بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

کلاه سبزهای ارتش ایران چگونه وارد جنگ سوریه شدند؟

طبق قانون، از جمله وظایف ارتش، «داشتن آمادگی جهت همکاری با سپاه پاسداران در کمک به ملل مسلمان و مستضعف غیر معارض با جهان اسلام، در دفاع از خود در برابر تهدید و تجاوز نظامی بنا به درخواست آنان و بنا به دستور» است.


کلاه سبزهای ارتش ایران چگونه وارد جنگ سوریه شدند؟  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بیش از 5 سال از ماجرای سوریه و فعال شدن گروه‌های تروریستی در این کشور می گذرد و جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا با تشخیص به موقع وارد این عرصه شد و بیشترین کمک را به دولت قانونی این کشور برای مقابله با تروریست‌ها کرد و مانع از گسترش آنها به دیگر نقاط منطقه شد. 

 
تقدیم شهدای ایرانی در این راه گواه همین حضور مصمم است؛ شهدایی که بیشتر آنها از یگان‌های سپاه پاسداران و بسیجیانی بودند که به صورت داوطلبانه به این کشور اعزام شدند.

  ادامه مطلب ...

جزئیات اقدامات و ماموریت‌های کلاه‌سبزها

جزئیات اقدامات و ماموریت‌های کلاه‌سبزها

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛امیر نوذر  نعمتی فرمانده تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد نزاجا (نوهد) با اشاره به مأموریت‌های این تیپ اظهار کرد: مأموریت‌ کلی تیپ نوهد نفوذ از راه‌های هوا، زمین، دریا در پشت منطقه هدف و بنا به دستور سلسله مراتب است.

وی آموزش عملیات ویژه و جنگ‌های نامنظم به سایر یگان‌های ارتش را از جمله دیگر وظایف تیپ 65 ارتش برشمرد.

 فرمانده تیپ 65 نوهد همچنین با اشاره به سطح آمادگی این تیپ با تأکید بر اینکه تیپ تحت فرماندهی او همیشه آماده اجرای مأموریت است، خاطرنشان کرد: تیپ 65 ویژه هوابرد نزاجا همواره در همه رزمایش‌هایی که در نیروی زمینی انجام می‌شود حضور دارد و هر لحظه که به این نیرو نیاز باشد، آماده فعالیت است.

نعمتی با بیان اینکه در تیپ 65 در مجموع 11 مهارت به کارکنان ارتش آموزش داده می‌شود، خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها در قالب کمیته‌های آموزشی با عناوین چتربازی، غواصی، کوهستان، جنگ‌افزار، مخابرات و رهایی گروگان ارائه می‌شود.

  ادامه مطلب ...

برتری ایران، اسرائیل را وادار به برقراری روابط دیپلماتیک با اعراب کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در این باره نوشت: افزایش نگرانی‌درباره برتری و نفوذ ایران در خاورمیانه به ویژه در سوریه، عراق و یمن، موجب شده اسرائیلی‌ها محتاطانه با قدرت‌های جهان عرب از جمله با آن‌هایی که روابط دیپلماتیک نیز ندارند، درباره امور امنیتی رایزنی کنند. 

«دوری گلد» معاون وزیر امور خارجه اسرائیل به فایننشال تایمز گفت: کشورهای سنی عرب به طور فزاینده‌ای خاورمیانه را از منظر اسرائیل می‌بینند.




  
ادامه مطلب ...

سید حسن نصرالله گفت: از همه کشورهایی که در کنار مقاومت ایستادند و پشتیبانی تاریخی آنها از مقاومت، سپاس و قدردانی می کنیم.

  سید حسن نصرالله گفت: از همه کشورهایی که در کنار مقاومت ایستادند و پشتیبانی تاریخی آنها از مقاومت، سپاس و قدردانی می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت سالگرد پیروزی مقاومت لبنان در جنگ ژوئیه دو هزار و شش که از شبکه تلویزیونی خبر، المنار، المسیره، العالم و المیادین پخش شد گفت: خدا را سپاس که از ما حمایت کرد و پیروزی ما را تایید کرد و امنیت و اطمینان به ما ارزانی کرد. امروز، دهمین سالگرد پیروزی شما مردم، پیروزی خون شهدا، ارتش و ملت شما در سال دو هزار و شش است.


 

ادامه مطلب ...

رسانه‌ها تاثیر بسیاری در ارتقای توان بازدارندگی دفاعی کشوردارند

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به نقش رسانه‌ها در شناساندن این نیرو به مردم گفت: زمانی که رسانه‌ها به صحنه آمدند، خبرنگاران توانستند مظلومیت نیروی دریایی ارتش را از بین ببرند و این نیرو را به خوبی در میان مردم بشناسانند.  امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در ستاد نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اهمیت کار رسانه‌ها در کشور اظهار کرد: خبرنگاران در همه ابعاد یک جامعه از قبیل سیاسی، اقتصادی ، اجتماعی و نظامی دارای مقام بسیار ارزشمندی هستند و می‌توانند در ارتباط جایگاه کشور گام های بسیاری بردارند.

 وی با بیان این‌که «باید بتوانیم هدفگذاری خوبی در رسانه‌های  کشور جهت ارتقای جایگاه کشور و هم‌چنین افزایش روحیه مردم برداریم» به نقش رسانه‌ها در افکار عمومی و هم‌چنین مجامع بین‌المللی اشاره و خاطرنشان کرد: مهمترین موضوعی که امروز در بحث امنیت و توان دفاعی کشور می‌تواند کمک کننده نیروهای نظامی باشد، نشان دادن توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در سطح دنیا است.


  ادامه مطلب ...

ارتش و سپاه بسیجی هستند و رقابت آنها تنها در تولید امنیت برای کشور است

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در جمع کارکنان اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) اظهار داشت: امروز فضای مجازی علاوه بر مزایایی که دارد می‌تواند خطرناک هم باشد و شما می‌بینید که شایعه در این فضا چقدر سریع گسترش پیدا می‌کند بنابراین باید جایگزین مناسب برای شبکه‌های مجازی ایجاد کنیم و این تنها وظیفه دولت یا دیگر ارگان‌ها نیست و ما در مجموعه نظامی خودمان هم باید تلاش کنیم و عزیزان روحانی می‌توانند در این بخش به ما کمک زیادی کنند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با اشاره به شیطنت‌های دشمنان در ایجاد تفرقه بین نیروهای مسلح گفت: همه ارتشی‌ها و سپاهی‌ها بسیجی هستند و تنها جایی که با هم رقابت می‌کنند تولید امنیت بیشتر برای کشور است. 

سامانه S300 تا پایان سال 95 به طور کامل تحویل ایران می‌شود

S300 تا پایان سال 95 به صورت کامل تحویل ایران می‌شودمحمدجواد جمالی نوبندگانی نماینده مردم فسا در گفت وگو با خبرنگارمجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره آخرین وضعیت قرارداد سامانه دفاعی اس 300 میان ایران و روسیه، گفت: خوشبختانه شاهد این هستیم که دولت روسیه به تعهدات خود در اجرای قرارداد تحویل سامانه اس300 به خوبی عمل کرده است.

وی افزود:  براساس اطلاعات کسب شده، این سامانه به صورت کامل تا پایان سال 95 به ایران تحویل داده می‌شود. 
 
عضو هئیت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه قطعا اجرای کامل و درست قرارداد تحویل سامانه اس 300، به گسترش روابط و تعاملات ایران و روسیه در تمام جهات و موضوعات کمک شایانی می کند، تاکید کرد: این درحالی است که ما امروز شاهد سطح روابط استراتژیک دو کشور هستیم.

گوشی‌های هوشمند تهدیدات زیادی برای مسئولان دارد/ حوادث اخیر پتروشیمی‌ها ناشی از حملات سایبری نبود

رئیس پدافند غیرعامل:
رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه حوادث اخیر پتروشیمی‌ها ناشی از حملات سایبری نبوده است، گفت: طی کار مشترکی میان سازمان پدافند غیر عامل و وزارت نفت فرماندهانی برای مناطق نفت‌خیز تعیین شده است؛ تا هماهنگی‌های لازم را در مواقع بحرانی انجام دهند.
به گزارش مشرق، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در حاشیه چهارمین همایش ملی پدافند سایبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ضعف حوزه‌های ایمنی باعث آتش‌سوزی در برخی از پتروشیمی‌های جنوب کشور شده است؛ که وزیر محترم نفت در این زمینه دستورات جدی را ابلاغ کرده است.
وی افزود: در حوزه‌های ماهشهر، عسلویه و منطقه جنوبی نفت‌خیز خوزستان و اهواز باید ساختارهای مقابله با این دست از حوادث را ایجاد کرد؛ که در کار مشترکی بین سازمان پدافند غیرعامل و وزارت نفت برای مناطق نفت‌خیز جنوب ازجمله ماهشهر و عسلویه فرمانده تعیین شده است؛ تا اگر اتفاقی افتاد با سایر مراکز هماهنگی و با طرح‌ریزی عملیاتی، اقدامات لازم را انجام دهند.
 
ادامه مطلب ...

شاهکار نیروهای مسلح ایران در Army Games 2016/ استفاده عملیاتی از اسلحه و تانک ویژه ارتش روسیه +عکس

نگاهی به دستاوردهای حضور در یک رخداد مهم نظامی؛
نیروهای ایرانی حاضر در مسابقات رزمایشی روسیه 2016، با دو سلاح جدید آشنا شده‌اند که در سازمان رزم نیروهای مسلح کشورمان وجود ندارد، اما تبحر در استفاده از این سلاح های مدرن نشان داد ثمرات شرکت در این مسابقه را نباید صرفا در جدول رده‌بندی جستجو کرد.
به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، یکی از رخدادهای مهم نظامی که در خلال اتفاقات و اخبار روزمره در رسانه های کشورمان، مورد غفلت واقع شده، حضور واحدهای زبده نیروهای مسلح ایران متشکل از حدود 200 نیرو از سپاه پاسداران، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی در رشته های مختلف رزمایش یا مسابقات ارتش های جهان در کشور روسیه است که اتفاقی قابل توجه محسوب می شود.
  
ادامه مطلب ...

در تاریخ سیاسی آمریکا ده‌ها مورد پرونده رسوایی‌های اخلاقی وجود دارد. از زمان پدران بنیانگذار ایالات متحده، گزارش‌گران پرده از بسیاری رسوایی‌های مقامات این کشور برداشته‌اند.
به گزارش صدخبر  ،  در این میان نام شش رئیس‌جمهور آمریکا در لیست کسانی که روابط نامشروع داشته‌اند ثبت شده‌اند از توماس جفرسون، یکی از پدران بنیانگذار و نویسنده اصلی اعلامیه استقلال تا بیل کلینتون، چهل و دومین رئیس‌جمهور آمریکا، که همسرش بخت نخست ریاست‌جمهوری آمریکا در انتخابات سال 2016 است.

توماس جفرسون (Thomas Jefferson)، پس از جرج واشنگتن (George Washingtom) و جان آدامز (John Adams) به عنوان سومین رئیس‌جمهور آمریکا برگزیده شد.

ادعاها درباره روابط نامشروع جفرسون از سال 1802 مطرح بود. بعدها روزنامه‌نگاری به‌نام جیمز کلندر (James Callender)،‌ پس از اینکه پست ریاست اداره پست را به وی ندادند، فاش کرد که رئیس‌جمهور از سالی همینگز (Sally Hemings) چندین بچه دارد.




  ادامه مطلب ...

جزئیات گزارش جدید دولت از بازارکار/آدرس مشاغل ایجاد شده کجاست؟

با وجود ادامه رکود اقتصادی و احتمال ورود ناگهانی ۴.۵ میلیون فارغ‌التحصیل به صف تقاضای کار، دولت اعلام کرده در بهار امسال ۴۴۰ هزار شغل جدید ایجاد و پایدار شده که ۲۹۰ هزار آن غیرنفتی بوده است.
به گزارش صدخبر؛ سه سال از فعالیت دولت تدبیر و امید می گذرد و در این دوره دولت نتوانسته به یکی از مهم ترین وعده های خود جامه عمل بپوشاند. دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور با وعده حل معضل بیکاری و اینکه ایجاد اشتغال از مهم ترین رسیدگی ها و اقدامات دولت تدبیر و امید خواهد بود، فعالیت خود و کابینه اش را در مردادماه سال ۹۲ کلید زد.

رئیس جمهور، وزرا و معاونان وی و مسئولان دولتی در سال های گذشته مرتبا درباره خطر بیکاری بزرگ سخن گفتند و از آنسو نیز عنوان شد آمارهای ارائه شده از اشتغال زایی میلیونی در سال های قبل از دولت یازدهم چیزی جز آمارسازی نبوده و هرگز خبری از ایجاد میلیون ها شغل جدید در کشور نبوده است.

  ادامه مطلب ...

سفیر جدید فرانسه در تل‌آویو؛ زنی که عاشق رژیم صهیونیستی است

"هلن لو گال" قرار است از ماه آینده به عنوان سفیر جدید فرانسه در اراضی اشغالی فلسطین کار خود را آغاز کند.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت صهیونیستی جروزالم پست در مطلبی نوشت: "هلن لو گال،" سفیر جدید فرانسه در فلسطین اشغالی زمانی که کار خود را از ماه آتی آغاز کند، با مسائل ناآشنا نخواهد بود. وی در دهه 1990، سه سال در سفارت تل آویو فعالیت کرد. حالا که از آن زمان حدود 20 سال می گذرد وی قرار است جانشین "پاتریک مِسوناو" شود که از سال 2013 به عنوان سفیر فرانسه در اراضی اشغالی فلسطین خدمت می کرد.
به نوشته جروزالم پست، لو گال یک دیپلمات معمولی نیست. وی در یک خانواده از طبقه متوسط در حومه پاریس به دنیا آمد. پدر او مخالف سنت شکنی بود و می گفت او باید یک کشاورز شود نه مهندس. زمانی که هلن در دوره متوسطه تحصیل می کرد، خانواده اش او را به آمریکا فرستاد تا تجربیاتی کسب کند. همانجا بود که هلن تصمیم گرفت به مطالعه علوم سیاسی بپردازد و یک شغل مرتبط با آن انتخاب کند.
 
ادامه مطلب ...

پایگاه نظامی "گوام" در تیررس موشک "هواسونگ-10" + مشخصات و تصاویر

پرونده موشک های بالستیک پیونگ یانگ/ 3
روزنامه دیلی‌تلگراف، درباره آزمایش موشک‌های "هواسونگ-10"، ادعایی قابل تأمل دارد.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کره شمالی در حوزه موشک های بالستیک میانبرد، اقدامات گسترده‌ای انجام داده و نتیجه آن تولید حداقل 2 نسل از موشک هایی است که با قدرت تخریب بالا می توانند در نبردهای احتمالی موفق ظاهر شوند.
  یکی از این موشک‌ها، "هواسونگ – 10 (Hwasong-10 Missile)" است که مدل ارتقا یافته موشک بالستیک " هواسونگ – 6 " و "هواسونگ – 5" و "رودونگ"  بوده و می تواند یکی از اهرم‌های بازدارندگی " پیونگ یانگ " باشد.
 
ادامه مطلب ...

جان کربی: همه نیروهای مردمی عراق تحت کنترل ایران نیستند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت:همه نیروهای مردمی عراق تحت نفوذ مستقیم ایران نیستند.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی مدعی شد در بین نیروهای مردمی عراق، افرادی نیز هستند که ایران کنترلی بر آنها ندارد.
خبرنگار پرسید اخیرا مشاهده شد که دولت عراق دستوراتی داد تا شبه نظامیان شیعه عراق ، نیروهای بسیج مردمی عراق را بخش رسمی ارتش عراق کند. در بین مسائل مختلف در مورد این نیروها این مسئله مطرح است که رئیس آنها به خاطر نقش او در حمله به نیروهای آمریکایی و روابط نزدیک وی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست تروریستی آمریکا قرار دارد.

 
ادامه مطلب ...

فرمانده نیروهای روسیه در سوریه کیست؟/آیا فاتح اوستیای جنوبی، "شامات" را هم نجات می‌دهد؟

در سال 2008، فرمانده نیروهای روسی مستقر در قفقاز، "الکساندر ژوراولوف" بود که توانست نیروهای گرجی را شکست دهد.
به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اخیرا یک تغییر جدید در فرماندهی نیروهای مسلح روسیه در سوریه انجام شده است و آن حضور ژنرال "الکساندر ژوراولوف" در راس نیروهای روسی مستقر در سوریه است.
"ژوراولوف" جایگزین ژنرال "الکساندر دورنیکوف" شده که از مهرماه سال گذشته به عنوان فرمانده یگان های روسی در سوریه، عملیات موفق بمباران هوایی مواضع تروریست‌ها؛ به ویژه داعش و جبهه النصره را با همکاری نظامیان سوری فرماندهی و هدایت کرده است.
ژنرال "الکساندر ژوراولوف" یکی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح روسیه و فرمانده جنگ پنج روزه سال 2008 با گرجستان در "اوستیای جنوبی"، مسئولیت هدایت نظامیان روسی در سوریه را برعهده گرفت.

 
ادامه مطلب ...

اوباما: با کمک کلینتون برنامه هسته ای ایران را تعطیل کردیم/ ترامپ مرد عمل نیست

باراک اوباما در گردهمایی ملی حزب دموکرات به حمایت قاطع از "هیلاری کلینتون" پرداخت.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو اس ای تودی؛ "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، در گردهمایی ملی حزب دموکرات به سخنرانی پرداخت و از مردم این کشور خواست با رای دادن به "هیلاری کلینتون" کاری کنند تا تلاش‌های 8 ساله او با موفقیت به اتمام برسد.

اوباما در ادامه افزود: اینجا هستم تا به شما بگویم، بله هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن باقی مانده است. اموری مانند مسائل اقتصادی، امنیت عمومی و حقوق مدنی مواردی هستند که باید همچنان بر روی آنها کار کرد.
 
ادامه مطلب ...

حزب‌‌الله لبنان، گروه مبارزی که به ارتشی کلاسیک تبدیل شد + تصاویر

یکی از فرماندهان ارتش اسرائیل گفت: حزب‌الله هشتمین رتبه را از لحاظ قدرت موشکی در سطح جهان دارد.
 به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه‌ آمریکایی «واشنگتن پست» در گزارشی پیرامون توان نیروی مقاومت حزب‌الله لبنان نوشت: حزب‌الله اینک یک قدرت نظامی منطقه‌ای با هزاران نیرویی است که با نبرد در میدان جنگ سوریه منسجم‌تر نیز شده‌اند.
 
ادامه مطلب ...

نیویورک تایمز: جنگ سرد ایران و عربستان شعله ورتر می شود

  نیویورک تایمز نوشت اظهارات و اقدامات مقامات سعودی، به اختلافات ایران و عربستان دامن می زند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، در طول دهه ها رقابت سخت بین ایران و عربستان، حتی وقتی این دو کشور، از نیروهای خود در سرتاسر خاورمیانه پشتیبانی می کنند، معمولا یک خط قرمز داشته اند: در امور داخلی هم، مستقیما دخالت نمی کردند.

بر این اساس سیاست گذاران تهران و ریاض، دریافته اند که حمایت از اقلیت شیعه مذهب عربستان و سنی مذهب های ایران، ممکن است به سرانجامی ختم شود که هیچ کدام آمادگی اش را ندارند. اما گویا این خط قرمز شکسته است.
 
ادامه مطلب ...

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در گفت‌وگو با تسنیم: تخلف برادر رئیس‌جمهور برای ملت قابل قبول نیست/ روحانی دستور رسیدگی دهد

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور دستور پیگیری حقوقهای نجومی را ابلاغ کرده است، گفت: آقای روحانی برای رسیدگی به تخلفات نزدیکانش نیز اهتمام بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ناصرموسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، درباره اخبار منتشرشده مبنی بر لابی‌گری برادر رئیس جمهور برای انتصاب یکی از مدیران متخلف در موضوع حقوقهای نجومی گفت: این اولین بار نیست که مدیری با وجود تخلفات گذشته، با لابی‌گری توانسته چنین جایگاهی کسب کند و تا به امروز هم هیچ برخورد قانونی با این‌گونه اشخاص صورت نگرفته است.

  ادامه مطلب ...