بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

الباب؛ باتلاقی که ارتش ترکیه را می‌بلعد

 ارتش ترکیه، نزدیک به دو ماه است پشت دروازه‌های شهر "الباب" زمین‌گیر شده و با عملیات‌ ناموفقی که انجام داده، هنوز راهی به داخل شهر باز نکرده است. 
 رقم کل نیروهای رسمی ارتش ترکیه در عملیات سپر فرات، چیزی در حدود 8000 سرباز است و به جز تلفات تکفیری‌های تحت امرش، بیش از 50 نفر از سربازان ارتش ترکیه تا به حال کشته شده‌اند.
  
ادامه مطلب ...

چرا مسلمانان نماز های پنجگانه می خوانند؟

تنها در دین ما این موضوع وجود دارد که یک فرد مسلمان در طول یک روز موظف است پنج بار نماز بخواند.

  

  ادامه مطلب ...

شلیک پدافند هوایی به یک هلی‌شات در منطقه پرواز ممنوع تهران

یک پهپاد در حوالی خیابان انقلاب تهران منهدم شد

؛شب گذشته؛ یک پهپاد در محدوده پرواز ممنوع تهران، مورد اصابت پدافند هوایی قرار گرفت.
 
در همین ارتباط، الهامی معاون عملیات پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء گفت: حوالی ساعت 17 دیشب، یک فروند هلی‌شات وارد محدوده پرواز ممنوع تهران شد که مورد هدف پدافند هوایی قرار گرفت و بعد از شلیک شدن رگبار، از محدوده خیابان انقلاب دور شد.
 
وی افزود: صدای شنیده شده، صدای امنیت کامل است.
 
معاون عملیات پدافند هوایی خاتم الانبیاء تصریح کرد: نیاز اصلی، تأمین امنیت شهر بود. ضدهوایی‌ها تیراندازی را متوقف کردند و این پرنده نیز از محدوده دور شد.

عربستان دنبال مذاکره با ایران بعد از شکست در سوریه و یمن

پایگاه تحلیلی رأی الیوم در واکنش به اظهارات اخیر کویت مبنی بر اینکه پیامی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای ایران دارد، تأکید کرد ریاض بعد از شکست در سوریه و یمن به گفت‌وگو با ایران روی آورده است.

خبرگزاری فارس: عربستان دنبال مذاکره با ایران بعد از شکست در سوریه و یمن


تصاویری دیدنی از پایتخت روسیه در یک روز ابری

تصاویری دیدنی از پایتخت روسیه در یک روز ابری

 
ادامه مطلب ...

خبرهای مهمی از برخورد با باندهای بزرگ منتشر می شود

جانشین سازمان اطلاعات سپاه گفت: فضاسازی برخی رسانه‌های ضد انقلاب و وابسته به سرویس‌های جاسوسی بیگانه علیه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، ناشی از مقابله قاطع این سازمان با عناصر نفوذی و حلقه های اصلی مفاسد اقتصادی است.

  ادامه مطلب ...

آمریکا به دنبال «جنبش سبز 2» و تجزیه ایران در دوره ترامپ است

«اندرو کوریبکو» می‌گوید: فتنه 88 یکی از بارزترین مصداق‌های جنگ ترکیبی آمریکا علیه ایران بود و واشینگتن در حال طراحی یک «جنبش سبز 2» با ابزارهای مختلف از جمله حمایت از تجزیه‌طلبان است.

کاریکاتور/ پیامکی از دیار باقی!!!

خرید هواپیما اولویت دارد یا تجهیز و توسعه ناوگان ریلی؟ / کارشناسان عقیده دارند بحث ورود هواپیمای ایرباس به کشور و نمایش تبلیغاتی دولت، برای سرپوش نهادن به ضعفهای مدیریتی آقای آخوندی است. گفتنی است که طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی با ۸۰ امضا در نشست مجلس شورای اسلامی تقدیم هیئت رئیسه شده است.

کاریکاتور/ پیامکی از دیار باقی!!!

تفاوت‌های ریاست‌جمهوری ترامپ با سایر روسای جمهور آمریکا؛ از نقش بانوی اول گرفته تا سخنرانی‌ها و توییت‌ها

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: کاخ سفید ترامپ ممکن است بسیار متفاوت با کاخ سفید رؤسای جمهور قبل از او باشد.
تفاوت‌های ریاست‌جمهوری ترامپ با سایر روسای جمهور آمریکا؛ از نقش بانوی اول گرفته تا سخنرانی‌ها و توییت‌ها
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری فرانسه در آستانه مراسم تحلیف دونالد ترامپ در گزارشی به قلم اندرو بیتی به تغییراتی که کاخ سفید با ورود دونالد ترامپ پیدا خواهد کرد، پرداخت و نوشت: از نقش بانوی اول گرفته تا تجهیزات ریاست جمهوری، کاخ سفید دونالد ترامپ ممکن است بسیار متفاوت با کاخ سفید رؤسای جمهوری قبل از او باشد.

 
ادامه مطلب ...

سیا تاریخچه خود را منتشر کرد؛ 13 میلیون اسناد سری آنلاین شد

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا نزدیک 13 میلیون از اسناد خود را در اینترنت منتشر کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، دستگاه اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نزدیک به 13 میلیون اسناد محرمانه را منتشر کرد. این اسناد پیشتر تنها از طریق چهار دستگاه رایانه در آرشیو ملی واقع در "کالج پارک" در مریلند قابل دسترسی بودند.
این اسناد در خصوص فعالیت‌های آژانس امنیت ملی آمریکا در جنگ‌های ویتنام، کره، جنگ سرد و نیز مشاهده اجسام پرنده ناشناس و برخی مسائل دیگر است.
 
ادامه مطلب ...

خیره‌کننده‌ترین کتابخانه‌های جهان+ تصاویر

کتابخانه‌هایی با معماری خارق‌العاده توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت ام اس ان، خیره‌کننده‌ترین کتابخانه‌های جهان را که به طور خارق‌العاده‌ای طراحی شده‌اند، در ادامه مشاهده می‌کنید:
  ادامه مطلب ...

کدام رئیس‌جمهور آمریکا بیشتر زمان ریاستش در خواب بود؟!

با یکی از رؤسای جمهور آمریکا که بیشتر زمان ریاست‌جمهوری خود را در خواب سپری کرد، آشنا شوید.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، از ریاست جمهوری جز خواب، عایدی نداشت؛ جمله‌ای که بطور کامل با "دیوید رایس اچیسون" تطابق دارد. اچیسون کسی است که بسیاری او را در جهان نمی‌شناسند. داستان این مرد بسیار جالب است. او مردی است که تنها برای یک روز رئیس جمهور آمریکا شد و بیشتر زمان ریاست جمهوری اش را نیز بدون اینکه از این مسأله اطلاع داشته باشد در خواب سپری کرد. 
 
ادامه مطلب ...

بی‌کیفیت‌ترین خودروهای داخلی را بشناسید

سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۳۱، تیبا، تیبا هاچ‌بک، ام‌وی‌ام S ۱۱۰، پژو پارس، سمند، پژو ۴۰۵، لیفان X۶۰ و ام‌وی‌ام ۵۵۰ در پایین‌ترین سطح کیفی قرار دارند.
 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هر ماهه کیفیت خودروهای در حال تولید در خودروسازان داخلی را ارزیابی کرده و گزارش رده‌بندی کیفی این محصولات را تهیه می‌کند.
 این گزارش‌ها از یک سو برای اطلاع وزارت صنعت، معدن و تجارت از نحوه عملکرد یکی از مهمترین بخش‌های صنعتی کشور به این وزارتخانه ارسال شده و از سوی دیگر نسخه‌ای از آن نیز برای آگاهی افکار عمومی و مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی، در سایت این شرکت بازرسی منتشر می‌شود.
  
ادامه مطلب ...

پنتاگون در حال تدوین راهبرد مقابله با نفوذ ایران است

وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون)در حال تدوین گزینه‌هایی برای عملیات علیه داعش در سوریه، طالبان در افغانستان و مقابله با نفوذ منطقه‌ ای ایران، در دولت دونالد ترامپ است.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سی ان ان ، بر اساس این راهبردها که رویکردی تهاجمی ‌تر دارند، احتمال دارد که آمریکا شمار نیروهای زمینی خود در سوریه را افزایش دهد. این مسئله می ‌تواند نیروهای آمریکایی را در معرض خطر بیشتری قرار دهد.
بنا براین گزارش، این   گزینه‌ها به زودی برای ارائه به دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا آماده خواهد شد. قرار است «جیمز متیس» وزیر دفاع احتمالی و «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا این اسناد را در اختیار ترامپ قرار دهند و با هم روی آخرین جزئیات آن‌ها کار کنند.
  
ادامه مطلب ...

رونمایی از سلاح‌ها و تجهیزات جدید

بهره‌گیری از "تاکتیک نبردهای نوین" در رزمایش ولایت ۹۵/ رونمایی از سلاح‌ها و تجهیزات جدید

الادمیرال سیاری

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در رزمایش امسال، نداجا در نظر دارد که از تاکتیک‌های جدید و به روز بهره برده و برای اولین بار، تاکتیک‌های نبردهای نوین را به نمایش بگذارد.

طرح جدید عربستان و اسرائیل برای ناامن کردن سوریه

تحولات مثبت در میدان‌های نبرد سوریه و خنثی شدن طرح‌های تجزیه سوریه خشم نظام عربستان را در ریاض برانگیخته است. همکاری و مشورت میان ایران، روسیه و ترکیه برای حل بحران سوریه و پیروزی‌های ارتش سوریه و همپیمانان آن هم در این زمینه نقش داشت. 
 

گزارش محافل سیاسی و اطلاعاتی بسیاری از کشورها نشان از این دارد که نظام عربستان با همکاری برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و فرماندهان گروه‌های تکفیری تلاش می‌کنند با بر هم زدن ثبات در سوریه در روند حل سیاسی بحران سنگ اندازی کنند؛ زیرا این طرف‌ها به حل بحران سوریه از راه سیاسی پایبند نیستند و خواهان ادامه جنگ گروه‌های تروریستی در سرزمین‌های سوریه هستند. 
  

ادامه مطلب ...

رویترز:بودجه نظامی ایران باوجود نگرانی‌های آمریکا افزایش یافت

خبرگزاری فارس: بودجه نظامی ایران باوجود نگرانی‌های آمریکا افزایش یافت

خبرگزاری انگلیسی گزارش داد که ایران درحالی بودجه نظامی خود را افزایش داده است که رئیس جمهوری جدید آمریکا نسبت به توسعه توان موشکی ایران ابراز نگرانی کرده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری «رویترز» در تحلیلی نوشت: قانونگذاران ایران در حالی امروز دوشنبه به افزایشی 5 درصدی بودجه نظامی چون توسعه موشک‌های برد بلند رای دادند که «دونالد ترامپ» رییس جمهور منتخب آمریکا متعهد به متوقف کردن آن‌ها شده است.

ادامه مطلب ...

آسوشیتدپرس:در برابر آب سنگین خارج شده؛ اورانیوم طبیعی وارد ایران می‌شود

خبرگزاری فارس: در برابر آب سنگین خارج شده؛ اورانیوم طبیعی وارد ایران می‌شود

یک خبرگزاری آمریکایی از توافق بین ایران و 1+5 در خصوص ارسال مقادیر زیادی اورانیوم طبیعی به ایران در برابر آب سنگین خارج شده از این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه 1+5 ارسال مقادیر زیادی اورانیوم طبیعی به ایران را در برابر اب سنگین خارج شده از این کشور، مورد موافقت قرار داده است.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس که به همراه خبرگزاری رویترز، بیشترین اخبار دست اول را از تحولات مربوط به توافق هسته‌ای ایران و 1+5 منتشر کرده‌اند، به نقل از دیپلمات‌ها نوشت: توافق حاصل شده تحویل 116 متریک تن (معادل حدود 130 تن) اورانیوم طبیعی به ایران از طریق روسیه را پیش‌بینی کرده است. این دیپلمات‌ها از آسوشیتدپرس خواسته‌اند که نام آنها را فاش نکند.

آسوشیتدپرس جزئیات بیشتری از توافق مزبور را منتشر نکرده است. ایران و 1+5 امروز مذاکراتی را در خصوص اجرای برجام با یکدیگر در سطح کارشناسی آغاز کرده‌اند. فردا این مذاکرات در سطح معاونین وزرای خارجه ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

رهبر معظم انقلاب بر پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نماز اقامه می‌کنند

رهبر انقلاب اسلامی صبح فردا (سه‌شنبه) با حضور در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه تهران، نماز را بر پیکر ایشان اقامه می‌کنند.
رهبر معظم انقلاب بر پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نماز اقامه می‌کنندبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح فردا (سه‌شنبه) با حضور در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه تهران، نماز را بر پیکر ایشان اقامه می‌کنند.