بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

مفتی بیت‌المقدس: هرکس از گیت‌های الکترونیک وارد مسجدالاقصی شود، نمازش باطل است

مفتی بیت‌المقدس ورود به مسجدالاقصی از طریق گیت‌های نصب شده در نزدیکی این مکان را حرام اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از حمرین نیوز، شیخ محمد حسین، مفتی بیت المقدس و سرزمین فلسطین در فتوایی ورود به مسجدالاقصی از طریق گیت های الکترونیک نصب شده از سوی رژیم صهیونیستی را حرام اعلام و تصریح کرد هرکس از طریق این گیت ها وارد مسجدالاقصی شود، نمازش باطل است.


  

شیخ محمد حسین، مفتی بیت المقدس اعلام کرد پس از نشست دارالافتای قدس و در سایه اوضاع کنونی که مسجدالاقصی با آن روبروست، این شورا به اجماع تصمیم گرفت ورود از طریق گیت های الکترونیک جایز نیست و هرکس از طریق این گیت ها وارد مسجدالاقصی شود، نمازش باطل است.

وی همچنین از تمامی مسلمانان خواست از طریق گیت های الکترونیک نصب شده از سوی رژیم صهیونیستی وارد مسجدالاقصی نشوند. سخنان مفتی بیت المقدس در حالی بیان می شود که هیئت های اسلامی بیت المقدس نیز خواهان عدم ورود به مسجدالاقصی از طریق گیت های الکترونیک نصب شده از سوی رژیم صهیونیستی شدند. خطیب مسجدالاقصی نیز در سخنانی خطاب به فلسطینی ها گفته است: برشما باد نماز خواندن خارج از مسجدالاقصی و در نزدیکی گیت های الکترونیک. هرگز از این گیت ها وارد نشوید. به ساکنان بیت المقدس تأکید می کنیم ورود از طریق این گیت ها ممنوع است و هرکس به این کار اقدام کند، نقض اجماع ساکنان شهر را کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در عرف ما، هرکس به جامعه اش و مردمش خیانت کند و با آنها در مسأله ای که به نفع آنهاست مخالفت کند، خائن محسوب می شود. در شریعت ما هست که دفع مفاسد بهتر از جلب منافع است؛ این یعنی تلاش برای به شکست کشاندن طرح گیت ها بهتر از نماز در قلب مسجدالاقصی و اعتکاف هر شب داخل آن است.

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد