بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

نقوی‌حسینی : وجود اسناد تدریس دانش‌آشتیانی در انگلیس بدون گزینش/«بازیگر سیاسی» در راه آموزش و پرورش

نقوی‌حسینی نقوی حسینی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از وجود اسناد تدریس دانش آشتیانی در انگلیس بدون گزینش خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 11 آبان‌ماه) خانه ملت در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: زمانی که دانش آشتیانی عضو شورای عالی تالیف کتب درسی بود، درس شهید فهمیده حذف شد.

  ادامه مطلب ...

جزئیات جدید از تذکر جدی ناوشکن ایرانی به ناو جنگی آمریکا

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکشنبه‌شب در آئین افتتاحیه چهاردهمین دوره هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر، گفت: در چند روز گذشته نیروی دریایی ارتش یک ناوگروه از انزلی به کشور آذربایجان و یک ناوگروه 4فروندی را به کراچی پاکستان اعزام  کرده است، میزبان یک ناوگروه از کشور ایتالیا بوده‌ایم و امروز دومین روزی است که ناوگروه 44 ما در تانزانیا پهلو گرفته و در آینده نیز به آفریقای‌جنوبی حرکت می‌کند.

وی افزود: اینها همه در راستای برقراری امنیت در آب‌های آزاد جهان، توسعه روابط دیپلماسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انتقال پیام صلح و دوستی به کشورهای دنیاست.

  ادامه مطلب ...

نیویورک تایمز گزارش داد: مصر خطاب به عربستان: ما به کسی بدهکار نیستیم؛ این دیگران هستند که به ما بدهکارند

یک روزنامه آمریکایی نوشت: قاهره با رأی دادن به قطعنامه پیشنهادی مسکو درخصوص بحران سوریه، به بزرگترین کمک‌کننده مالی خود پشت کرد.
دیوان بین‌المللی کیفری جنایت‌های آمریکا را در افغانستان بررسی می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود، نوشت: عربستان، یکی از متحدانی بود که با کمک‌های مالی خود، اقتصاد «مصر»، پرجمعیت‌ترین کشور جهان عرب، را در دو سال بحرانی پس از روی کار آمدن «عبدالفتاح السیسی،» رئیس‌جمهور کنونی این کشور، از نابودی نجات داد. 

در این گزارش آمده است: عربستان سعودی در آن زمان، بیش از 25 میلیارد دلار به اقتصاد متزلزل مصر تزریق کرد. حجم عظیم کمک‌های مالی ریاض باعث شد دلارهای اهدایی آمریکا به چشم نیاید. سعودی‌ها تصور می‌کردند با این کار، وفاداری مصر را نسبت به پادشاهی آل‌سعود تضمین کرده‌اند. با این وجود، ماه گذشته، رأی مثبت قاهره به قطعنامه پیشنهادی مسکو در سازمان ملل متحد درخصوص بحران سوریه، روابط السیسی را با بزرگترین کمک‌کننده مالی مصر تحت‌الشعاع قرار داد.   
ادامه مطلب ...

دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم با رهبر انقلاب + تصاویر

جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم ظهر امروز با رهبر انقلاب دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای،‌جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم با رهبر معظم انقلاب دیدار و گفت‌وگو کردند.
«به شهدای دفاع از حریم اهل بیت علیهم‌السلام به طور ویژه افتخار می‌کنیم» این جمله‌ایست که رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار صمیمانه با جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم اهل بیت علیهم‌السلام بیان کردند.
این دیدار ظهر امروز سه شنبه یازدهم آبان‌ماه پس از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد و در آن اعضای خانواده شهدا پس از معرفی خود با رهبر انقلاب به گفتگو پرداختند.دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم با رهبر انقلاب

فارس وعده‌ای که روحانی فراموش کرده است حداقل واقعیات را به سخنگوی دولت بگویید/ برکناری وزیر برای کتمان اختلاس ۸ هزار میلیاردی

خبرگزاری فارس: مردم پیش‌کش؛ حداقل واقعیات را به سخنگوی دولت بگویید/ برکناری وزیر برای کتمان اختلاس ۸ هزار میلیاردی

با توجه به خواسته مسئولان، فرهنگیان و مردم درباره شفاف‌سازی پرونده اختلاس ۸ هزار میلیاردی، این سوال مطرح است که آیا روحانی حداقل برای یک‌بار هم که شده واقعیت‌ها را به مردم می‌گوید و به شعار خود که «بدترین افراط‌ها نگفتن واقعیت‌ها به مردم است» جامه عمل می پوشاند یا خیر!

خبرگزاری فارس- حوزه دولت؛ حامد صفائی: «بدترین افراط‌ها نگفتن واقعیت‌ها به مردم است». در ابتدا جمله زیبایی به نظر می‌رسد و اینکه در آن آگاهی مردم در اولویت قرار دارد. البته بیان چنین سخنانی از افرادی که خارج از حوزه قدرت قرار داشته و دارند، بسیار زده شده است، اما بیان آن از سوی فردی که خود مسئول است و خود باید بدان جمله عامل باشد، مقداری کم‌یاب است.

حسن روحانی در 6 فروردین 93 در هیأت دولت عنوان می‌کند که «دولت همیشه با دروغ، تهمت و افترا مخالف بوده و هست. این دولت آمده تا جلو افراط‌ها را بگیرد. بدترین افراط‌ها نگفتن واقعیت‌ها به مردم است.»

 

ادامه مطلب ...

اخراج بیش از ده هزار کارمند دولتی ترکیه/ تعطیلی 15 نشریه و خبرگزاری

دولت ترکیه بیش از ۱۰ هزار کارمند خود را به اتهام «ارتباط با گروه‌های تروریستی» و یا «اقدام علیه امنیت ملی،» برکنار کرده است.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه اینترنتی روزنامه ترکیه چاپ استانبول، دولت ترکیه ۱۰ هزار و ۱۷۰ تن از کارکنان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی این کشور را اخراج کرد. 
اخراج این افراد بر اساس مصوبه هیئت دولت ترکیه صورت گرفته است. 
مصوبات هیئت دولت ترکیه در دوره وضع فوق‌العاده به اندازه قوانین مصوب مجلس اعتبار دارد. 
این افراد به اتهام ارتباط با گروه‌های تروریستی و یا اقدام علیه امنیت ملی ترکیه از مشاغلشان در وزارتخانه‌ها و یا دیگر دستگاه‌های دولتی ترکیه اخراج شدند. 
۲۷۷۴ نفر از کارکنان وزارت بهداشت ترکیه، ۱۲۷۶ نفر از کارکنان سازمان آموزش عالی، ۱۰۸۲ نفر از کارکنان تشکیلات پلیس (‌از جمله شماری از مدیران ارشد پلیس ترکیه) نیز در میان اخراج شدگان هستند. 
بر اساس یک مصوبه دیگر، از این پس در ترکیه روسای دانشگاه‌ها با آرای اساتید دانشگاه‌ها انتخاب نخواهند شد و رئیس جمهور از میان سه نفر که رئیس سازمان آموزش عالی پیشنهاد خواهد کرد یک تن را به ریاست دانشگاه منصوب خواهد کرد. 
همچنین با تصمیم دولت ترکیه دو خبرگزاری، ‌۱۰ روزنامه و سه مجله نیز تعطیل شد.

مردم کدام استانها رکورددار هزینه سیگار هستند؟/نیمی از بازار سیگار در اختیار قاچاق است

بر اساس بررسی ها و ارزیابی های انجام شده، بوشهر با معدل مصرف 1هزار و 500 نخ سیگار در سال به ازای هر خانوار در رتبه نخست استعمال دخانیات قرار دارد.
مردم کدام استانها رکورددار هزینه سیگار هستند؟/نیمی از بازار سیگار در اختیار قاچاق استبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،براساس مطالعات انجام شده،قریب به 1 میلیارد و 300 میلیون نفر سیگاری در دنیا بصورت دائمی یا تفننی،مصرف کننده این ماده دخانی مرگ آور هستند.
در کشور ایران نیز برآوردها موید این واقعیت تلخ است که سالانه 11 هزار نفر در کشور بر اثر استعمال مواد دخانی فوت می کنند.
ارزش ریالی مصرف سیگار در سال 92،به رقمی بالغ بر 8 هزار و 300 میلیارد تومان تخمین زده شد که با احتساب هزینه کرد 30 هزار میلیارد تومانی برای درمان عوارض و بیماریهای ناشی از استعمال دخانیات در کشور به اعداد و ارقام سرسام آوری دست می یابیم که نشان از حجم و عمق تهدیدات و مخاطرات ناشی از این مواد دخانی است.
 
ادامه مطلب ...

یوکیا آمانو: ایران به توافق هسته‌ای پایبند بوده است

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد ایران به همه تعهدات خود در توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی عمل کرده است.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، "یوکیا آمانو،" مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز گذشته در گفتگو با روزنامه فرانسوی "لوموند" اعلام کرد: ایران به توافق هسته ای که سال گذشته با شش قدرت جهانی منعقد کرد، پایبند بوده است.

وی با تأیید نتایج گزارش محرمانه آژانس که ماه گذشته میلادی بوسیله رویترز منتشر شد، گفت: تهران علیرغم مخالفت های موجود، به توافق هسته ای عمل کرده است. این توافق از ماه ژانویه (حدود 9 ماه پیش) تاکنون بدون هیچ مشکلی اجرا شده است. فقط یک مورد کوچک در ماه فوریه رخ داد. ذخایر آب سنگین ایران اندکی از 130 تن تعیین شده تجاوز کرد. ما به سرعت این موضوع را به ایران منتقل کردیم و تهران همه اقدامات لازم را برای حل این مشکل انجام داد.
 
ادامه مطلب ...

ناکام گذاشتن عملیات انتحاری در جده/هفت میلیون ریال پاداش در ازای دادن اطلاعات درباره تروریست‌ها

وزارت کشور عربستان از ناکام گذاشتن یک عملیات انتحاری و شناسایی و بازداشت دو باند تروریستی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، وزارت کشور عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی عربستان عملیاتی انتحاری را ناکام گذاشتند که قرار بود ورزشگاه بازی فوتبال تیم ملی عربستان و امارات در جده را هدف قرار دهد.

به گفته وزارت کشور عربستان این کشور ظرف یک ماه گذشته میلادی دو باند تروریستی را شناسایی و بازداشت کرده است.

وزارت کشور عربستان همچنین اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشور در تعقیب گروهی از تروریست‌هایی هستند که در عملیات تروریستی در القطیف و الدمام دست داشته‌اند.

وزارت کشور عربستان همچنین اعلام کرد به هر فردی که اطلاعاتی درباره عملیات‌های تروریستی یا افراد تحت تعقیب به نیروهای امنیتی بدهد هفت میلیون ریال پاداش داده می‌شود.

به گفته وزارت کشور عربستان دو پاکستانی، یک سوری و یک سودانی برای حمله انتحاری به ورزشگاه الجوهره در جده نقشه کشیده بودند.


میرزاده خبر داد: اعضای هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان انتخاب شدند

سخنگوی کمیسیون آموزش گفت: در جلسه امروز کمیسیون، 15 نفر به عنوان اعضای کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگی انتخاب شدند.
////////میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره جزئیات جلسه امروز کمیسیون آموزش اظهار داشت: کمیسیون آموزش امروز چهار دستور  را مورد بررسی قرار داد.
وی افزود: در ابتدا گزارش بازدید از استان سیستان و بلوچستان، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی مورد بررسی قرار گرفت همچنین در رابطه با محرومیت‌های این استان و توزیع ناعادلانه امکانات در این استان بحث و بررسی شد.
سخنگوی کمیسیون آموزش ادامه داد: گزارش‌ها نشان می‌دهد که باید در توزیع امکانات استان سیستان و بلوچستان و استان‌های مشابه آن تجدید نظر کرد.
میرزاده تصریح کرد: همچنین انتخاب اعضای کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان از دیگر مباحث مطرح  شده در جلسه امروز بود.  
  
ادامه مطلب ...

انتقاد محسن رضایی از سیستم بانکی؛بانک‌های ایران به پشتوانه‌ هوا نقدینگی‌ تولید می‌کنند!

محسن رضایی ضمن انتقاد از عملکرد سیستم بانکی ایران، وضعیت فعلی آن را قابل توجیه ندانست و به انتقاد از نهادهای نظارت کننده بر این سیستم پرداخت.
بانک‌های ایران به پشتوانه‌ هوا نقدینگی‌ تولید می‌کنند!به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت.
این نوشته به شرح زیر است.
بانک‌های ایران از مسیر بانکداری و کمک به رونق اقتصاد خارج‌شده‌اند! آن‌ها با پشتوانه هوا و نه تولید ملی نقدینگی می‌سازند.
دولت، بانک مرکزی و مجلس یا متوجه انحراف بانک‌ها از ضوابط و کارکرد واقعی بانک‌ها نیستند و یا اقتدار لازم را جهت برخورد و نظارت بر بانک‌ها ندارند. بانک‌ها نباید ورشکستگی خود را به مردم و به اقتصاد ملی تحمیل کنند. کسب درآمد و سود بانک‌ها، از مسیر مشارکت واقعی و کمک به تولید ملی باید باشد.
از نظر ضوابط شرعی نیز نظارت بر بانک‌ها ضعیف است.

موشک 100 تنی ارتش روسیه را بهتر بشناسیم + مشخصات و تصاویر

این موشک با وزن 100 تن قدرت تخریب بسیار بالایی دارد و در جنگ های سرنوشت ساز می تواند به روسیه کمک کند.
به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مقامات روسی بارها عنوان کردند که آماده مقابله با برنامه های توسعه طلبانه ایالات متحده هستند و در این زمینه دست به آزمایش انواع موشک های زمین به زمین قاره پیما زده اند.
اخیرا "کرملین"  به دنبال آزمایش یک موشک قدرتمند زمین به زمین قاره پیما (Surface to Surface Intercontinental Ballistic Missile) است تا توانمندی خود را در دفاع از کشور بیش از 18 میلیون کیلومتر مربعی روسیه نشان دهد. در همین زمینه اینترفاکس گزارش داد:  یک مقام بلندپایه مجتمع صنایع دفاعی روسیه از نخستین پرتاب آزمایشی موشک بالستیک قاره پیمای جدید روسی "سارمات  (Sarmat) " با  توان حمل کلاهک 10 تنی خبر داده است.
 
ادامه مطلب ...

حزب الله، قدرتی کشنده دارد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اندیشکده آمریکایی «دفاع از دموکراسی‌ها»در مطلبی پیرامون «ابزارهای نبرد نیابتی ایران به ویژه حزب الله لبنان و نحوه مهار آن» نوشت:در حالی‌که حزب الله معرف موفقیت اولیه ایران در رواج انقلاب است، امروزه جمهوری اسلامی مجموعه‌ای از مبارزان اسلامی را در خدمت دارد و به درستی «سردار قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه در سال 2015 گفت، ما شاهد صدور انقلاب اسلامی در سراسر منطقه هستیم.

بر اساس این گزارش،ایران به طور قابل توجهی نیروهای نبرد نیابتی را در عراق، سوریه، فلسطین و یمن در اختیار دارد، اما حزب الله کماکان قوی‌ترین گروه نیابتی ایران است. این گروه دارای زرادخانه‌های موشکی قدرتمند در لبنان است و حضور پنهانی در دیگر نقاط دارد و رزمندگانش در مناطق کلیدی که ایران در پی نفوذ در آنجا است حضور دارند. 

بر این اساس با وجود حضور نیروهای حزب الله و تلفات وارد بر آن‌ها برای حفظ حکومت سوریه، قابلیت‌های آن کماکان کشنده هستند.

عملیات موصل سرآغازی برای آزادسازی رقه، حلب و یمن است

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری الوفد، نوری مالکی، نخست وزیر پیشین عراق، در کنفرانس بیداری اسلامی در بغداد اعلام کرد: نبرد موصل، سرآغازی برای نبردهای آتی در رقه، حلب و همچنین یمن است.


وی افزود: «نینوا می‌آییم» (نام عملیات آزادسازی استان نینوا) یعنی رقه، حلب و یمن می‌آییم. عملیات موصل سرآغازی برای آزادسازی رقه، حلب، یمن و تمام مناطقی است که برخی می‌خواهند اندیشه اسلامی را در آن نابود کنند.
 
نخست وزیر پیشین عراق در سخنرانی خود در کنفرانس بیداری اسلامی از رهبر معظم کشورمان تشکر کرد و گفت: رهبر انقلاب اسلامی ایران همواره ابتکار عمل‌های بسیاری در زمنیه توجه به اسلام و مسلمان داشته‌اند.
 
وی در کنفرانس بیداری اسلامی، که در آن به مسئله مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی پرداخته می‌شود، این پرسش را مطرح کرد: اندیشه تکفیری که وارد اسلام شده است از کجا آمده است؟ اندیشه‌ای تمام مذاهب اسلامی را مرتد و ریختن خون مردم را مباح می‌داند!
 
مالکی افزود: عراق با آغاز عملیات "نینوا می‌آییم" به مقابله با این تروریست‌های تکفیری در هر کجا که باشند، موصل باشد یا رقه، حلب، یمن و هر مکانی که تروریست‌ها در آن به دنبال نابودی اسلام باشند، می‌رود.