بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

پایان "دوران یکه تازی آمریکا" در خلیج فارس + تصاویر

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛
"دوران یکه تازی آمریکا" در خلیج فارس به دلایلی به پایان رسیده است.
به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایالات متحده آمریکا در منطقه غرب آسیا به عنوان یک بازیگر مخرب ایفای نقش می‌کند و این موضوع در دو دهه اخیر خود را به خوبی نشان داده است.
از سال 2001 میلادی که ایالات متحده آمریکا به افغانستان و پس از آن در سال 2003 به عراق حمله کرد، منطقه غرب آسیا را با آشوب‌ مواجه و این موضوع یکی از نقاط تاریک سیاست‌های دفاعی و امنیتی ایالت متحده آمریکا در دوران نئو محافظه کاران بود.
آمریکا در ده سال اخیر سعی کرده حضور نظامی در خلیج فارس را تقویت کند و البته در این زمینه با ایفای نقش نیروهای موثر منطقه‌ای همچون ایران؛ با چالش های جدی در این زمینه مواجه شده است.
 
ادامه مطلب ...

حزب‌الله عراق مسئولیت حمله به مواضع ارتش ترکیه را به عهده گرفت

گردان‌های حزب‌الله عراق مسئولیت حمله به نیروهای ترکیه در موصل را به عهده گرفت.
حزب‌الله عراق مسئولیت حمله به مواضع ارتش ترکیه را به عهده گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی النشره لبنان، حزب الله عراق مسئولیت حمله به نیروهای ترکیه در موصل را به عهده گرفت. 
 گردان‌های «حزب الله» عراق مسئولیت حمله به اردوگاه نیروهای ترکیه در منطقه بعشیقه در شمال عراق را به عهده گرفت. 
این اردوگاه به مدت دو و نیم ساعت هدف حمله خمپاره ای قرار گرفت و بیش از 130 گلوله به آن اصابت کرد.
پیش از این منابع خبری گروه تروریستی داعش را مسئول این حملات اعلام کرده بودند.
تنش‌ها میان عراق و ترکیه از 13 آذر و پس از استقرار 150 تن از سربازان ترکیه و تسلیحات سنگین این کشور در حومه شهر موصل در شمال عراق آغاز شد.
هزاران تن از مردم عراق نیز اوایل هفته جاری در اعتراض به استقرار نیروهای نظامی ترکیه در نزدیکی شهر موصل، تظاهرات کردند.

اوباما: آمریکا در برابر تروریسم تسلیم نمی‌شود

رییس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مرکز مبارزه با تروریسم ویرجینیا اطمینان داد که اکنون آمریکا با هیچ تهدید خاصی روبرو نیست.
اوباما: آمریکا در برابر تروریسم تسلیم نمی‌شود
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه؛ «باراک اوباما،» رییس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مرکزی موسوم به مرکز ملی ضد تروریسم آمریکا که در شهر مک لین در ایالت ویرجینیای آمریکا واقع است گفت: بالاترین وظیفه من در مقام رئیس جمهور آمریکا و فرمانده کل در کشور، تامین امنیت مردم است. من امروز به جای تشکیل جلسه در کاخ سفید در این مرکز تشکیل جلسه دادم چون این مرکز محل دیدارها و مقامات کشور درباره تروریسم است. من گزارش مربوط به تروریسم و حملات سن برناردینو را دریافت کردم. ما درحال بررسی این مسئله هستیم که فاجعه سن برناردینو چگونه رخ داد؟
 
ادامه مطلب ...

اردوغان بازیگردان پروژه نئوعثمانیسم/«پرچم سیاه»، این‌بار به‌دست «کلاه سرخ‌ها»

گزارش/
اردوغان در سخنرانی چند روز قبل خود، پس از ناکامی‌های متوالی دولتش در دست‌یابی به اهداف امپراطوری عثمانی و تروریسم‌محور، ادعاهای گستاخانه‌ای را علیه ایران مطرح کرد.
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "رجب طیب اردوغان" رئیس‌جمهور ترکیه پس از ناکامی‌های متوالی دولتش در دست‌یابی به اهداف امپراطوری عثمانی و تروریسم‌محور، ادعاهای گستاخانه‌ای را علیه ایران مطرح کرد. در این گزارش سعی داریم گوشه‌ای از اقدامات تنش‌زای اردوغان برای دمیدن در آتش بحران‌های منطقه‎ای و اظهارات وقیحانه او علیه ایران را بازگو کنیم.
 
ادامه مطلب ...

محمد علی کلی: ما مسلمانان در مقابل دشمنان می‌ایستیم

در واکنش به لفاظی‌های ترامپ؛
بوکسور سابق مسلمان سنگین وزن دنیا، مسلمانان را به واکنش در مقابل اظهارات گستاخانه نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فراخواند.
محمد علی کلی: ما مسلمانان در مقابل دشمنان می‌ایستیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، محمد علی کلی، مشت زن سابق مسلمان سنگین وزن دنیا، مسلمانان را به واکنش در مقابل اظهارات نابخردانه دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا، فراخوانده است.
محمد علی روز چهارشنبه در سخنانی گفت: «ما مسلمانان باید در مقابل آن دسته از افرادی که می‌خواهند از اسلام برای پیشبرد منافع شخصی خود استفاده کنند، ایستادگی کنیم. آن‌هایی که مانع از آن شده‌اند تا بسیاری از افراد  اسلام را درک کنند. مسلمان واقعی می‌داند و باید بداند که مذهب ما مخالف آن است که کسی را به زور به گرویدن به دین اسلام وادار کند.»
 
ادامه مطلب ...

فرار ابوبکر بغدادی به سرتِ لیبی

سرکرده گروه تروریستی داعش که پیش تر خبر فرار وی به لیبی منتشر شده بود، در شهر سرت این کشور مستقر شده است.
فرار ابوبکر بغدادی به سرتِ لیبیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رأی الیوم، ابوبکر بغدادی – سرکرده گروه تروریستی داعش – در سرتِ لیبی مستقر شده بود.
 برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند ابوبکر بغدادی مجبور شده بود مکان اقامتش را تغییر دهد تا سازمانهای اطلاعاتی عراق او را تعقیب نکنند. برای مثال، برخی از خبرگزاری ها از فرار سرکرده داعش به ترکیه خبر داده بودند. این درحالیست که روزنامه الشروق فاش کرد بغدادی پنجشنبه گذشته به صورت ناگهانی به شهر سرت لیبی رسید.
 
ادامه مطلب ...

ماجرای چوپانی که خادم زائران امام رضا (ع) شد

مستند «مسافر» با موضوع پیاده‌روی 450 کیلومتری برای رسیدن به حرم امام هشتم تدارک شبکه مستند برای سالروز شهادت امام رضا (ع) است.
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، شبکه مستند به مناسبت روز شهادت امام رضا (ع) مستندهایی در نظر گرفته که در آستانه سالروز شهادت علی ابن موسی الرضا روی آنتن می روند.
تصویربرداری زمینی و هوایی از حرم امام رضا (ع)
از جمله این آثار، «مستند ایران» ساخته حمید مجتهدی است که به تصویربرداری زمینی و هوایی از شهر مشهد و حرم امام رضا (ع) اختصاص دارد.
 
ادامه مطلب ...

ایندیپندنت: 42 گروه تروریستی از داعش حمایت می‌کنند+ نقشه

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی نوشت 42 گروه تروریستی در جهان به گروه داعش اعلام وفاداری کرده‌اند.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه ایندیپندنت در گزارشی از حمایت 42 گروه بین‌المللی از گروه تروریستی داعش خبر داد. این گروه ها در کشورهای مختلف جهان از فیلیپین گرفته تا مصر فعالیت می کنند. 
این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: نقشه ای که موسسه تحقیقاتی و آماری استاتیستا [Statista] در اختیار این روزنامه قرار داده است، نشان می دهد 30 گروه به طور رسمی با گروه تروریستی داعش ارتباط دارند و 12 گروه دیگر هم متعهد شده اند از آنها حمایت کنند. 
بر اساس این گزارش، گروه  داعش ثروتمندترین و خشن ترین گروه تروریستی در تاریخ معاصر است و جذب تروریست‌های خارجی بخشی از راهبرد آن است. 
 
ادامه مطلب ...

اعطای لقب مادام‌العمر «پیشوای ملت» به رئیس جمهور تاجیکستان

چهارشنبه تاریخی برای دوشنبه؛
پارلمان تاجیکستان با تصویب طرحی، به رئیس جمهور این کشور لقب مادام‌العمرِ«پیشوای ملت» را اعطا کرد.
پارلمان تاجیکستان لقب «پیشوای ملت» را برای رئیس جمهور برگزیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، پارلمان تاجیکستان با تصویب طرحی به امامعلی رحمان، رئیس جمهور این کشور، لقب مادام‌العمر «پیشوای ملت» را اعطا کرده است.
این لقب افتخاری باعث می‌شود رحمان 63 ساله در طول عمر خود از مصونیت قضایی برخوردار باشد؛ پارلمان همچنین خواهان احداث یک موزه و کتابخانه مختص میراث وی شده است.
شکورجان ظهوراف، رئیس مجلس نمایندگان سفلی تاجیکستان در جلسه روز چهارشنبه گفت: «سخنان و اعمال امامعلی رحمان از اهمیت بالایی در دل‌های ما برخوردار است.»
 
ادامه مطلب ...

قهرمان جودوی ایران در راه دفاع از حرم به شهادت رسید

مصطفی شیخ الاسلامی قهرمان جودوی ایران در راه دفاع از حرم به شهادت رسید.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از فدراسیون جودو، مصطفی شیخ الاسلامی جوان رعنای جودو ایران که سابقه قهرمانی در مسابقات مختلف را دارد و همچنین برادر محمد حسین شیخ الاسلامی عضو سابق تیم ملی در مقام مدافع حرم به مقام شهادت نائل آمده است.
  سرپرست ، نایب رئیس ، دبیر ، اعضای هیات رئیسه ، مسئولین کمیته های مختلف و اهالی جودو کشور این مصیبت بزرگ را به خانواده شیخ الاسلامی تسلیت عرض نموده برای وی غفران الهی برای بازماندگان صبر جمیل از خداوند یکتا مسئلت دارد.
   
ادامه مطلب ...

گزارش تلگراف: با حضور سردار سلیمانی در سوریه نمی‌توان اسد را شکست داد

وب سایت تلگراف در گزارشی به ناکام ماندن تلاش‌های معارضان سوریه، باوجود حضور سردار سلیمانی در این کشور پرداخت.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی تلگراف در گزارشی به قلم "کریستوفر بوکر" نوشت: جنگ قدرت در سوریه به اندازه‌ای پایاپای شده که تشخیص گروه برنده در این بحران داخلی کار بسیار دشواری شده است. آنچه مسلم است، تا زمانیکه سردار "قاسم سلیمانی،" فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، در سوریه حضور دارد، نمی‌توان موفقیتی برای مخالفان "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، که نام "ارتش آزاد سوریه" را برای خود برگزیده‌اند، متصور شد.

 
ادامه مطلب ...

" ارتش ترکیه" در عملیات آزادسازی "موصل"؟!+ نقشه و تصاویر

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛
اخیرا ترکیه در یک اقدام ویژه نیروهایی را به استان نینوا اعزام کرد.
به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اتفاقات دو هفته اخیر و تنش‌های ایجاد شده بین ترکیه، سوریه و روسیه نشان می‌دهد که پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بدنبال استفاده از ترکیه برای ضربه زدن به سوریه و روسیه است.
البته ارتش ترکیه برای قدرت‌نمایی به همسایه جنوبی خود اخیرا برخی اقداماتی را انجام داده که از جمله آن می‌توان به اعزام ده‌ها دستگاه تانک با قطار ترابری و خودروهای تانک‌بر به مرز سوریه و استقرار 15 هزار نیروی ویژه (که حدودا به استعداد یک لشکر نظامی می‌شوند) و به اشتراک گذاشتن پایگاه هوایی "اینجرلیک" با فرانسه، انگلیس و آمریکا برای طراحی حمله به سوریه (البته با هدف مطرح شده حمله به  مواضع داعش) اشاره کرد.
 
ادامه مطلب ...

ماشین های جالب جنگی برای مقابله با داعش + تصاویر

کردها برای مبارزه با داعش دست به دامن ساخت ماشین های جنگی عجیبی شده اند که دیدن خالی از لطف نیست.
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حال حاضر نیروهای کردی در سوریه تنها نیروهای نظامی محسوب می شوند که به مبارزه با نیروهای گروهک تروریستی داعش پرداخته اند.
در این مبارزه نیروهای مبارز کرد دست به ابتکار جالبی زده اند و در آن از ماشین های عجیبی استفاده کرده اند که الهام گرفته از یکی از فیلم های هالیوودی است.

ماشین های جالب جنگی برای مقابله با داعش + عکس

 
ادامه مطلب ...

واکنش جالب وزیر خارجه اسبق آمریکا به بلوف عربستان درمورد ایران/حتی وقت نمی کنید ازما کمک بخواهید

وزیر خارجه اسبق آمریکا در واکنش به ادعای سه کارشناس سعودی درباره اینکه ظرف چند ساعت می‌توانند آسمان و حریم هوایی ایران را تصرف کنند و در اختیار بگیرند، گفت: ایران را با یمن و هیچ کشور دیگر مقایسه نکنید.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،"کالین پاول" وزیر خارجه اسبق آمریکا که زمانی رئیس ارتش این کشور نیز بود طی اظهاراتی رسانه‎ای سعودی ها از توهم حمله و اشغال آنی ایران بازداشت.
 
در برنامه کارشناسی شبکه سی ان ان ( cnn )سه کارشناس سعودی ادعا کردند که در ۴ تا ۶ ساعت می توانند آسمان و حریم هوایی ایران را تصرف کنند و در اختیار بگیرند.
 کالین پاول وزیر خارجه سابق آمریکا که به عنوان مهمان و کارشناس تلفنی برنامه بود، نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد.
 او پس از خنده ای تمسخر آمیز گفت : نه نه ، من چنین فکر نمی کنم . صحبتهای شما بیشتر جنبه جوک و خنده دارد اگر ایران مستقیم با شما وارد جنگ شود شما حتی فرصت پیدا نمی کنید که تلفن را بردارید تا از ما تقاضای کمک کنید. بهتر است کمی واقع بین باشید و ایران را با یمن و هیچ کشور دیگر مقایسه نکنید. حتی ما هم تا کنون چنین ادعایی نکرده ایم.


تحویل انبوه موشک کروز دریایی «قدیر» به نیروی دریایی ارتش برای نخستین بار

با حضور وزیر دفاع انجام شد

انبوهی از موشک‌های کروز دریایی قدیر توسط وزارت دفاع با حضور سردار دهقان و امیر دریادار سیاری به مناسبت ۷ آذرماه به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، به مناسبت 7 آذر روز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، انبوهی از موشک های کروز دریایی قدیر به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل شد.

خبرگزاری فارس: تحویل انبوه موشک کروز دریایی «قدیر» به نیروی دریایی ارتش برای نخستین بار
 

ادامه مطلب ...

معاون اجرایی ارتش:عملیات مروارید همانند یک گوهر در تاریخ جنگ تحمیلی می درخشد

امیر سرتیپ محمودی، معاون اجرایی ارتش گفت: عملیات مروارید همانند یک گوهر در تاریخ جنگ تحمیلی می درخشد.
  امیر سرتیپ ستاد محمد محمودی، معاون اجرایی ارتش گفت: عملیات مروارید همانند یک گوهر در تاریخ جنگ تحمیلی می درخشد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ محمودی طی سخنانی در صبحگاه عمومی ستاد ارتش ضمن گرامیداشت هفتم آذر، روز نیروی دریایی و شهدای عملیات مروارید با اشاره به دلاورمردی های نیروی دریایی در این عملیات اظهار داشت: نیروی دریایی از همان ابتدای دفاع مقدس نقش زیادی در متوقف کردن نیروهای دشمن داشت و با عملیات های گسترده توانست نیروی دریایی رژیم بعثی را زمین گیر کند.

امیر محمودی تصریح کرد: اوج درخشش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات مروارید دیده شد که در همان ابتدای دفاع مقدس رگ حیات دشمن بعثی را بست.

  ادامه مطلب ...

با حضور جانشین فرمانده کل ارتش؛یادواره شهید دریادار محمدابراهیم همتی در سمنان برگزار شد

یادواره شهید دریادار محمدابراهیم همتی با حضور جانشین فرمانده کل ارتش در تالار هلال احمر شهر سمنان، زادگاه این شهید برگزار شد.
 یادواره شهید دریادار محمدابراهیم همتی، فرمانده دلاور ناوچه پیکان شنبه شب با حضور امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی، جانشین فرمانده کل ارتش در تالار هلال احمر شهر سمنان، زادگاه این شهید برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر موسوی در این مراسم گفت: شهیدان در سلوک الی الله راه صد ساله را یک شبه پیمودند و بر سر هر کوی، چراغی روشنگر شدند تا راه عزت را برای ماندگان رهنمون شوند.

امیر موسوی در ادامه تاکید کرد: مردم خطه سمنان با تکیه بر دین و دانش، فرزندانی ولایتمدار و در خدمت نظام جمهوری اسلامی، همچون شهید محمدابراهیم همتی پرورش داده اند.


  ادامه مطلب ...

بنیانهای یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با جهان اسلام پی‌ریزی کنید

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دومین نامه به عموم جوانان در کشورهای غربی:
رهبر معظم انقلاب در نامه‌ای به عموم جوانان کشورهای غربی، خاطرنشان کردند: من از شما جوانان میخواهم که بر مبنای یک شناخت درست و با ژرف‌بینی و استفاده از تجربه‌های ناگوار، بنیانهای یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با جهان اسلام پی‌ریزی کنید.
نامه مهم رهبر انقلاب به جوانان در کشورهای غربیبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه‌ای به عموم جوانان کشورهای غربی، حوادث تلخ تروریستی فرانسه را زمینه‌ای برای همفکری خواندند و با بر شمردن نمونه‌های دردناکی از «آثار تروریسم مورد حمایت برخی قدرتهای بزرگ در دنیای اسلام، پشتیبانی از تروریسم دولتی اسرائیل و لشکرکشی‌های خسارت‌آفرین سالهای اخیر به دنیای اسلام»، خطاب به جوانان خاطرنشان کردند: من از شما جوانان میخواهم که بر مبنای یک شناخت درست و با ژرف‌بینی و استفاده از تجربه‌های ناگوار، بنیانهای یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با جهان اسلام پی‌ریزی کنید.
 
ادامه مطلب ...

پوتین هفت‌تیرش را از رو بست!/ ترکیه هشدارها را جدی خواهد گرفت؟

واکنش‌های قاطع مسکو به اقدام ترکیه نشان می‌دهد که پوتین هفت‌تیرش را از رو بسته است.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود چهار سال از بحران سوریه می گذرد جامعه بین الملل نه تنها کمکی به برطرف کردن بحران نکرده است بلکه با استفاده از عوامل خود مانند زالویی منابع ین منطقه را می مکد.
جمهوری اسلامی ایران از ابتدای آغاز درگیری ها سوریه درکنار مردم این کشور ایستاد و امروز نیز کسی نمی تواند نقش کشورمان را در منطقه غرب آسیا نادیده بگیرد، اما خط مقاومت تحولی دیگر یافت، کشور روسیه نیز سکوت خود را شکست و با درک اینکه تروریسم و افراط فقط برای سوریه نیست و این بیماری مسری همه کشورهای جهان را تهدید می کند قدم به عرصه مبارزه گذاشت.
 
ادامه مطلب ...

خطرناک ترین بمب های هوشمند اتمی جهان + تصاویر

بمب اتم، مرگ آور ترین سلاحی است که بشر برای کشتار دسته جمعه ساخته است و متاسفانه هر روز هم در حال گسترش و پیشرفت هستند.
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بمب اتم، مرگ آور ترین سلاحی است که بشر برای کشتار دسته جمعه ساخته است و متاسفانه هر روز هم در حال گسترش و پیشرفت هستند. در این گزارش قصد داریم تا خطرناک‌ترین و مهلک‌ترین بمب های اتمی هوشمند را برای شما به تصویر بکشیم.

خطرناک ترین بمب های اتمی جهان
موشک M51 فرانسه با برد 10000 کیلومتر و قابلیت حمل 100 کیلو تنی کلاهک جنگی
 
ادامه مطلب ...