بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

اعلام آمادگی سپاه پاسداران برای بارورسازی ابرها

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آمادگی این نیرو برای کمک به بارورسازی ابرها خبر داد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، در پی ادامه یافتن خشکسالی و در دستور کار قرار گرفتن باروری ابرها و درخواست معاون اول رئیس جمهور برای فعالیت مناسب در این زمینه و سپس اعلام معاون وزیر نیرو مبنی بر تلاش برای رایزنی با صنایع هواپیمایی و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این راستا؛ سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: همان‌طور که مدتی پیش در پیام تبریک انتصاب وزیر محترم جدید نیرو تأکید کردم، آماده هرگونه همکاری برای رفع مشکل باروری ابرها هستیم.

سردار حاجی زاده

تصویرسازی/ ایران در اندوه سانچی

سانچی قلب ملت ایران سرشار از اندوه کرد / بی تردید این حادثه دردناک قلب ملت عزیز ایران را سرشار از اندوه و عزادار ساخت.

تصویرسازی/ ایران در اندوه سانچی


شهید والامقام ستوان یکم محسن قوطاسلو ، اولین شهید مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران

تصویری از حضور مقام معظم رهبری بر سر مزار مطهر شهید والامقام ستوان یکم محسن قوطاسلو ، اولین شهید مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران


کاریکاتور/ مردم گله‌مندند !!!

مردم گله‌مندند؛ از بسیاری از چیزهایی که در کشور می‌گذرد، مردم گله‌مندند. مردم با تبعیض میانه‌ای ندارند؛ هرجا تبعیض ببینند، احساس ناراحتی و رنج می‌کنند. هرجا کم‌کاری ببینند همین‌جور، هرجا بی‌اعتنایی به مشکلات ببینند همین‌جور، هرجا پیش‌نرفتنِ کارها را ببینند همین‌جور؛ مردم گله‌مندند.
کاریکاتور/ مردم گله‌مندند !!!

افسر باسابقه اطلاعات ارتش آمریکا مطرح کرد: «آیت‌الله مایک» چگونه بر امواج نارضایتی‌های اقتصادی در ایران سوار شد؟

فیلیپ جرالدی

مدیر اجرایی اندیشکده آمریکایی «شورای منفعت ملی» می‌نویسد سیا در ایران، جاسوس ندارد اما می‌تواند اعتراضات موجود را تحریک و جهت‌دهی کند.

سرویس جهان مشرق- فیلیپ ام. جرالدی متخصص پیشین اداره ضدتروریسم در سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا و افسر باسابقه اطلاعاتی ارتش این کشور که ۱۸ سال در ترکیه، ایتالیا، ‌ آلمان و اسپانیا مأموریت داشته است، در یادداشت جدید خود به ناآرامی‌های اخیر ایران اشاره کرده و طی آن، نظر کارشناسی خود را پیرامون ریشه‌ها و عوامل این رخدادها تصریح کرده است.

دو روایت اصلی از دلیل ناآرامی‌های ایران

فیلیپ جرالدی ابتدا دو روایت اصلی از این اتفاقات را بیان می‌کند و سپس به ارائه تحلیل سیاسی-اطلاعاتی خود از هر یک می‌پردازد:

 

ادامه مطلب ...

مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد؛ نرخ بیکاری دو برابر نرخ اعلامی دولت است/ حدود ۶ میلیون نفر در بحران اشتغال + جدول

 بیکاری

دولت نرخ بیکاری در کشور را ۱۱ درصد اعلام کرده که این رقم مورد پذیرش افکار عمومی قرار ندارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد نرخ بیکاری واقعی در کشور ۲ برابر رقم اعلامی دولت است.

سرویس اقتصاد مشرق - نرخ‌های اعلامی دولت در سال‌های اخیر درباره میزان اشتغال‌زایی و نرخ بیکاری، همواره با بی‌اعتمادی مردم مواجه بوده است. مثلا در حالی که دولت اعلام کرده طی یک سال اخیر نزدیک به ۸۰۰ هزار شغل ایجاد کرده، عامه مردم می‌پرسند این ۸۰۰ هزار نفر کجا مشغول به کار شده‌اند؟ هر کس به بیکاران دور و نزدیک خود که نگاه می‌کند می‌بیند همچنان بیکارند و مشخص نیست ۸۰۰ هزار نفری که در آمار دولت شاغل شده‌اند، کجای این مرزوبوم قرار دارند.

  ادامه مطلب ...

استمرار توهین‌ها و مداخله رسانه‌های جمهوری آذربایجان در امور داخلی ایران

پرچم جمهوری آذربایجان

خبرگزاری‌های آذربایجان در طول چند سال گذشته ضمن توهین به دولت و مسئولین ارشد ایرانی، کوشش فراوانی را برای بسط نارضایتی در کشور به کار بسته‌اند که این اقدام روزبه روز در حال افزایش است.

سرویس جهان مشرق - خبرگزاری ینی مساوات ارگان رسمی خبری جمهوری آذربایجان در گزارشی با تکرار ادعاهای واهی خبرگزاری‌های رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، از جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان حامی اصلی تروریسم در جهان نام برد.

این خبرگزاری به نقل از ترامپ نوشت: «کمک و حمایت ایران از گروه‌های تروریستی مانند حماس و حزب‌الله باعث گسترش هرج‌ومرج در جهان و کشته شدن انسان‌های بی‌گناه بسیاری شده است. ایران در منطقه خاورمیانه ۱۰۰ هزار نیروی مسلح را برای انجام عملیات خرابکارانه و تروریستی آموزش داده و تأمین مالی آن‌ها را بر عهده دارد.»

  ادامه مطلب ...

ماجرای تراشیدن محاسن آیت‌الله خامنه‌ای توسط ساواک و واکنش جالب ایشان

ماجرای تراشیدن محاسن رهبر معظم انقلاب توسط ساواک در دوران مبارزات انقلابی و واکنش جالب ایشان را از نظر می‌گذرانید.

ماجرای تراشیدن محاسن آیت‌الله خامنه‌ای +عکسبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در دوران طاغوت دستگاه ساواک با روش‌های مختلف اقدام به شکنجه‌های جسمی و روحی انقلابیون و آزادیخواهان می‌کرد تا آنها را از ادامه مبارزه با رژیم طاغوت منصرف کند. یکی از کارهایی که ساواک پس از دستگیری روحانیون مبارز در زندان انجام می‌داد تراشیدن محاسن آنها بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب  هم که در آن دوران چندبار بازداشت شدند از این قاعده مستثنی نبودند. تراشیدن محاسن ایشان و واکنشی که به این موضوع داشتند ماجرای جالبی دارد که در کتاب "شرح اسم" نقل شده است. این کتاب توسط هدایت الله بهبودی به رشته تحریر در آمده است و زندگینامه معظم‌له را از سال ۱۳۱۸ تا ۱۳۵۷ روایت می‌کند.

  ادامه مطلب ...

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛ قصه شگفت انگیزترین معلول دنیا/ شاهین، درآرزوی پرواز

شاهین اگر بال و پری برای پروازهای عاشقانه در رویاهایش ندارد،اما امیدوارانه راه چندهزار متری خانه تا مدرسه را طی می کند تا بتواند با امیدواری بر بیماری نادرش غلبه کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  در لابه لای درختان زیبای بلوط و چنار و کیکم وحشی زاگرس و در کنار نهر های زیبای جاری شده قله های دنا،نا گفته چشمم به حکمتی افتاد که خودم را متحیر از همه چیز دیدم و در ذهنم خطور کرد، امیدواری هم نعمت بزرکی است که خداوند به هر کسی اعطا نکرده است.

  ادامه مطلب ...

استیضاح ترامپ به دلیل توهین به سیاهپوستان کلید خورد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به خاطر اظهارات توهین‌آمیز ضد سیاهپوستان در کنگره این کشور استیضاح می‌شود.

ترامپ به دلیل توهین به سیاهپوستان، در کنگره آمریکا استیضاح می‌شودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کنگره این کشور به خاطر اظهارات توهین آمیز ضد سیاهپوستان از سوی آل گرین، نماینده دموکرات مطرح شد.

آل گرین نماینده ایالت تگزاس در کنگره آمریکا، این طرح را به خاطر سخنان رکیک و توهین آمیز ترامپ که مدعی شده بود مهاجران سیاهپوست از آفریقا و حوزه دریای کارائیب از «کثافت خانه» آمده‌اند ارائه کرده است.

  ادامه مطلب ...

ماجرای مرگ‌های ننگین خاندان پهلوی + تصاویر

خاندان پهلوی در زمان حکومت خود در ایران با فسادهای اخلاقی و مالی بسیارشان، زندگی ذلت‌باری برای خود رقم زدند و مرگشان نیز به همان اندازه ننگین و خفت بار بود.

ماجرای مرگ‌های ننگین خاندان پهلوی + تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خاندان پهلوی قریب به 6 دهه در ایران حکومت کردند. رضا خان میرپنج فرمانده ارتش احمد شاه، آخرین شاه قاجار بود. رضا خان از همان ابتدا به مزدوری و باجگیری شهره بود، این ویژگی در دوره سلطنتش نیز آشکار بود. طی سفری که احمد شاه به خارج از کشور داشت، او با حیله و نیرنگ و با حمایت و خط‌دهی سران آمریکایی و اروپایی تاج و تخت را از  او ربود و خود بر رأس حکومت نشست.

  ادامه مطلب ...

دولت ترامپ در سالگرد یکسالگی‌اش تعطیل شد!

در پی مخالفت مجلس سنا با تصویب لایحه بودجه اضطراری، دولت آمریکا برای نوزدهمین بار در تاریخ این کشور تعطیل شد.

دولت ترامپ تعطیل شد!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس سنای آمریکا با وجود رایزنی فراوان مقامات دولت ترامپ با تصویب بودجه اضطراری برای جلوگیری از تعطیل شدن دولت موافقت نکرد.

مجلس سنا طبق قانون تا ساعت 12 شب گذشته به وقت محلی (8 صبح امروز به وقت ایران) فرصت داشت با تصویب یک بودجه کمکی از تعطیلی دولت ترامپ جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: تعطیلی دولت در آمریکا به چه معناست؟

  ادامه مطلب ...

امیر حیدری در گفت‌وگو با میزان مطرح کرد کمک‌های مالی و مادی نیروی زمینی ارتش به بیماران صعب‌العلاج خانواده‌های کارکنان نزاجا/

خبرگزاری میزان- فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: سعی و تلاش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر این است که هزینه‌های مهم بیماران صعب‌العلاج خانواده بزرگ نراجا را از طُرق «پرداخت مستمری»، «تامین هزینه فاکتورها»، «کمک مالی به بیماران و خانواده آن‌ها در دیدار‌های چهره‌به چهره»، تامین کند تا بیماران بیماری‌های صعب‌العلاج به جز رنج بیماری، حداقل در زمینه‌های مالی یا مادی رنجی نداشته باشند.

امیر حیدری

امیر کیومرث حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به منویات فرمانده معظم کل قوا مبنی بر اینکه «کاری کنیم بیمار جز بیماری رنج دیگری نداشته باشد»، اظهار کرد: سعی و تلاش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر این است که هزینه‌های مهم بیماران صعب‌العلاج خانواده بزرگ نراجا را از طُرق «پرداخت مستمری»، «تامین هزینه فاکتورها»، «کمک مالی به بیماران و خانواده آن‌ها در دیدار‌های چهره‌به چهره»، تامین کند تا بیماران بیماری‌های صعب‌العلاج به جز رنج بیماری، حداقل در زمینه‌های مالی یا مادی رنجی نداشته باشند.
 
ادامه مطلب ...

رهبر معظم انقلاب : قدس بلاشک پایتخت فلسطین است/ سعودی‌ها در حال خیانت به امت اسلامی هستند

رهبر معظم انقلاب فرمودند: فلسطین از نهر تا بحر است و قدس هم بلاشک پایتخت آن است.

دیدار شرکت‌کنندگان در کنفرانس اتحادیه بین‌ المجالس با رهبر انقلاببه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) در دیدار میهمانان شرکت کننده در سیزدهمین اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی، با تأکید بر اینکه دنیای اسلام باید در مسائل اساسی با صراحت و با صدای بلند سخن و موضع خود را بگوید، «فلسطین» و «اتحاد دنیای اسلام» را از جمله موضوعات اساسی برشمردند و گفتند: یکی از موضوعات اصلی و بسیار مهم دنیای اسلام، «تلاش برای پیشرفت علمی» است که تجربه جمهوری اسلامی ایران نشان داد، با تلاش و با تکیه بر جوانان می توان رتبه علمی خود را ارتقا داد و در بخشهای مهمی، در مرز دانش قرار گرفت.

  ادامه مطلب ...

صفر تا صد ابهاماتی که درباره حادثه تصادف کشتی «سانچی» دارید!

واقعیت حادثه هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و شایعات اطراف این ماجرا مثل هدف قرار گرفتن از سوی موشک‌ها واقعا تنها در حد همان شایعه است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: حادثه تصادف کشتی «سانچی» ساعت حدود هشت شب رخ داد، زمانی که اغلب نوبت کشیک افسر سوم کشتی یا بعبارتی کم تجربه ترین افسر کشتی می باشد. در چنین زمان‌هایی کاپیتان کشتی هوشیار و در وضعیت آماده باش کامل قرار دارد و حتی در جهت یابی نظارت دقیق دارد. اینکه در کشتی سانچی به وضوح چه اتفاقاتی رخ داده که در نهایت به حادثه منجر شده، متاسفانه تا باز نشدن و بررسی دقیق جعبه سیاه نمی توان اظهار نظر نمود.

  ادامه مطلب ...

همه چیز درباره روزی که "شاه با فرح فرار کرد"+ تصاویر

۲۶ دی‌ماه ۵۷ محمدرضا پهلوی خاک ایران را در حالی ترک کرد که تا زمان فوتش در بین ۶ کشور دنیا آواره و سرگردان بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه  خبرنگاران جوان؛ روز 26 دی‌ماه 1357 ساعت 13:08، محمدرضا پهلوی به‌همراه همسرش فرح، خاک ایران را به مقصد مصر ترک کرد. شاپور بختیار نخست‌وزیر، جواد سعید رئیس مجلس شورای ملی، علینقی اردلان وزیر دربار و جمعی از وابستگان درباری برای بدرقه وی حضور داشتند.

  ادامه مطلب ...

فرار محمدرضا پهلوی به روایت تصویر

26 دی سالروز فرار تاریخی شاه مخلوع ایران است؛ فراری که باعث سقوط سلطنت پهلوی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در 26 دی 56 محمدرضا پهلوی به همراه همسرش فرح ایران را ترک کرد. شاه که اوضاع ایران را به نفع خود  نمی‌دید ترجیح داد آن روزها در ایران نباشد. او رفت و وعده داد که بازمی‌گردد اما رفتنش هیچ بازگشتی نداشت.  یک ماه پس از این اتفاق سلطنت پهلوی سقوط کرد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید. در ادامه و به مناسبت 26 دیماه، تصاویری از فرار شاه مخلوع ایران را مشاهده می کنید:

  ادامه مطلب ...

حاجی‌دلیگانی در تذکر شفاهی: رئیس جمهور و اعضای کابینه باید کمی اخم نثار بیگانگان کنند

نماینده مردم شاهین‌شهر گفت: رئیس جمهور و اعضای کابینه کمی اخم نثار بیگانگان کنند تا دست و پای خود را جمع کنند.

رئیس جمهور و اعضای کابینه باید کمی اخم نثار بیگانگان کنند/ وعده تعیین تکلیف وضعیت 98 درصد از سپرده‌گذاران به کجا رسید؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در جلسه علنی امروز مجلس طی تذکری شفاهی اظهار کرد: آقای رئیس جمهور دشمن با دیپلماسی خنده شما روز به روز گستاخ‌تر می‌شود، پس لطفا کمی اخم کنید.

نماینده مردم شاهین‌شهر ادامه داد: آقای رئیس جمهور گویا وزرای شما دیپلماسی خنده را اشتباه گرفته‌اند، چرا که همه‌ جا از این دیپلماسی استفاده می‌کنند، در حالی که باید با دشمنان با استحکام برخورد کرد.

  ادامه مطلب ...

پاول دوروف از بررسی علل کاهش سرعت تلگرام در ایران خبر داد + عکس

پاول دوروف مؤسس تلگرام با انتشار پست توئیتری از بررسی علل کاهش سرعت تلگرام در ایران خبر داد.

پاول دوروف از بررسی علل کاهش سرعت تلگرام در ایران خبر داد + عکسبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پی جریانات اخیر در رابطه با پیام‌رسان تلگرام و رفع فیلترینگ آن در کشور، پاول دوروف مؤسس آن با انتشار پستی توئیتری از بررسی افت سرعت تلگرام در ایران خبر داد. 

در پی اغتشاشات اخیر که در کشورمان به دست برخی آشوبگر رخ داد، به دلایل امنیتی پیام‌رسان تلگرام که یکی از موارد سوءاستفاده دشمنان در تحریک اغتشاشگران بود، برای مدت کوتاهی مسدود شد.

این شرایط همچنان ادامه داشت تا اینکه چند روز پیش تلگرام رفع فیلتر شد و به حالت سابق بازگشت، با این تفاوت که سرعت آن نسبت به زمان قبل از فیلترینگ، تا حدی کاهش یافته است. 

پاول دوروف پس از این خبر، با انتشار پستی توئیتری از بررسی علل این افت سرعت خبر داد.

  ادامه مطلب ...