بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

گام‌های مهم هوانیروز برای پوست اندازی کبراهای ایرانی/ بالگرد مشهور دوران دفاع مقدس هم تا دندان مسلح شد +عکس

بالگرد کبری

شفق یکی از اولین موشک‌های بومی است که از جستجوگر (IIR) استفاده می‌ کند. این نوع جستجوگر، قابلیت ردگیری اهداف زرهی و شناوری را از تمام زوایا داشته و از مقاومت نسبتا بالایی نسبت به اخلال برخوردار است.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، اگرچه ناوگان بالگردی نیروهای مسلح علی رغم تحریم ها و محدودیت های مختلف در دوران پس از انقلاب، توانسته با پشت سر گذاشتن دوران سخت جنگ تحمیلی، به نیازهای متنوع نیروهای مسلح و سایر نهادهای کشور همچون وزارت بهداشت نیز پاسخ مناسبی بدهد، اما ضرورت ارتقاء و بهینه سازی اجزاء مختلف آن با توجه به نوع تهدیدات و نیازهای کشور، طی سالهای اخیر بیش از هر زمانی احساس می شود.

  ادامه مطلب ...

کاریکاتور/ پول بنز می‌دهیم، سوار پراید می‌شویم!!!

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به کیفیت پایین و قیمت بالای محصولات دو خودروساز بزرگ کشور گفت: پول بنز و بی ام و می دهیم، سوار پراید و پژو و پیکان می شویم. نادر قاضی پور با تاکید بر این که از تولید داخل حمایت می کنیم ولی شرط و شروط داریم گفت: خودروسازان در قبال این حمایت هم باید قیمتها را کاهش و هم کیفیتها افزایش دهند.
کاریکاتور/ پول بنز می‌دهیم، سوار پراید می‌شویم!!!

کاریکاتور/ "تعهد گرفتیم بماند" دروغ بود؟

پژو هم رفت / "تعهد گرفتیم بماند" دروغ بود؟ / تکرار تجربه‌های بدقولی فرانسوی‌ها نشان می‌دهد خودروسازان داخلی ضمن تعامل با شرکت‌های خودروساز قدرتمند جهان باید به ارتقاء توانمندی خود توجه کرده و فقط توسعه صنعت خودرو را در همکاری با فرانسوی‌ها نبینند.
کاریکاتور/ "تعهد گرفتیم بماند" دروغ بود؟

پوستر/ یکی بزند ده تا می‌خورد

امام خامنه‌ای:«امروز جوانان ما توانسته‌اند به قدرت موشکی اوّل منطقه تبدیل بشوند. دشمن میداند که اگر یکی بزند، ده تا میخورَد. پس موشک، مایه‌ی امنیّت و نقطه‌ی قوّت است. ببینید؛ دشمن روی مسئله‌ی موشکی متمرکز میشود. یک عدّه‌ای هم متأسّفانه در داخل با دشمن هم‌صدا میشوند که «آقا چه فایده‌ای دارد؟».
پوستر/ یکی بزند ده تا می‌خورد

ماموستا رستمی: اعلام عید فطر بدون حکم مقام معظم رهبری در هیچ نقطه‌ای از کشور "قابل قبول" نیست

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اعلام عید فطر بدون حکم مقام معظم رهبری به عنوان حاکم جامعه اسلامی در هیچ نقطه‌ای از کشور "قابل قبول" نیست.

ماموستا رستمی: اعلام عید فطر بدون حکم مقام معظم رهبری در هیچ نقطه‌ای از کشور "قابل قبول" نیست

ماموستا فایق رستمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در سنندج ضمن تبریک فرارسیدن عید فطر، جشن بندگی، احسان، کرم و لطف پروردگار به همه مردم سراسر کشور و استان کردستان اظهار داشت: برپایی نماز عید فطر علاوه بر اینکه امر پروردگار است بلکه «اهمیت، فلسفه، حکمت و فضایل» بسیاری دارد.

شیعه و سنی در روز عید فطر "اتحاد و یکپارچگی" خود را به تمام دنیا نشان می‌دهند

  ادامه مطلب ...

۲۶ نکته که درباره FATF باید بدانید

الحاق، پیوستن و اجرای «کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم ICSFT «از مطالبات اصلی FATF از ایران بوده، که در برنامه اقدام نیز به صراحت آمده و در بیانیه اخیر گروه نیز برآن تاکید شده است.

۲۶ نکته که درباره FATF باید بدانیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قرار بود برجام تحریم‌ها را در همان روز اجرای توافق یعنی ۲۷ دی ماه ۱۳۹۴ ببرد. قرار بود شرایط مراودات بانکی تسهیل شود و خیلی قرار‌های دیگر. اما برجام که دیده بود بستر مهیاست نه تنها این کار‌ها را نکرد بلکه به دنبال خود توافق‌ها و معاهده‌های خسارت آفرین دیگر را نیز آورد.

آن روز‌ها که برجام بر روی میز مذاکره بود از قدمِ خیر آن سخن می‌گفتند که خود یک تنه می‌آید و همه کار‌ها را سامان می‌بخشد از چرخ اقتصاد تا آب خوردن و هوای نفس کشیدن را. آن روز‌ها چیزی به ملت در این باره گفته نشد که برجام آغاز راه است و بعد از اجرای آن و انجام تعهدات توسط ایران و عهدشکنی توسط آمریکا و اروپا دوباره حامیان برجام ظاهر می‌شوند و در لزوم تصویب چند کنوانسیون دیگر برای رفتن تحریم‌ها سخن می‌گویند!

  ادامه مطلب ...

نیروی دریایی یمن: حمله به کشتی جنگی امارات اولین و آخرین حمله نخواهد بود/ برای پاسخ به دشمنان آماده‌ایم

نیروی دریایی یمن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نیرو‌های یمنی هرگز در مقابل خطرناک‌ترین حملات بیگانگان دست بسته باقی نخواهند ماند.

نیروی دریایی یمن: حمله به کشتی جنگی امارات اولین و آخرین حمله نخواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، نیروی دریایی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: برای مقابله با هرگونه حمله کشتی جنگی مستقر در سواحل یمن در بالاترین سطح آمادگی قرار داریم. حمله روز چهارشنبه به کشتی جنگی امارات، اولین و آخرین حمله از این نوع حملات نخواهد بود. هرگز در مقابل خطرناک ترین حملات نیروهای بیگانه که زندگی میلیون ها یمنی مظلوم را تهدید می کند، دست بسته باقی نمی مانیم.

  ادامه مطلب ...

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ واکنش یک فعال سیاسی اصلاح طلب به نامه 100 جوان اصلاح طلب خطاب به رئیس دولت اصلاحات

فعال سیاسی نزدیک به عارف به نامه 100 جوان اصلاح طلب خطاب به رئیس دولت اصلاحات واکنش نشان داد.

واکنش مشاور عارف به نامه 100 جوان اصلاح طلب خطاب به رئیس دولت اصلاحاتعلیرضا خامسیان فعال سیاسی اصلاح طلب و نزدیک به محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به نامه جمعی از جوانان اصلاح طلب به رئیس دولت اصلاحات اظهار کرد: ارائه پیشنهادات سازنده درباره شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان را باید به فال نیک گرفت.

وی افزود: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان پس از پایان دور قبلی خود تصمیم گرفت تا از منتقدین، صاحب نظران و نخبگان درباره عملکرد این شورا نظر خواهی کند و فرم‌هایی را نیز به برخی نخبگان و منتقدان ارائه داد و نکته جالب این است که بیشتر افرادی که مورد پرسش قرار گرفتند تداوم شورای عالی سیاستگذاری را ضروری تلقی کردند، البته پیشنهاد‌هایی درباره سازوکار و چگونگی حضور در فضای سیاسی نیز ارائه شد.

  ادامه مطلب ...

استقبال کاربران از سبک #زندگی_ساده_رهبر_انقلاب

کاربران فضای مجازی با راه‌اندازی هشتگ #زندگی_ساده_رهبر_انقلاب، در رابطه با زندگی شخصی معظم‌له، ارادت قلبی‌ خود را به ایشان ابراز داشتند.

استقبال کاربران از #زندگی_ساده_رهبر_انقلاببه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برنامه جهان‌آرا با موضوع آتش به اختیاری فرهنگی و مطالبه عدالت، هفته گذشته میزبان علی اکبر رائفی پور بود. او در این برنامه به بیان ناگفته هایی از زندگی شخصی و سبک زندگی رهبری پرداخت. این برنامه از سوی مخاطبان با استقبال خوبی مواجه شد و در شبکه‌های اجتماعی نیز بازخورد زیادی داشت.

کاربران شبکه‌های اجتماعی با بیان نظرات خود و نشر و باز نشر تصاویری از وسایل شخصی رهبری و اشاره به عدم تغییر چیدمان وسایل ایشان از سال ها‌ی گذشته تا به حال، مهر تاییدی بر گفته های کارشناس این برنامه زدند. اگرچه آنچه از شبکه افق در برنامه جهان آرا با اجرای وحید یامین‌پور بیان شد دور از واقعیت نبود، شنیدن این سخنان برای اولین بار از زبان مهمان برنامه برای مخاطبان جذابیت خاصی داشت.

  ادامه مطلب ...

رکوردشکنی کمیته امداد ضدانقلاب را به تکاپو انداخت+تصاویر

رسانه‌های ضدانقلاب پس از شکست خوردن در پروژه بی‌اعتماد کردن مردم به کمیته امداد امام(ره) طی روزهای گذشته، این بار در آستانه عید فطر دست به جعل فتوای آیت‌الله سیستانی زدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

«شایعه»

در آستانه آخرین روزهای ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید فطر برخی از کانال‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصویر زیر مدعی شدند که آیت‌ الله سیستانی پرداخت مبلغ فطریه در صندوق های کمیته امداد امام(ره) را حرام اعلام کرده است.

  ادامه مطلب ...

رهبر انقلاب در دیدار جمعی از استادان، نخبگان و پژوهشگران: جمهوری اسلامی در همه‌ مسائل منطقی عمل می‌کند

رهبر انقلاب - کراپ‌شده

آن شمر زمان، نخست‌وزیر کودک‌کُش رژیم اشغالگر می‌رود اروپا مظلوم‌نمایی که بله، ایران می‌خواهد ما را نابود کند. شمر به معنای واقعی کلمه این‌ها هستند؛ این‌ها از لحاظ ظلم و ستم سرآمد همه‌ ظالمان تاریخند.

به گزارش مشرق،  در بیست و پنجمین روز از ماه مبارک رمضان ۱۴۳۹، جمعی از استادان، نخبگان و پژوهشگران دانشگاه‌ها، عصر امروز (یکشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

  ادامه مطلب ...

کنوانسیون «پالرمو» چیست و چرا نباید ایران به آن ملحق شود؟

پیوستن کشورها به کنوانسیون «پالرمو» در موارد متعددی الزامات و تعهدات به جرم‌انگاری را برای دولت‌ها ایجاد می‌کند.

کنوانسیون «پالرمو» چیست و چرا نباید ایران به آن ملحق شود؟

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم_ لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی، موسوم به پالرمو به تازگی در مجلس شورای اسلامی تصویب شده که خبرگزاری تسنیم در گزارش مفصلی به چگونگی پیدایش این کنوانسیون و تبعات ایران در الحاق به آن پرداخته است.  

  ادامه مطلب ...

حاشیه های نشست امروز مجلس/ نمایندگان لایحه پالرمو را تصویب کردند/

مجلس

نمایندگان مجلس ۱۱ طومار را که به امضای مردم رسیده بود در اعتراض به بررسی کنوانسیون الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم در مجلس به نمایش درآوردند.

به گزارش مشرق، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

همزمان با قرار گرفتن این لایحه در دستور کار مجلس عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس حضور یافت.

در ادامه تعدادی از نمایندگان ۱۱ طومار را که مردم شهرستان ها در اعتراض به این لایحه امضا کرده بودند در کف مجلس و جایگاه هیات رئیسه و روی مانیتور پهن کرده و به نمایش گذاشتند.

همچنین بنرهای هم در اعتراض به FATF مقابل جایگاه هیات رئیسه مجلس نصب شد.

  ادامه مطلب ...

گزارش مشرق؛ چه کسانی درباره توان موشکی با دشمن همصدا شدند؟/

موشک

عده‌ای در کشور همراه با عملیات روانی دشمن، مدعی هستند که باید درباره توان موشکی کشورمان، بهانه‌زدایی و روند خسارت بار برجام را در حوزه موشکی و منطقه‌ای نیز پیاده‌سازی کنیم!

سرویس سیاست مشرق - رهبر معظم انقلاب در مراسم بیست و نهمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) به «فشار روانی» به عنوان یکی از محورهای نقشه دشمن اشاره کرده و فرمودند: «دشمن در این بخش از طراحی خود درصدد است نقاط قوت نظام اسلامی و عناصر اقتدار ملی را به نقاط ضعف و چالش برانگیز تبدیل کند تا ملت ایران نسبت به این نقاط قوت بدبین و دلسرد شوند».

  ادامه مطلب ...

مشرق گزارش می‌دهد؛ همکاری ایران با آمریکا در اجرای تحریم‌ها!/ FATF، یا پرچم سفید تسلیم در «جنگ اقتصادی»

اف ای تی اف

اگر اروپا نمی‌تواند جلوی خروج شرکت‌های خود را از تجارت با ایران بگیرد. در این صورت، اجرای ده‌ها توافق و تعهد دیگر هم از جانب ما نمی‌تواند شرایط را تغییر دهد.

سرویس سیاست مشرق - در حالی که دولت آمریکا، در کمال خباثت زیر یک پیمان بین‌الملی با امضای ۷ کشور از جمله خود ایالات متحده زده و ترامپ و مقامات دولتش خیر از وضع «سنگین‌ترین تحریم‌های تاریخ» برای به زانو درآوردن ایران می دهند، تصویب لوایح مرتبط با کارگروه اقدام مالی(FATF) چه دستاوردی برای کشورمان دارد که دولت و از آن بیشتر رییس مجلس، این چنین اصرار و تعجیل در تصویب آن دارند؟

هنوز از سال ۹۴ و همه آن وعده‌ها و قول‌ها و «تضمین»ها که منجر به تصویب ۲۰ دقیقه‌ای برجام با هدایت علی لاریجانی در مجلس شد، مدت زمان زیادی نگذشته که از خاطر ملت رفته باشد.

  ادامه مطلب ...

چه ربطی به «نجومی بگیران» دارد؟+عکس

مطابق این نامه، طی 5 ماه پیش از شهادت، «ساسان» هیچ حقوقی از محل ماموریت خود دریافت نکرده است

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «ساسان آهور» به سال 1341 شمسی در محله «شمیران» تهران متولد شد. او زمانی که «حضرت روح الله» نهضت خود را آغاز کرد، حدود یک سال داشت و هنگام بازگشت آن عزیز به کشور، نوجوانی دبیرستانی بود. او ابتدا به «کمیته های انقلاب اسلامی» ملحق شد وسپس جامه سبز پاسداری بر تن کرد و سرانجام به تاریخ 5 مهر 1360 شمسی، در عملیات «شکست حصر آبادان» بال در بال ملائک گشود. «ساسان آهور» از نیروهای تحت امر سردار شهید «حسن باقری» بود و در میان رفقا و همرزمانش با نام «یاسر» شناخته می‌شد.

  ادامه مطلب ...

غذایی که تیمسار نخورد+عکس

وقتی چشم تیمسار به غذا می افتد، بلافاصله مسئول دفتر را از طریق آیفون صدا می‌زند و می گوید: آقای مقدم! این غذا را از کجا تهیه کرده‌اند؟

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، شهید «سید علی‌رضا یاسینی» (متولد 1330) ، با بیش از 2000 ساعت پرواز و بیش از 100 پرواز جنگی در سال های دفاع مقدس، به تاریخ 15 دی 1373 شمسی، در حالی به شهادت رسید که فرماندهی «ستاد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی» را بر عهده داشت. مقام معظم رهبری پس از شهادت ایشان فرمودند: «من به شهید یاسینی خیلی امیدوار بودم. خیلی به این جوان امید داشتم برای آینده.»

آن چه خواهید خواند، خاطره ای است تاثیرگذار از شهید یاسینی که توسط سرگرد«غلامرضا سلیمانی» روایت شده است:

روحمان با یادش شاد

هدیه به روح بلندپروازش صلوات

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 

ادامه مطلب ...

کاریکاتور/ تفریح شیک۱۴۰میلیونی ۲ آمریکایی در منطقه حفاظت‌شده نیشابور

تفریح شیک ۲ آمریکایی در منطقه حفاظت شده نیشابور/ شکار قوچ اوریال با مجوزهای میلیونی / ۲ آمریکایی برای تفریح شیک خود در منطقه حفاظت شده نیشابور با پرداخت هزینه میلیونی مجوز شکار قوچ اوریال را دریافت کردند. در پی انتشار خبری مبنی تفریح شیک دو آمریکایی با قیمت ۷۰ میلیون برای شکار هر راس قوچ اوریال در نیشابور(۱۴۰میلیون مجموع دو راس)، یک فعال محیط‌زیست گفت: این شکارچیان آمریکایی از یک تا چهار خرداد در منطقه حیدری نیشابور حضور داشته‌اند و دو رأس قوچ اوریال شکار کرده‌اند.

کاریکاتور/ تفریح شیک140میلیونی 2 آمریکایی در منطقه حفاظت‌شده نیشابور

کاریکاتور/ بازگشت «یزید»!!!

عربستان در یک نگاه|از دست‌دادن بن‌سلمان با زنان تا بازگشت «یزید» و امامان اجاره‌ای مساجد / ناظران معتقدند عربستان سعودی به‌ناچار در مسیر سکولاریسم حرکت می‌کند که رویکرد رسانه‌های محلی این کشور در سخن گفتن از فواید قوانین مدنی و آماده‌سازی افکار عمومی برای تحولی تاریخی نشانگر همین امر است، تحولی که با جمع کردن بساط نهادهای دینی و انتقال به دوران گشایش و رفاه همراه خواهد بود.
کاریکاتور/ بازگشت «یزید»!!!

خودرو‌هایی که ۳ تا ۳۰ میلیون تومان گران شدند+جدول قیمت

بازار امروز خودرو همانند روزهای گذشته در سکوت واحدهای نظارتی با رشد قابل توجه قیمت‌ها روبرو است به نحوی که مزدا۳ یک روزه ۳۰ میلیون تومان گران شد.

قیمت خودرو امروز ۹۷/۰۳/۲۱|مزدا۳ به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،بهم ریختگی بازار قیمت خودرو امروز نیز در انواع محصولات حاکم است و هر کس با توجه به سود بیشتر قیمتی را برای خودروها تعیین کرده است در این شرایط همچنان خبری از سازمان حمایت برای مدیریت بازار نیست و قیمت‌ها روند صعودی خود را طی می‌کنند البته خرید و فروش در بازار قفل شده اما این موضوع خود برافزایش قیمت‌ها اضافه کرده است.

  ادامه مطلب ...