بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

اس ام اس تبریک عید نوروز

اگر به دنبال اس ام اس تبریک عید نوروز هستید ما اینجا مجموعه‌ای از آن‌ها را برای شما گردآوری کرده‌ایم.
به گزارش خبرنگار خواندنی‌های گروه وب‌گردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ما ایرانی‌ها هر ساله سال نو را به دوستان و آشنایان تبریک می‌گوییم و این سنت این روزها با ارسال اس ام اس انجام می‌شود. خواندنی‌های باشگاه خبرنگارن مجموعه‌ای از اس ام اس‌های تبریک عید نوروز را برای شما کاربران عزیز آماده کرده است. امیدواریم که مورد توجه شما واقع شده باشد.
 
ادامه مطلب ...

مخاطبان سایت KHAMENEI.IR انتخاب کردند؛ «رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید»؛ مهمترین جمله رهبر انقلاب در سال ۹۴

«رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید»؛ این جمله حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان مهمترین و به یادماندنی‌ترین جمله رهبر انقلاب اسلامی در سال ۹۴ از نگاه مردم انتخاب شد.
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای، «رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید». این جمله‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان مهمترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ی رهبر انقلاب اسلامی در سال 94 از نگاه مردم انتخاب شد.
دومین جمله‌ی منتخب، هشدار رهبر انقلاب از به‌کاربردن تعبیر «تندرو-میانه‌رو» توسط برخی از افراد است؛ همچنین واکنش رهبر انقلاب نسبت به «پروژه‌ی نفوذ دشمن» نیز به عنوان جمله سوم انتخاب شده است.
 
ادامه مطلب ...

فارین پالیسی بررسی کرد؛ چرا آزمایش موشکی ایران، نقض قطعنامه شورای امنیت نبوده است

یک نشریه آمریکایی استدلال کرد آزمایش موشکی ایران نقض قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد نبوده است.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه آمریکایی فارن‌پالیسی در گزارشی با اشاره به اظهارات برخی مقامات آمریکایی که آزمایش موشکی ایران را نقض قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌دانند استدلال کرده که اقدام ایران ناقض این سند بین‌المللی نبوده است.
فارن‌پالیسی در این مطلب که روز چهارشنبه با عنوان «واشنگتن شلیک موشک‌های بالیستیک ایران را تسهیل کرده است» منتشر شد، می‌نویسد: «مقام‌های دولت اوباما نباید از تصمیم ایران برای محک زدن جایگاهش در عرصه بین‌المللی با شلیک موشک تعجب کنند: بر عکس، توافق هسته‌ای ممکن است پرتاب موشک را اجتناب‌ناپذیر کرده باشد.»
 
ادامه مطلب ...

یو اس نیوز: خشم قانونگذاران آمریکا از فروش سوخو-30 به ایران/ تلاش کنگره برای اعمال تحریم‌های سنگین علیه تهران

یو اس نیوز در گزارشی نوشت قانونگذاران آمریکا در تلاش برای اعمال تحریم‌های سنگین علیه ایران هستند.
یو اس نیوز: خشم قانونگذاران آمریکا از فروش سوخو-30 به ایران/ تلاش کنگره برای اعمال تحریم‌های سنگین علیه تهرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجله خبری-تحلیلی «یو اس نیوز اند ورلد ریپورت» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «باب کورکر،» سناتور ایالت «تنسی» و رئیس کمیته روابط خارجی سنا، قصد دارد دولت اوباما را وادار کند با هرگونه فروش تسلیحات متعارف به ایران برخورد جدی انجام دهد. راهبرد جدید برای مجازات تهران بدلیل آزمایش‌های اخیر موشک‌های بالستیک شامل اعمال تحریم‌های سه‌جانبه و تجدید لایحه تحریم ایران خواهد بود. 
کورکر چندی پیش در مصاحبه با «صدای آمریکا» مدعی شد: «آزمایش‌های اخیر تهران نقض قوانین بین‌المللی است و واکنشی سریع و قاطع را می‌طلبد ... من معتقدم می‌توان درخصوص اتخاذ اقدامی مناسب برای مقابله با فروش تسلیحات متعارف به ایران و آزمایش موشک‌های بالستیک این کشور به توافق رسید.»
 
ادامه مطلب ...

21 پند برای زندگی از امیرالمؤمنین(ع)

امام علی(ع) به مالک اشتر فرمود: ای مالک! این سخنان را از من بخاطر سپار و نگه دار...
به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امام علی(ع) به مالک اشتر فرمود: ای مالک! این سخنان را از من بخاطر سپار و نگه دار:
1. هر که یقینش سست باشد، مردانگیش ناقص است.
2. هر که طمع را شعار کند، خود را  خفیف سازد.
3. هر که تنگدستی و بدحالی خود را افشا کند، تن به ذلت داده.
4. هر که راز خود فاش نماید، خویش را کوچک ساخته.
5. هر که زبان را بر خود مسلط سازد و نیندیشیده سخن گوید خود را به مهلکه انداخته.
6. آزمندی زیاد، قاتل شخصیت است.7. هر که به چند جانب دل بندد (بخواهد با یک دست دو هندوانه بردارد) از همه جا بماند.
8. بخل ننگ است.9. ترس کمبود است.10. پارسایی سپر است.11. نفس را از آلودگی گنه، نگه دار.12. شکر، ثروت و سرمایه است.
13. صبر و استقامت در طوفان حوادث، شجاعت است.14. ادب، جامه‌ای کهنه ناشدنی است.15. مقام هرکس به اندازه خودش است.
16. تحقیق در موارد مشکوک احتیاط است.17. فکر، آیینه روشن است.18. صدقه دارویی شفابخش است.19. کردار امروز مردم، فردای پیش روی آن‌هاست.20. گشاده رویی، دام محبت است.21. حس عبرت‌گیری، بیم دهنده خیرخواهی است.
منبع: تحف العقول عن آل الرسول، نوشته ابن شعبه حرانی، بخش روایاتی از امیرالمومنین علی بن ابی طالب.

شرط جاسوس پیر سعودی برای مذاکره با ایران

شاهزاده سعودی مدعی شد که اگر ایران نیروهای خود را از سوریه خارج کند، عربستان آماده مذاکره مستقیم با ایران خواهد بود.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، عضو ارشد خاندان سعودی و رئیس اسبق سازمان جاسوسی عربستان، در گفتگو با شبکه بی‌بی‌سی فارسی مدعی شد که دو کشور منافع مشترکی در منطقه دارند، اما به ادعای او «ابتدا ایران باید دست از بی ثبات کردن منطقه بردارد».
فیصل در گفتگو با خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی ادعا کرد که عربستان نمی‌خواهد با ایران و مردمش رابطه بدی داشته باشد، «اما ایران باید مشخص کند که در منطقه به دنبال چیست. نمی‌شود در منطقه بی‌ثباتی ایجاد کرد، همانطور که ایران با حمایت از شبه‌نظامیان مختلف در سوریه، عراق و یمن ایجاد کرده و بعد بگویید که آماده گفت‌وگو هستید».
 
ادامه مطلب ...

رتبه ایران در بین شادترین مردم چند است؟

فهرست شادترین کشور های جهان در سال ۲۰۱۶ روزگذشته اعلام شد، در فهرست امسال دانمارک برای سومین بار اول شد، ایران هم امسال صد و پنجم شد.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شادی یک حالت ذهنی یا احساسی خوب بودن توسط احساسات مثبت یا لذت بخش تعریف می شود، که البته انواع روش های فلسفی، دینی، روان شناسی و ... سعی در تعریف شادی و علت های آن کرده اند.
 از آوریل 2012 گزارشی به نام «گزارش جهانی شادی» توسط سازمان ملل منتشر شد که وضعیت شادی مردم هر کشور را در هر سال اندازه گیری می کند. این گزارش برای سال 2016 دیروز منتشر شد. اما معیار های این گزارش چیست؟ چه کشور های در اول و آخر این فهرست 157 کشوری جای گرفته  اند؟
  
ادامه مطلب ...

پوتین: در چند ساعت می‌توانیم نیروهایم را به سوریه بازگردانیم

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد نیروهای نظامی روس قادر هستند در هر زمان که لازم باشد به هر نقطه‌ای از منطقه اعزام شوند.
پوتین: به حمایت های خود از دولت سوریه ادامه می دهیم
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "اسکای نیوز"؛ "ولادیمیر پوتین" –رئیس جمهور روسیه- امروز پنجشنبه گفت: "روسیه به حمایت نظامی و مالی خود از دولت سوریه پس از عقب نشینی نیروهایش از این کشور ادامه خواهد داد.
"پوتین" در سخنانی مقابل نیروهای بازگشتی از سوریه در مسکو، ضمن تجلیل از آنها افزود: "ما باید توانایی های نظامی ومالی سوریه را به این کشور بازگردانیم. عملیات نظامی ما در سوریه، 33 میلیارد روبل، هزینه برداشت."
 
ادامه مطلب ...

شبکه صهیونیستی: اذعان خالد مشعل به کاهش کمک‌های ایران به جنبش حماس

یک شبکه صهیونیستی در گزارشی نوشت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اذعان کرد ایران کمک‌هایش را به این جنبش کاهش داده است.
شبکه صهیونیستی: اذعان خالد مشعل به کاهش کمک‌های ایران به جنبش حماسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه رسانه‌ای صهیونیستی «آروتز شوآ» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «خالد مشعل،» رئیس دفتر سیاسی جنبش «حماس،» در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی فرانسوی، اظهار داشت: ایران که زمانی اصلی‌ترین حامی حماس بود، این‌روزها کمک‌هایش را به این جنبش کاهش داده است. وی در ادامه افزود: به همین دلیل ما بدنبال آن هستیم تا بر تنوع منابع رسمی حمایتی خود بیفزاییم.
در ادامه گزارش آمده است: با این‌ حال، مشعل گزارش‌ها درخصوص آنکه دلیل کاهش کمک‌های تهران به حماس اختلافات میان این دو است، را رد کرد و افزود: چندین هیئت از جانب این جنبش به تازگی از ایران دیدن کرده‌اند.  
با این وجود، شبکه آروتز شوآ در ادامه گزارش، مدعی شده است: ایران زمانی حامی اصلی حماس محسوب می‌شد؛ اما اختلافات بر سر بحران داخلی سوریه، باعث تیرگی روابط این‌ دو شده است. با این وجود، روابط میان دو طرف طی یک‌سال اخیر بهبود یافته است.  

تک تیراندازان ارتش به عراق و سوریه می روند

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: در برخی مواقع از تکاوران و تک تیراندازان به‌عنوان مستشار در عراق و سوریه استفاده خواهیم کرد.
به گزارش مشرق، امیر علی آراسته معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم اختتامیه اولین دوره واکنش سریع گردان‌های تکاور و دومین دوره تک‌تیرانداز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش یک نیروی انسان‌محور است که قوی‌ترین، مطمئن‌ترین و باکفایت‌ترین سلاح این نیرو، نیروی انسانی است.
وی ادامه داد: ما هر چقدر روی این شمشیرهای برنده چکش‌کاری کنیم و هر چقدر نیروی انسانی را آب‌دیده کنیم بیشتر از این افراد می‌توانیم در مسیر پیش رو استفاده کنیم.
 
ادامه مطلب ...

در واکنش به اعلام خروج روسیه از سوریه رئیس سابق موساد: روسیه هیچ‌جایی نمی‌رود

افرایم هلیفی در یادداشتی اعلام کرد که تصمیم روسیه مبنی بر خروج بخشی از نیروهایش از سوریه بدان معنا نیست که این کشور برای همیشه می‌رود؛ وی تاکید کرد که حضور مسکو در خاورمیانه دامنه زمانی نامحدود دارد.

به گزارش مشرق، «آفرایم هلیفی» رئیس سابق موساد در یادداشتی در روزنامه «یدیعوت آحارونوت» به بررسی عمق روابط رژیم صهیونیستی با روسیه پرداخت.

وی گفت: بررسی ریشه روابط پیشرفته اسرائیل با روسیه فقط در راستای مداخله مسکو در سوریه نیست بلکه به خاطر روابط چندجانبه روسیه با ایران نیز هست.


 

ادامه مطلب ...

مسکو:‌ حضور نظامی روسیه در سوریه ادامه می‌یابد

معاون دبیرکل شورای امنیت روسیه از ادامه حضور نظامی ارتش این کشور در سوریه و نیز ادامه حملات علیه تروریست‌ها در سوریه خبر داد.
به گزارش مشرق، «اوگنی لوکیانوف» معاون دبیرکل شورای امنیت روسیه اعلام کرد، حضور نظامی روسیه در پایگاه دریایی طرطوس و پایگاه هوایی «حمیمیم»‌ در سوریه ادامه خواهد داشت تا به حملات علیه تروریست‌ها ادامه دهیم.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، لوکیانوف امروز چهارشنبه گفت، موضع روسیه درباره ضرورت نابودی سازمان‌های تروریستی در سوریه موضعی پایدار است و به مبارزه علیه تروریسم ادامه خواهیم داد.


 

ادامه مطلب ...

سردار شیرازی: فرمانده کل قوا از نداجا رضایت دارند

رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا پس از بازدید از تجهیزات در حال ساخت و نگهداری در کارخانجات منطقه یکم نیروی دریایی ارتش، با حضور در جمع کارکنان منطقه یکم گفت: امروز حامل سلام گرم و صمیمی حضرت آقا به شما دریادلان عزیز هستم و توانمندی های که ایجاد شده و ایمانی که در سخن و در عمل به وجود آمده در نگاه فرماندهی معظم کل قوا رضایت بخش است.
به گزارش مشرق، سردار شیرازی رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا به همراه امیر دریادار سیاری از تجهیزات در حال ساخت و نگهداری در کارخانجات منطقه یکم نیروی دریایی ارتش بازدید کردند.
 
ادامه مطلب ...