بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

موشک "اورگان" کابوس جدید آل‌سعود+ تصاویر

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد
شلیک موشک‌های "اورگان" از سوی ارتش و نیروهای مردمی یمن به سمت جنوب عربستان به کابوس جدید آل‌سعود تبدیل شده است.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی   گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  عربستان سعودی جنگی را از اوایل فروردین ماه علیه مردم یمن کلید زده که تاکنون بیش از 2000 کشته و هزاران  زخمی برجای گذاشته و نیت آل‌سعود در یمن نسل‌کشی جوانانی است که زیربار زور نمی‌روند.
موشک
 
ادامه مطلب ...

نگاه کلان به مذاکرات هسته‌ای

تحلیلی بر موضع‌گیری این روزهای رهبر انقلاب
نگاهی به گذشته و حال در تاریخ جمهوری اسلامی نشان می دهد که سبک رهبری و سیاست‌گذاری کلان حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، همچون بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی، برای تصمیم‌گیری درباره‌ مهم‌ترین مسائل کشور، طی‌شدن فرایندهای قانونی و استفاده از ظرفیت عقل جمعی بوده است.
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای، پس از اعلام جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ۲۳ماهه جمهوری اسلامی ایران با گروه ۵+۱ درباره پرونده سیزده‌ساله هسته‌ای ایران، رهبر انقلاب در پاسخ به نامه‌ی رییس‌جمهور محترم و نیز خطبه‌ها و همچنین دیدار مسئولین نظام و سفرای کشورهای اسلامی در عید فطر ضمن اعلام سیاست‌های کلی نظام در خصوص ادامه مبارزه با استکبار و سیاست‌های جمهوری اسلامی در منطقه به بیان نظرات تکمیلی خود درباره این موضوع پرداختند که در این بین چند نکته قابل تأمل است:
ادامه مطلب ...

اجازه دسترسی به اسرار نظامی و امنیتی خود را به هیچ مرجعی نخواهیم داد

پاسخ سردار دهقان به رجزخوانی آمریکایی‌ها
وزیر دفاع گفت: اجرای "برجام" مستلزم رعایت کامل خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران و جلب اعتماد ملت ایران توسط ۱ + ۵ و نهادهای بین‌المللی ذیربط است.
به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع مدیران و کارکنان وزارت دفاع طی سخنانی در خصوص توافق هسته‌ای اظهار داشت: این توافق  نتیجه مقاومت و رشادت ملت ایران ، تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و هوشمندی و صلابت تیم مذاکره کننده هسته‌ای بود ، که ‌موجب پذیرش موضع عزتمندانه جمهوری اسلامی ایران از طرف قدرت های بزرگ جهانی گردید و گام نخست در مسیر حل و فصل مسائل هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است که اجرای آن مستلزم رعایت کامل خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران و جلب اعتماد ملت ایران توسط 1 + 5 و نهادهای بین‌المللی ذیربط است.
وی با بیان اینکه مذاکرات صورت گرفته صرفاً روی موضوع هسته‌ای بوده است گفت: مسائل گذشته PPT با آژانس توافق شده و ما براساس آن اقدام خواهیم کرد و قطعاً اجازه دسترسی به اسرار نظامی و امنیتی خود را به هیچ مرجعی نخواهیم داد.
وزیر دفاع با اشاره به اینکه در دکترین دفاعی ما جایی برای سلاح‌های غیر متعارف وجود ندارد ؛و ما تولید ، نگهداری و کاربرد آن حرام شرعی می‌دانیم.
ادامه مطلب ...

تروریست‌های "جیش العدل" چپ و راست سیلی می‌خورند

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد
تروریست‌های "جیش العدل" و وابستگان این گروه تروریستی که برخی از کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی هستند، چپ و راست از نیروهای امنیتی سیلی می‌خورند و از سر ناتوانی روی به جنگ روانی در فضای مجازی آورده‌اند.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تروریست‌های "جیش العدل" در یک هفته اخیر ضربات سهمگینی را از نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران متحمل شده‌اند و لذا تلاش می‌کنند تا در فضای مجازی جبران مافات کنند، هرچند که در این پروسه هم موفق نبوده‌اند.
*** بازخوانی یک ادعاتروریست‌های "جیش العدل" اخیراً مدعی شدند 10 تن از نیروهای قرارگاه "قدس" نیروی زمینی سپاه را در منطقه "میرجاوه" به شهادت رساندند و این دروغ پردازی‌ها در حالی مطرح می‌شود که تروریست‌ها در هفته اخیر ضربات سنگینی را متحمل شده‌اند.
تروریست‌های

 
ادامه مطلب ...

شورای امنیت با تایید توافق هسته‌ای مجوز نابودی اسرائیل را صادر می‌کند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش از رأی‌گیری شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره توافق هسته‌ای گفت: شورای امنیت با تایید این توافق مجوز نابودی اسرائیل را صادر می‌کند.
نتانیاهو: شورای امنیت با تایید توافق هسته‌ای مجوز نابودی اسرائیل را صادر می‌کند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ «بنیامین نتانیاهو،» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، پیش از رأی‌گیری شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، در تکرار ادعاهای بی‌اساس خود جمهوری اسلامی ایران را متهم به تلاش برای براندازی این رژیم کرد. وی مدعی شد: «مقامات ایرانی قصد نابودی رژیم صهیونیستی را دارند و شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز مجوز این کار را صادر می‌کند.»

نتانیاهو همچنین ادعا کرد:« ایران با رفع تحریم‌ها میلیاردها دلار برای تجهیز گروه‌های تروریستی در اختیار خواهد داشت.» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پا را فراتر گذاشته و مدعی شد بسیاری ازسران  کشورهای خاورمیانه معتقدند ایران تهدیدی برای آن‌ها و جهان است. وی در اظهار‌نظری مضحک مدعی شد: «حقیقت باید با صدایی بلند و واضح گفته شود.» 

مک دونالد و بنز به این چهار دلیل راهی ایران نمی شوند

طی روزهای گذشته اخبار متفاوتی از تمایل شرکت های بزرگ بین المللی برای ورود به ایران منتشر شده است ولی برخلاف تصور ایجاد شده، آمارها نشان می دهد بازار ایران چندان هم برای کمپانی های جهانی مطلوب نیست. صدای اقتصاد به چهار پرسش کلیدی در مورد حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران پاسخ می دهد.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازپارسینه:
بازار ایران واقعا بزرگ است؟
آخرین اطلاعاتی که وزارت کار منتشر کرده نشان می دهد 5 درصد جمعیت کشور دچار فقر مطلق است. همچنین 33 درصد جمعیت شهری و 40 درصد جمعیت روستایی ایران در فقر زندگی می کنند. 10 میلیون ایرانی نیز به سبد غذایی برای ادامه زندگی نیاز دارد. در سیستان وبلوچستان جمعیت فقیر به 60 درصد و در کردستان، کرمان و گلستان این عدد به 50 درصد می رسد. بنابراین در بهرین حالت 33 درصد جمعیت ایران قدرت خرید ندارد.
در ایران واقعا می توان کار کرد؟
سه روزگذشته اعلام شد کمپانی مک دونالد راهی تهران می شود. همین خبر رقبای داخلی این شرکت را به تحرک وادار کرد. امروز رئیس اتحادیه اغذیه فروشان تهران اعلام کرده، مک دونالد برای کار در ایران باید از اداره امکان و وزارت ارشاد نامه دریافت کند. ضمن اینکه براساس قوانین صنفی، مک دونالد باید از اتحادیه صنف اغذیه فروشان تهران هم پروانه کسب دریافت کند. بنابراین بزرگترین کمپانی فست فود جهان از یک نهاد صنفی نسبتا کوچک در ایران باید مجوز کار بگیرد. براساس گفته بخش مهمی از فعالان اقتصادی، فضای کسب و کار ایران با نیازهای واقعی کمپانی های خارجی همخوانی ندارد.
آیا خارجی ها واقعا به ایران می آیند؟
یادداشت نویس روزنامه فینشنال تایمز به صراحت به این پرسش پاسخ داده است. به گفته او فضای سیاسی ایران به قدر کافی برای کمپانی های خارجی مطلوب نیست چراکه ممکن است هر لحظه و به دنبال تغییرات کلان سیاسی، روند روابط ایران و غرب تغییر کند.
آیا کسی حاضر است به ایران پول بیاورد؟
آمارهای رسمی نشان می دهد 700 هزار شرکت ایرانی در دبی و بیش از یک میلیون شرکت ایرانی در ترکیه ثبت شده است. بنابراین سرمایه داران ایرانی هم پول هایشان را به محیط های امن تر منتقل کرده اند. در این شرایط بررسی ها تایید می کند فضای ایران چندان هم برای سرمایه گذاران خارجی جذاب نیست.

ترجمه غیر رسمی پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص مذاکرات ایران و 1+5

 ترجمه غیررسمی پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره مذاکرات ایران و 1+5 که عصر دوشنبه قرار است در شورای امنیت سازمان ملل مورد بررسی و تصویب قرار بگیرد، منتشر شد.
ترجمه غیر رسمی پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص مذاکرات ایران و 1+5به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران ترجمه غیر رسمی پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص مذاکرات ایران و 1+5 منتشر شد، متن پیش‌نویس این قطعنامه که در سایت رسمی وزارت خارجه ایران منتشر شده به شرح زیر است:
قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل (14 جولای)
شورای امنیت،       
1. با یادآوری بیانیه رییس خود (S/PRST/2006/15)، و قطعنامه های 1969 (2006)، 1737 (2006)، 1747 (2007)، 1803 (2008)، 1835 (2008)، و 1929 (2010)،
2. با تاکید مجدد بر تعهد خود به معاهده عدم اشاعه سلاح های هسته ای، ضرورت اینکه تمام دولتهای عضو آن معاهده بایستی به طور کامل به تعهدات خود پایبند باشند، و با یادآوری حق دولتهای عضو، منطبق با مواد 1 و 2 آن معاهده، نسبت به توسعه تحقیق، تولید و استفاده از انرژی هسته ای برای اهداف صلح آمیز بدون تبعیض،
ادامه مطلب ...

گزارش سیا به کنگره درباره لغو تحریم‌های ایران

 یک روزنامه آمریکایی با استناد به گزارش سیا به کنگره، نوشت که ایران قرار نیست از پول حاصل از لغو تحریم ها برای حمایت از تروریسم استفاده کند بلکه این پول را صرف اقتصاد خواهد کرد. گزارش سیا به کنگره درباره چشم انداز لغو تحریم‌های ایران
به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی «لس آنجلس تایمز» در خبری به نقل از سازمان سیا نوشت که ایران با پولی که قرار است از لغو تحریم ها به دست بیاورد، به تروریسم نمی پردازد و این پول را صرف نظام اقتصادی خود می کند.

بر اساس این خبر، برآورد سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) نشان می دهد که دولت ایران بیشتر 100 میلیارد دلاری را که قرار است از لغو تحریم های بین المللی به دست بیاورد، صرف اقتصاد خود می کند؛ سیا مدعی شده است که ایران به طور چشمگیری از این بودجه برای حمایت و تامین بودجه گروه های تروریستی و شبه نظامیان فرقه ای در خاورمیانه استفاده نخواهد کرد.

بر این اساس، دو مقام اطلاعاتی آمریکا که تمایلی به افشای نامشان نداشته اند، اینطور مدعی شده اند که حتی اگر تهران با کمک این پول، حمایت های خود از حزب الله لبنان، حوثی های یمن و یا «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه را افزایش دهد، بعید به نظر می رسد که مازاد پولی که در اختیار ایران می ماند، به تغییر موازنه قدرت در منطقه بی ثبات جهان یعنی خاورمیانه ختم شود.

ادامه مطلب ...

سامانه موشکی جدید ایران با هدف جنگ الکترونیک راه‌اندازی می‌شود

سیاست > امنیتی و دفاعی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: سامانه‌های موشکی با فن‌آوری رویارویی با جنگ الکترونیک و رادارهای جدید میانبرد و دوربرد در دهم شهریور امسال به شبکه یکپارچه پدافند هوایی اضافه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در حاشیه محفل انس با قرآن این قرارگاه در سمنان گفت: سامانه‌های موشکی با فن‌آوری رویارویی با جنگ الکترونیک و رادارهای جدید میانبرد و دوربرد در دهم شهریور امسال به شبکه یکپارچه پدافند هوایی اضافه می‌شود.
امیر اسماعیلی اظهار داشت: سامانه‌های راداری و موشکی پدافند بخش مهمی از مناطق جنوب و جنوب شرق کشور را پوشش خواهند داد و آنچه در این سامانه‌ها به خصوص در سامانه‌های راداری دوربرد دیده شده است عمق پدافندی است.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) افزود: طرح بومی سازی و بهینه سازی، هر دو در پدافند وجود دارد، بهینه سازی شامل سامانه‌هایی است که از قبل در پدافند موجود بوده است و طبیعتا برای این که دیگران از فن آوری آن اگاهی نداشته باشد ما آن را بهینه سازی کردیم و در بخش بومی سازی از سامانه‌ها و تجهیزاتی استفاده شده است که از صفر تا صد در بخش‌های طراحی، ساخت، آموزش و استقرار آن بومی و ایرانی است و تاکتیک و تکنیک آن توسط هیچ کشوری قابل رو برداری و کشف نیست و در سامانه‌های راداری از تمام طیف‌های راداری استفاده می‌کنیم.
وی در پایان با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن در قرارگاه پدافند هوایی و تاثیر مثبت آن در حفظ و ارتقای روحیه معنوی کارکنان تاکید کرد: قرارگاه پدافند هوایی در کنار مباحث علمی و فن‌آوری به بحث مسایل معنوی کارکنان هم پرداخته است.

چرا تفسیر اوباما با روحانی متفاوت بود؟!

تحلیل شریعتمداری از توافق وین؛
به یقین اعضاء محترم تیم هسته‌ای کشورمان در جریان تنظیم متن یاد شده نبوده‌اند و گلایه آن است که چرا تهیه و تدوین آن را به کسانی سپرده‌اند که در این زمینه از تخصص لازم برخوردار نیستند.
به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز کیهان به تحلیل توافق وین پرداخت و نوشت: اگر برای تصویب نهایی سندی که دیروز، ایران و کشورهای 5+1 روی آن به توافق رسیده‌اند، فرصت و مهلتی در نظر گرفته نشده بود، نوشتن این وجیزه ضرورتی نداشت و در هنگامه این‌روزها، شرط عافیت‌طلبی آن بود که زبان به کام و قلم به نیام کشیده شود ولی از یکسو، اعلام فرصت دو هفته‌ای برای ایران و مهلت دوماهه! برای آمریکا به منظور بررسی و تصویب نهایی سند وین و از دیگر سو، تاکید رئیس‌جمهور محترم کشورمان در نطق تلویزیونی دیروز ایشان بر استقبال از نقد منصفانه و دلسوزانه، نگارنده را بر آن داشته است تا دراین‌باره به نکاتی چند اشاره کند. 
ادامه مطلب ...

به صلیب کشاندن 8 روزه خوار به‌دست داعش/ رونمایی مدل جدید جهاد نکاح داعشی/ کودکان سرباز داعشی+تصاویر

خلاصه اخبار داعش؛
فرار جنگجویان خارجی داعش از الانبار، کشته شدن والی داعش در الحویجه، مرغ انتحاری ابتکار عمل جدید داعش در عراق و... از اهم اخبار داعش در است.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هر روز شاهد جنایات وحشیانه جدیدی از گروه تروریستی داعش در کشور‌های عراق، سوریه و ... هستیم که خواندن اخبار و تصاویر جنایات این گروه تکفیری دل هر انسانی را می‌آزارد، این گزارش مروری بر اخبار «داعش» است.
گروهک تروریستی داعش کودکانی را بار آورده اند که دیگر برای کشتن تامل نمی کنند.

به صلیب کشاندن 8 روزه خوار به‌دست داعش، رونمایی مدل جدید جهاد نکاح داعشی، کودکان سربازان جدید داعش+تصاویر
 
ادامه مطلب ...

هاموند: لندن همچنان به حفظ امنیت اسرائیل پایبند است/ توافق همه مشکلات ما را با ایران حل نمی‌کند

در کنفرانس خبری مشترک با نتانیاهو؛
وزیر خارجه انگلیس در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد توافق هسته ای، جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح اتمی را محقق می‌کند.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، وزیر خارجه انگلیس در کنفرانس خبری مشترک با "بنیامین نتانیاهو " نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در بیت المقدس تاکید کرد توافق هسته ای هدف جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح اتمی را محقق می کند.
 فیلیپ هموند گفت بعد از یک دهه مذاکرات سخت ، ما به توافقی رسیده ایم که هدف اساسی ما را که جلوگیری از ساخت سلاح اتمی توسط ایران است، محقق می کند.
هموند تاکید کرد: لندن همچنان به حفظ امنیت اسرائیل پایبند باقی خواهد ماند.
وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه گفت: لغو تحریمها علیه ایران مشروط به پایبندی این کشور به تعهداتش است. 
هموند همچنین خواستار تلاش بیشتر دو طرف فلسطینی و صهیونیست برای "دستیابی به صلح در خاورمیانه" شد. 
وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: "توافقنامه همه مشکلات ما با ایران را حل نمی کند، بلکه ما به مرحله دوم در تعامل با این مشکلات منتقل شدیم. ما اختلافات بسیار زیادی با ایران درباره رفتار این کشور در منطقه داریم. "
نتانیاهو هم گفت: "آیا منطقی است تحریمها علیه ایران پیش از تغییر سیاست های این کشور در برابر اسرائیل لغو شود؟"

بازتاب بیانات مقام معظم رهبری در رسانه‌های خارجی

رسانه‌های خارجی بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان را بازتاب دادند.
به گزارش صد خبر ؛ رسانه‌های خارجی بیانات روز گذشته آیت الله سید «علی خامنه ای،» رهبر بزرگ انقلاب، را در دیدار با دانشجویان  در تهران، بازتاب دادند.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: آیت الله «علی خامنه ای» رهبر معظم ایران روز شنبه بار دیگر «استکبار» آمریکا را  به شدت محکوم کرد و گفت رابطه با این کشور ابدا معنایی ندارد.
آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: در حالی که مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران به سختی پیش می‌روند، رهبر معظم ایران روز شنبه خواستار تداوم مبارزه با استکبار  آمریکا شد. این نشان می‌دهد نتیجه مذاکرات هرچه که باشد بی اعتمادی ایران به آمریکا تداوم خواهد یافت.
شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی نیز اعلام کرد: « رهبر (معظم انقلاب اسلامی) ایران روندی که آن را استکبار آمریکا توصیف کرده است؛ محکوم کرد. این سخنان درحالی مطرح می شود که گفتگوها درباره برنامه هسته ای ایران وارد هفته سوم شده است.»
شبکه خبری راشا تودی نیز گزارش داد: رهبر معظم ایران خواستار مبارزه مستمر با استکبار آمریکا شد.
وال استریت ژورنال نیز نوشت: موضع گیری شدید رهبر معظم ایران درباره آمریکا، بار دیگر گمانه زنی ها را درباره حمایت کامل وی از مذاکرات هسته ای افزایش داد.
این روزنامه افزود: آیت الله خامنه ای، رهبر معظم ایران، آمریکا را «تجسم کامل استکبار» خواند و هشدار داد مخالفت مردم ایران با واشینگتن در صورت توافق هسته ای میان تهران و قدرت های دنیا پایان نخواهد یافت.
روزنامه هاآرتص نوشت: یک روز پس از آن که ضرب الاجل توافق هسته ای تا سیزدهم ژوئیه تمدید شد، رهبر معظم ایران گفت آمریکا تجسم استکبار است.
این روزنامه صهیونیستی  در ادامه نوشت: (آیت الله) علی خامنه ای، رهبر معظم ایران در دیدار با دانشجویان در تهران گفت مبارزه با آمریکا ادامه خواهد یافت، حتی اگر توافق هسته ای حاصل شود.
روزنامه الحیات چاپ لندن نیز در بازتاب بیانات مقام معظم نوشت: آیت الله علی خامنه ای، رهبر معظم ایران، روز شنبه در جمع دانشجویان در تهران گفت آمریکا تبلور واقعی استکبار جهانی است.
شبکه تلویزیونی بی بی سی اعلام کرد: آیت الله علی خامنه ای، رهبر معظم ایران، آمریکا را مصداق بارز استکبار توصیف کرد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان اسلام رحمانیِ نشأت گرفته از لیبرالیزم نه اسلامی است نه رحمانی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی:

اسلام رحمانیِ نشأت گرفته از لیبرالیزم نه اسلامی است نه رحمانی/کسانی که حوادث سال ۸۸ را به‌راه انداختند قابل اطمینان نیستند/ عصبانیت از نفوذ ایران علت بمباران یمن؛ از این عصبانیت بمیرید/ مبارزه با استکبار تعطیل پذیر نیست خود را برای ادامه مبارزه آماده کنید (۱۳۹۴/۰۴/۲۰ - ۲۳:۵۹)
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب عصر امروز (شنبه) در دیداری صریح و صمیمی با بیش از هزار جوان دانشجو، حدود 4 ساعت به دغدغه ها، مطالبات، انتقادها و پیشنهادهای آنان گوش دادند و درباره مسائل مختلف از جمله آرمانخواهی، الزامات افزایش تأثیرگذاری تشکلهای دانشجویی، مسائل منطقه، تداوم استکبارستیزی ملت ایران و مسائل روز دانشجویی با آنان سخن گفتند.
رهبر انقلاب در این دیدار که از ساعت هجده آغاز و بعد از نماز و افطار نیز ادامه یافت با اشاره به حسرت جاری در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کردند: هرکس در این بهار معنویت و صفا، دلش را تحت تأثیر باران رحمت و لطف الهی قرار داده، در آینده از میوه های این بذر افشانی معنوی، بهره ها خواهد برد.
ایشان در پاسخ به سؤال همیشگی جوانان درباره راههای تعالی روحی، افزودند: از بزرگان شنیدم که مهمترین کار برای اعتلای معنوی، تقوا و پرهیز از گناه است.
ادامه مطلب ...

سقوط هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی در لبنان

یک فروند هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی در منطقه «صرفا» در طرابلس در شمال لبنان سقوط کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی در لبنان سقوط کرد.


شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از منابع ارتش لبنان اعلام کرد یک فروند هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی در منطقه «صرفا» در طرابلس در شمال لبنان سقوط کرد


جیش العدل گرفتار کمین مرزبانان

چندنفر از اعضای گروهک تروریستی جیش العدل که ساعت یک بامداد از مرز میرجاوه قصد ورود به کشور را داشتند گرفتار کمین نیروی های مرزبانی سیستان و بلوچستان شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صداو سیما، فرمانده مرزبانی کشور گفت: با اقدامات اطلاعاتی قوی که از قبل انجام شد نیروهای مرزبانی با اشرافیت اطلاعاتی کامل و آگاهی از ورود اعضای گروهک تروریستی به داخل، بامداد امروز با آنان در منطقه ملنگی میرجاوه درگیر و موفق شدند سه نفر از اعضای گروهک از جمله یک پاکستانی را دستگیر کنند.

سردار رضایی افزود: از آنان 140 چاشنی انفجاری الکترونیکی، صوتی و زمانی کشف شد که قرار بود  برای عملیات خرابکارانه در جنوب کشور از کرمان تا سیستان و بلوچستان استفاده شود.
فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به حمایت کشور های استکباری از فعالیت های گروهک های تروریستی گفت: روی جیب خشاب هایی که از این افراد بدست آمد مارک USA نوشته شده است.
سردار حبیبی فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان هم گفت: طبق اعترافات این سه نفر آنها قصد داشتند پس از ورود به داخل  مرز حداقل 100 فقره عملیات خرابکارانه انجام دهند.

در این عملیات یک نفر از جان بر کفان مرزبانی سیستان و بلوچستان به نام ستوان دوم توحیدی شهید و یک نفر مجروح شد

آمریکا بمب اتمی جدید خود را آزمایش کرد

رسانه های امریکا خبر می دهند که امریکا اولین آزمایش تابستانی بمب جدید هسته ای ب 61-12 را پشت سر گذاشته است.
آزمایش بمب اتمی آمادگی امریکا برای جنگ هسته ای منطقه ای
به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرآنلاین ؛ البته این بمب اصلاح نمونه ای است که در سال 1960 ساخته شده، اما به اعتقاد کارشناسان روس، چیزی از اهمیت رویداد کم نمی کند.
بنا بر گزارش  وب سایت اسپوتنیک ، به اعتقاد واسیلی کاشین کارشناس مطرح نظامی، این دست آزمایشات اقداماتی ضروری هستند.

وی در ادامه می گوید: «هر سلاح هسته ای، ساختاری پیچیده با زمان مصرف حدود است. این سلاح باید به طور مرتب بازتولید و به روز رسانی شود. سلاح می تواند فقط در انبار بماند. و اگر بمب طراحی شده باشد، مثل سال های 1960، تحقیقات دایم روی آن انجام می گیرد و طراحان روی آن کار می کنند تا این ساختار پایه را با عناصر تغییر یافته الکترون های پایه تکنولوزی رو به تغییر و مواد هماهنگ نمایند. علاوه بر این، برای امریکایی ها شاخه مورد توجه در این کار، افزایش طول عمر خدمات مهمات و بالابردن امنیت آنهاست. به عبارتی، تلاش اصلی امریکا روی این است که محصول را در شرایط مطلوب نگه دارند. اما تحقیقاتی روی این قضیه انجام نمی گیرد و ساخت سلاح های جدید اجتناب ناپذیر می نماید».
ادامه مطلب ...

مشکل آمریکا با ایران، تسلیم نشدن این کشور است نه برنامه هسته‌ای

نشریه فارن پالسی گزارش داد؛
نشریه فارن پالسی در مقاله‌ای نوشت: مشکل آمریکا با ایران هرگز برنامه هسته‌ای این کشور نبوده است.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان نشریه فارن پالسی در مقاله ای با این عنوان که «مشکل آمریکا با ایران، تسلیم نشدن این کشور است و نه برنامه هسته‌ای آن» نوشت: مشکل آمریکا با ایران هرگز برنامه هسته ای این کشور نبوده است. این تصور که هدف از برنامه هسته ای ایران  غنی سازی اورانیوم پنج درصد) مخفی کردن یک برنامه تسلیحات هسته ای (غنی سازی بالای 95 درصد) است و محافظه کارهای آمریکا پیوسته به آن شاخ و برگ داده اند، همواره پوششی برای مخالفت واقعی واشینگتن با ایران و برنامه واقعی واشینگتن بوده است.
از نقطه نظر دکترین واشینگتن درخصوص «سلطه جهانی آمریکا»، مشکل آمریکا با ایران استقلال این کشور است. ایران نیز مانند عراق، لیبی، سوریه، ونزوئلا، اکوادور، بولیوی، برزیل، آرژانتین، کوبا، کره شمالی، روسیه و چین برده آمریکا نیست.
واشینگتن نمی تواند به این واقعیت اذعان و اعلام کند ایران در فهرست هدف آمریکا قرار دارد زیرا تسلیم خواسته‌های آمریکا  نمی شود. در عوض واشینگتن تصمیم گرفت یک فضای رعب و وحشت از ایران میان مردم آمریکا و اروپا بوجود آورد. آمریکا این کار را با متهم کردن ایران به تلاش برای ساخت تسلیحات هسته ای و قراردادن چنین تسلیحاتی در اختیار تروریست ها یا استفاده خود از آنها علیه اسرائیل، اروپا و آمریکا انجام داد.
 
ادامه مطلب ...

عبدالملک حوثی: مدافع حقیقی فلسطین ایران است/ تجاوز به یمن ادامه یابد، گزینه‌های راهبردی جدیدی به میان می‌آید


رهبر انصارالله یمن به مناسبت روز جهانی قدس، خطر و تهدید اصلی در منطقه را رژیم صهیونیستی دانست و عربستان را خادم منافع این رژیم معرفی کرد و گفت که ایران مسئولیت حمایت از پرونده فلسطین را برعهده گرفته است.
گزینه‌های ویژه را باتداوم جنگ دنبال می‌کنیم/ امیدی به آتش‌بس نیستبه گزارش مشرق، «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن همزمان با آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس در این کشور، از طریق ویدئو کنفرانس سخنرانی کرد که از شبکه المیادین به طور زنده پخش شد.

این نخستین روز جهانی قدس در یمن، پس از انقلاب مردم این کشور علیه «عبدربه منصور هادی» و فراری دادن او است.

تکفیری‌ها از اسرائیل جدا نیستند/عربستان بستر رشد تکفیریهاست

رهبر انصارالله یمن در این سخنرانی گفت: تکفیری‌های به هیچ وجه از دشمن اسرائیلی جدا نیستند و هرچه که می‌کنند در خدمت این دشمن است. رژیم سعودی منبع اساسی و اصلی گروه‌های تکفیری است و بستر لازم برای رشد و فعالیت این گروه‌ها را فراهم می‌کند که همه اینها در خدمت اسرائیل و آمریکا است.

ادامه مطلب ...