع را به صورت قاطع دنبال کنند.
ادامه مطلب ...

رونمایی رادار "فتح 14" در رزمایش محرم/پشتیبانی نیروی هوایی ارتش از نزاجا با جنگنده‌های F5 و صاعقه + عکس

 لحظه به لحظه با رزمایش محرم؛
رزمایش مشترک محرم ارتش جمهوری اسلامی در دومین روز خود آغاز شد.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، اعزامی به شمالغرب کشور، رزمایش مشترک محرم ارتش جمهوری اسلامی در دومین روز خود آغاز شد. در رزمایش روز گذشته یگان‌های مختلف نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و پدافند آجا به اجرای عملیات پرداختند که طی آن گسترش نیروها در منطقه عملیاتی شمال غرب و غرب کشور صورت گرفت.
رزمایش مشترک محرم آجا با "رمز لبیک یا حسین" با فرمان امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی فرمانده کل ارتش آغاز شد.

ادامه مطلب ...

با تحریم، مقامات ارشد ایران را مجبور به پذیرش توافق هسته‌ای کردیم

 ادعای جان کری:
وزیر خارجه آمریکا مدعی شد فشارهای تحریم‌ها سبب پذیرش توافق هسته‌ای از سوی مقامات تهران شد.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه انگلیسی، جان کری در یادداشتی نوشت: من اوایل این هفته از دانشگاه ایندیانا، یکی از بهترین دانشگاه‌های دولتی آمریکا بازدید کردم. در این دیدار حامل یکی از مهم‌ترین پیام‌های آمریکا درباره سیاست خارجی و تغییراتی که می‌توانیم برای بهتر شدن جهان انجام دهیم، بودم. برای من بسیار مهم بود که برای قشر جوان صحبت کنم.
ادامه مطلب ...

سردار سلیمانی در سوریه به افسران ایرانی و حزب‌الله آموزش می‌دهد+ تصاویر

 ادعای فاکس نیوز:
پایگاه اینترنتی فاکس نیوز با اشاره به عکسی از سردار سلیمانی مدعی شد، وی در حال آموزش افسران ایرانی و حزب‌الله در سوریه است.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاکس نیوز تصویری از سردار "قاسم سلیمانی،" فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایرن، منتشر کرده و مدعی شده است وی در حال آموزش و تعلیم نیروهای نظامی ایران و حزیب‌الله در سوریه است. محل عکسبرداری از سردار سلیمانی، منطقه‌ای در غرب سوریه تشخیص داده شده است و این حدس و گمان فاکس نیوز بر مبنای خبر پنجشنبه گذشته رویترز استوار است که مدعی شده بود سردار ایرانی در لاذقیه – واقع در غرب سوریه – دیده شده است.
ادامه مطلب ...

انهدام پهپاد مهاجم در منطقه هسته‌ای خنداب + فیلم

پهپاد مهاجم در منطقه هسته‌ای خنداب توسط سامانه‌های پدافندی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) منهدم شد.
به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، پهپاد مهاجم در منطقه هسته‌ای خنداب توسط سامانه‌های پدافندی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) منهدم شد.








پرواز هواپیماهای RF4 برفراز منطقه رزمایش/ بازدید فرمانده نهاجا از پایگاه شهید فکوری+فیلم و تصاویر

لحظه به لحظه با رزمایش محرم؛
رزمایش مشترک محرم به مدت دو روز در منطقه غرب کشور در حال برگزاری است.
به گزارش خبرنگار اعزامی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به غرب کشور، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش با حضور در منطقه رزمایش از از یگان‌های شرکت کننده در رزمایش مشترک بازدید کرد.
امیر پوردستان در حاشیه این بازدید درجمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: ظرفیت بالای در نیروی زمینی ارتش برای دفاع از کشور وجود دارد که هیچ تهدیدی کشور را تهدید نمی‌کند و پاسخ جمهوری اسلامی ایران به هر تهدید سخت، کوبنده و قاطع خواهد بود.
همچنین امیر کیومرث در گفت‎وگو با خبرنگار ما درباره رزمایش گفت: دوستان منطقه‌ای آن چه اقتدار ایران تلقی می‌کنند را اقتدار دنیای اسلام بدانند و از آن نترسند. 

ادامه مطلب ...

ناوشکن دماوند و ناوهای موشک انداز پیکان و جوشن عازم روسیه شدند

 ناوگروه ایران از ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش صبح امروز( یکشنبه) عازم روسیه شد.
به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش این دومین سفر ناوگروه ایران به روسیه است؛ تیرماه سال 92 نیز ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آستراخان روسیه سفرکرده بود.
همچنین ناوگروه نیروی دریایی روسیه تاکنون سه بار طی سال های 86 ، 93 و مردادماه امسال با هدف تحکیم روابط دوستانه و توسعه تعامل دریایی بین دو کشور و همچنین توسعه صلح و دوستی در دریای خزر به بندر انزلی سفر کرده است.
ادامه مطلب ...

مقامات آمریکایی: لغو تحریم‌ها چندین ماه زمان خواهد برد/ توقف تولید پلوتونیوم در رآکتور اراک

 گزارش رویترز؛
مقامات آمریکایی اعلام کردند تحریم‌های ایران به یکباره برداشته نخواهد شد.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آمریکا از امروز شرایط برداشته شدن تحریم‌های ایران را بررسی خواهد کرد. با این وجود، این کشور تا زمانی که برنامه هسته‌ای خود را براساس توافق تاریخی وین کاهش ندهد،رفع تحریم‌های مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران انجام نخواهد شد. 
چند مقام ارشد آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، به رویترز گفتند با وجود اینکه رفع تحریم‌های واشینگتن از امروز آغاز می‌شود، واقعیت آن است که اجرای توافق هسته‌ای چندین ماه به طول می‌انجامد. این بدان معناست که تهران نباید به برداشته شدن تحریم‌ها در سال میلادی جاری امیدوار باشد.
ادامه مطلب ...

11 دلیل برای خوردن روزی 1 عدد سیب

  سیب به بهبود تنفس، درمان و پیشگیری از آسم، افزایش هوش، پیشگیری و درمان آلزایمر، کاهش کلسترول، کاهش خطر حملات قلبی، کاهش احتمال ابتلا به سرطان، افزایش انرژی بدن، افزایش بینایی و بهبود دیابت کمک می‌کند.

جدا از طعم و مزه‌ی بسیار عالی که سیب دارد، این میوه کوله‌باری از خواص درمانی را در خود دارا می‌باشد.

سیب نقش مهمی در سلامت بدن دارد و مزیت آن این است که علاوه بر پیشگیری از بیماری‌ها، باعث افزایش سلامتی نیز می‌شود.

 در این‌جا، برای شما دلایلی آورده‌ایم که چرا باید روزی حداقل یک عدد سیب بخورید.

ادامه مطلب ...

از سیلو تا شهر؛ سپاه چهارمین قدرت موشکهای زیرزمینی جهان شد +عکس

 
مشرق بررسی می کند/
با توجه به توانایی های رونمایی شده در سال 90، این شهرهای موشکی می توانند به سیلوهای موشکی زیرزمینی سپاه نیز متصل باشند و نیازمندی سیلوهای موشکی سپاه که عمدتا در فاصله نزدیک تری از سطح زمین قرار دارند، از این شهرهای زیر زمینی تهیه شود.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، از زمان ورود موشک های بالستیک به خدمت در زمان جنگ دوم جهانی تا به امروز، یکی از چالش های بزرگ برای دارندگان این موشک ها حفظ آن از حملات پیش دستانه و متقابل موشکی و هوایی دشمن است؛ چالشی که از همان ابتدا باعث به وجود آمدن خلاقیت ها و پیشرفت بسیار زیاد تکنولوژیک در حوزه های مختلف شده است.
اولین سایت ثابت پرتاب موشک بالستیک در کشور فرانسه و توسط آلمان نازی که این کشور را اشغال کرده بود، ساخته شد. آلمانی ها سایت La Coupole را در شمال فرانسه به منظور ساخت و پرتاب موشک های V-2 به سمت انگلستان ساختند. البته در طراحی این سایت موشکی آلمانی ها مرتکب اشتباه مرگباری شدند و آن هم این بود که سایت مورد نظر دارای سقف گنبدی شکل از جنس بتون بود که باعث می شد به راحتی توسط یگان های شناسایی متفقین کشف شود.
ادامه مطلب ...

خون‌ریزی‌ها و خودروهای انفجاری نمی‌تواند بین ما و امام حسین (ع) فاصله بیندازند

 سید حسن نصرالله:
دبیرکل حزب‌الله لبنان، با بیان اینکه دشمن به سوی جنگ روانی روی آورده است؛ تأکید کرد: هیچ چیزی حتی انفجارها و خونریزی‌ها نیز نمی‌تواند بین ما و امام حسین (ع) فاصله بیندازد.
خون‌ریزی‌ها و خودروهای انفجاری نمی‌تواند بین ما و امام حسین (ع) فاصله بیندازندبه گزارش مشرق، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در دومین سخنرانی خود به مناسبت ایام محرم، تأکید کرد: هیچ چیزی، نه انفجارها، نه خونریزی‌ها و نه خودروهای بمب‌گذاری شده نمی‌تواند بین ما و امام حسین (ع) فاصله بیندازد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان ادامه داد: در سال های اخیر به علت پیشرفت وسایل ارتباطی، دشمن بر جنگ روانی متمرکز شده و این رسانه‌ها بیش از گذشته این فرصت را به دشمن می‌دهد تا این جنگ روانی ادامه دهد.

وی در این باره ادامه داد: جنگ روانی به صورت مرحله به مرحله بر روی فکر انسان کار می‌کند و نظر او را در مورد مسئولیتش در قبال دیگران تغییر می‌دهد.

سید حسن نصرالله افزود: ما هم اکنون در قلب این جنگ روانی هستیم و اقدامات تبلیغاتی دشمن و نیروهای اسکتبار به حدی رسیده است که با بدیهیات ذهنی نیز بازی می‌کند.

ادامه مطلب ...

حالا «فلفل» ایرانی با «والفجر» حریف جالوت‌های دریایی آمریکا می‌شود +فیلم

گزارش مشرق از جدیدترین دستاورد دفاعی؛

فیلم های منتشره از تست اژدر والفجر، نشان می دهد برخورد این اژدر به هدف سنگین وزنی چون یک نفتکش، به سرعت این شناور بزرگ را منهدم کرده و به قعر آب فرستاده است در حالی که عمده شناورهای رزمی مثل ناوشکن‌ها و یا ناوهای محافظ، وزنی به مراتب کمتر از این شناور هدف دارند.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، منطقه خلیج فارس از دیرباز ناحیه ای چالش برانگیز برای شناورهای نظامی بزرگ بوده است چراکه جغرافیای خاص زیر آبی این منطقه و عمق کم آب در بسیاری از نقاط آن، مانور در این پهنه آبی را برای این شناورها محدود کرده و این محدودیت ها برای برخی سیستم های از جمله سامانه های سونار این شناورها نیز وجود دارد. این محدودیت ها در سالهای اخیر موجب بروز برخی از حوادث از جمله برخورد عجیب زیردریایی اتمی آمریکایی با نفت کش ژاپنی در تنگه هرمز شد.

  ادامه مطلب ...