بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

حمایت آشکار اسرائیل از گروه‌های تروریستی با اعلام مخالفت با اجرای آتش‌بس در سوریه

به نوشته اسپوتنیک، مخالفت رژیم صهیونیستی با اجرای آتش‌بس در جنوب سوریه، حمایت آن از گروه‌های تروریستی را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تل‌آویو در اجرای آتش‌بس در جنوب سوریه که به تایید آمریکا و روسیه رسیده است، ساز مخالف می‌زند. «بوریس دلگوو» -- کارشناس مسائل خاورمیانه – در گفتگو با رادیو اسپوتنیک گفت اکنون اسرائیل از گروه‌هایی که مسکو و واشنگتن آن‌ها را تروریستی می‌دانند، حمایت می‌کند.


  

رژیم صهیونیستی مخالفت خود را با توافق روسیه و آمریکا بر سر آتش‌بس در جنوب سوریه نشان داده است. این توافق آتش‌بس در ملاقات ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه – و همتای آمریکایی وی، دونالد ترامپ، در حاشیه نشست سران گروه 20 در هامبورگ حاصل شد.

بنیامین نتانیاهو – نخست وزیر رژیم صهیونیستی – روز یکشنبه در نشست خبری مشترک با امانوئل مکرون – رئیس جمهور فرانسه – گفت اسرائیل با اجرای این آتش‌بس مخالف است.

وی مدعی شد این آتش‌بس می‌تواند شرایط را برای حضور بیشتر ایران در سوریه فراهم کند. مقامات رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کردند که این آتش‌بس تنها از حضور نیروهای ایرانی در 20 کیلومتر از مرز سرزمین‌های اشغالی و سوریه جلوگیری می‌کند.

ادعاهای نتانیاهو در روز یکشنبه تکرار اظهاراتی بود که وی در روز 9 ژوئیه بیان کرد. وی در این روز درخواست کرد روسیه و آمریکا، منافع اسرائیل در سوریه را مد نظر قرار دهند. وی گفته بود: «اسرائیل از پایان یافتن خشونت‌ها در سوریه استقبال می‌کند، اما این نباید به افزایش حضور نیروهای ایرانی و وابستگان به این کشور در سوریه به طور کل، و به خصوص در جنوب سوریه منجر شود.»

دیمیتری پسکوف – سخنگوی کرملین – از اظهار نظر درباره مخالفت اسرائیل با توافق آتش‌بس در سوریه خودداری کرد. وی گفت: «من درباره این مسئله اظهار نظر نمی‌کنم. موضع رئیس جمهور روسیه در این‌باره شناخته‌شده و بدون تغییر است. درباره ایجاد مناطق کاهش تنش، هماهنگی‌های لازم میان تمام طرف‌ها در حال انجام است.»

بوریس دلگوو در گفتگو با رادیو اسپوتنیک اظهار داشت واکنش اسرائیل به توافق آتش‌بس میان آمریکا و روسیه مسئله عجیبی نیست و افزود این‌که اسرائیل از گروه‌هایی که مسکو و روسیه از آن‌ها به عنوان گروه‌های تروریستی یاد می‌کنند، حمایت می‌کند، می‌تواند این مسئله را به خوبی توضیح دهد.

دلگوو گفت: «اسرائیل روز به روز بیشتر در تنش‌های سوریه دخالت می‌کند.»

این تحلیلگر افزود: «این دخالت شامل حمایت رژیم صهیونیستی از گروه‌های مسلحی است که در بلندی‌های جولان علیه نیروهای دولت سوریه مبارزه می‌کنند. اسرائیل به طور رسمی اذعان کرده است عناصر این گروه‌ها در بیمارستان‌هایی واقع در اراضی اشغالی تحت مراقبت‌های درمانی قرار می‌گیرند. آن‌ها توضیح داده اند که این گروه‌های مسلح علیه جنبش حزب‌الله مبارزه می‌کنند.»

دلگوو افزود حزب‌الله در مناطع جنوبی سوریه و در مبارزه با گروه‌های تروریستی مانند جبهه النصره حضور فعال داشته است. وی گفت: «به نظر می‌رسد اسرائیل با این مسئله که پس از اجرای آتش‌بس، اقدامات این گروه‌های مسلح علیه حزب‌الله متوقف شود، مخالف است. این نشان می‌دهد اسرائیل جانب این گروه‌های تروریستی را گرفته است.»

به باور این تحلیلگر سیاسی، این مسئله نشان می‌دهد اسرائیل با دخالت فعالانه در درگیری‌های سوریه، «از این گروه‌ها که آمریکا و روسیه آن‌ها را تروریستی به شمار می‌آورند حمایت و جانبداری می‌کند.»

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد