بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

کاریکاتور/ پایمال شدن حقوق مردم فلسطین

وزیر خارجه انگلیس: حقوق مردم فلسطین با پیدایش اسرائیل پایمال شد / بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس در آستانه صدمین سالگرد بیانیه بالفور، به رعایت نشدن کامل حقوق مردم فلسطین در پی پیدایش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد.
کاریکاتور/ پایمال شدن حقوق مردم فلسطین

رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان: از مشکلات معیشتی مردم مطلعم

رهبر معظم انقلاب فرمودند: پرهیز از اشرافی‌گری و تلاش سخت مسئولان و علما، حتی اگر جلوی چشم مردم نباشد، موجب جلب رحمت الهی و تأثیرگذاری در مردم می‌شود.

باید تربیت ایمانی جامعه را ارتقا داد/ مردم هنگامی که در حرف و عمل ما تناقض نبینند، ایمانشان قوی‌تر خواهد شدبه گزارش  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز پنج‌شنبه 24 اسفندماه در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان، معیّت و همراهی پروردگار را وعده‌ای قطعی، اطمینان‌بخش و نشاط‌آفرین برای جبهه حق خواندند و با اشاره به آینده روشن ایران عزیز تأکید کردند: شرط تحقق این وعده مسلم الهی، ادای وظایف علما، مسئولان نظام و دستگاه‌های آموزشی و تبلیغاتی در تربیت ایمانی جامعه و پایبندی عملی آنها به تقوا، پرهیز از اشرافی‌گری و کار و تلاش و پایداری است.

  ادامه مطلب ...

ردپای انسان های نخستین در کجای ایران یافت می شود؟ +تصاویر

کوهستان «هومیو(هومیان)» جایی است که می‌توان از آن با نام کوهستان رنگین‌نگاره‌ها یاد کرد. این کوهستان در شمال و خاور شهرستان کوهدشت است و راه‌های دسترسی گوناگونی دارد.

ردپای انسان‌های نخستین در اثری ۱۴۹ هزار ساله در کوهدشت لرستان + تصاویربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نقوش صخره‌ای ۹ هزار ساله "هومیان" در شهرستان کوهدشت بر روی اثری ۱۴۹ هزار ساله، منظره‌ای خارق العاده برای گردشگران داخلی و خارجی مهیا کرده است.

نقوش صخره‌ای هومیان در شمال شهرستان کوهدشت و در شمال غرب استان لرستان است. قدمت محوطه‎ای که این نقوش در آن قرار دارد را بر اساس تاریخ‌گذاریی‌ که بر روی یک قطعه استخوان از کاوش پروفسور«مک بورنی» از دانشگاه کمبریج به‌دست آمده را به 149 هزارسال پیش نسبت داده‌اند.

  ادامه مطلب ...

گرانترین شهر‌های جهان در سال ۲۰۱۸ از نگاه اکونومیست+ فهرست

گروه مطالعاتی مجله اکونومیست فهرست گرانترین شهر‌های جهان در سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، گروه مطالعاتی مجله اکونومیست فهرست گرانترین شهرهای جهان را منتشر کرد.

گرانترین شهرهای جهان در سال 2018 از نگاه اکونومیست+جدول

بر این اساس، سنگاپور همچنان برای پنجمین سال پیاپی گرانترین شهر جهان برای زندگی است. پاریس در فرانسه، زوریخ در سوئیس، هنگ کنگ در چین و اُسلو در نروژ نیز به ترتیب در رتبه‌های دوم تا پنجم این فهرست قرار دارند.

گرانترین شهرهای جهان در سال 2018 از نگاه اکونومیست+جدول

  ادامه مطلب ...

انسان مومن چه نشانه ای دارد؟

حدیث امام صادق(ع) درباره نشانه های انسان مومن را در اینجا بخوانید.

به گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است.

به دلیل آشنایی بیشتر و تلمذ در پیشگاه پروردگار الهی و ائمه معصومین، هر روز یک حدیث از معصومین (ع) با مضامین دینی و اخلاقی در بخش قرآن و عترت منتشر می‌شود.

امام صادق (ع) می فرمایند:

ألمُومنُ مَن طابَ مَکسَبُهُ ... أنفَقَ الفَضلَ مِن مالِهِ وَ أمسَکَ الفَضلَ مِن کَلامِهِ

مومن کسی است که درآمدش پاک و حلال باشد ... زیادی مالش را انفاق کرده و زیادی کلامش را نگه می دارد.

کافی ج2 ص

برخورد قاطع با تشیع انگلیسی و هنجارشکنان

‌مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواستار برخورد قاطع دستگاه‌های مسئول، با عوامل فتنه، مدعیان دروغین، تشیع انگلیسی و هنجارشکنان شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در مقابل فتنه‌های فرقه‌ای، به این شرح است:

انقلاب اسلامی حرکت بزرگ و تاریخی ملت ایران در استمرار مبارزات ائمه معصومین (ع) و تلاش عالمان بزرگ برای اجرای حاکمیت دین خدا و اجرای احکام شریعت اسلام به رهبری بزرگ مرجع زمان و همراهی همه مراجع معظم تقلید و حوزه‌های مقدسه علمیه یکی از رخداد‌های بی‌نظیر دوران معاصر است.

  ادامه مطلب ...

توهم ولیعهد سعودی: ایران فاصله زیادی تا برابر شدن با عربستان دارد!

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، در مصاحبه با شبکه تلویوزیونی سی‌بی‌اس آمریکا اظهارات توهین‌آمیزی را علیه کشورمان به زبان آورد.

توهمات ولیعهد سعودی علیه ایران در مصاحبه با تلویزیون آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه اختصاصی با شبکه سی‌بی‌اس آمریکا اظهارات توهین‌آمیزی را علیه ایران به زبان آورد.

وی در این مصاحبه در پاسخ به مجری که از او دلیل رقابت منطقه‌ای عربستان با ایران را پرسید، گفت: ایران رقیب عربستان محسوب نمی‌شود. ارتش این کشور حتی در زمره پنج ارتش بزرگ جهان اسلام هم قرار ندارد!

بن سلمان در ادامه مدعی شد اقتصاد عربستان هم بزرگتر از اقتصاد ایران است و این کشور فاصله زیادی تا برابر شدن با عربستان دارد!

  ادامه مطلب ...

قیمت‌های فروشگاه‌های بهاره غیر واقعی است/ افزایش قیمت کالاها تا 120 درصد

مدیر کل تعزیرات استان تهران از عرضه کالاها با قیمت غیر واقعی در فروشگاه‌های بهاره خبر داد.

قیمت‌های فروشگاه‌های بهاره غیر واقعی است/ افزایش قیمت کالاها تا 120 درصدمحمدعلی اسفنانی، مدیر کل تعزیرات استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: طی روز‌های گذشته با سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان از نمایشگاه‌ بهاره مصلی امام خمینی(ره) بازدید به عمل آوردیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه نمایشگاه بهاره مصلی استاندارد نیست، افزود: به همین منظور برای سال آینده اجازه نخواهیم داد که نمایشگاه‌های بهاره با این وضعیت برپا شوند.

 

ادامه مطلب ...

حمام خون ترامپ در کاخ سفید!

شبکه فاکس‌نیوز گمانه‌زنی‌های چند روز اخیر درباره تغییرات گسترده در کاخ سفید از جمله برکناری مشاور امنیت ملی ترامپ را تایید کرد.

حمام خون ترامپ در کاخ سفید!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز به نقل از چند منبع آگاه، گمانه‌زنی‌های چند روز اخیر درباره تغییرات قریب‌الوقوع در کاخ سفید را تایید کرد.

به گفته این منابع، زودترین تغییر در کاخ سفید با برکناری «هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی ترامپ اتفاق خواهد افتاد و به احتمال قوی، «جان بولتون» نماینده تندرو اسبق آمریکا در سازمان ملل جایگزین وی خواهد شد.

مک‌مستر پس از رکس تیلرسون، وزیر خارجه عزل‌شده ترامپ، دومین حامی کلیدی باقی ماندن آمریکا در برجام است که قرار است از سِمت خود برکنار شود.

این منابع همچنین گفته‌اند که «جان کلی» رئیس کارکنان کاخ سفید نیز پس از مدتها اختلاف داخلی با ترامپ، جای خود را به «میک مولوانی» مدیر دفتر بودجه کاخ سفید خواهد داد. او دومین نفری است که از ابتدای ریاست جمهوری ترامپ از این سِمت کنار گذاشته می‌شود.

در ادامه این تغییرات که این منابع از آن تحت عنوان 'حمام خون ترامپ در کاخ سفید' یاد کرده‌اند، «ریک پری» وزیر انرژی دولت ترامپ جایگزین «شولکین» در وزارت امور کهنه‌سربازان خواهد شد و «ری واشبورن» رئیس یک شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری برون‌مرزی نیز به جای او به وزارت انرژی خواهد رفت.

گفتنی است ترامپ روز سه‌شنبه در اقدامی غیرمنتظره، رکس تیلرسون وزیر خارجه خود را نیز از مقام خود برکنار و «مایک پمپئو» رئیس سازمان جاسوسی سیا را برای جایگزینی او معرفی کرد.

نتانیاهو: ترامپ تا ماه مِه از برجام خارج خواهد شد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه‌ای در جمع اعضای کابینه‌اش ادعا کرده است ترامپ قصد دارد تا ماه مِه از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ خارج شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در جلسه‌ای به اعضای کابینه خود گفته است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ممکن است در ماه مِه سال جاری میلادی از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 خارج شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نتانیاهو این ادعا را در جلسه کابینه روز یکشنبه مطرح کرده است. وی در این نشست، جزئیات دیدار خود با رئیس جمهور آمریکا در روزهای گذشته را بیان کرده است.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو گفت در هنگام صحبت درباره توافق هسته‌ای ایران با ترامپ، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، رکس تیلرسون، وزیر خارجه برکنار شده آمریکا، جیمز متیس، وزیر دفاع، هربرت مک مستر، مشاور امنیت ملی و جان کلی، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، نیز حضور داشته اند.

نتانیاهو در جلسه خود با اعضای کابینه‌اش مدعی شده است: «به نظر من ترامپ به لغو توافق هسته‌ای نزدیک است. رئیس جمهور آمریکا در حضور کارکنان و مقامات بلندپایه دولت به من گفت در صورتی که تغییر چشمگیری صورت نگیرد، از توافق هسته‌ای ایران خارج خواهد شد».

بیانات رهبر انقلاب درباره تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی بیانات در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی

امروز دو اراده در این منطقه با یکدیگر در تعارضند: یک اراده، اراده‌ی وحدت است؛ یک اراده، اراده‌ی تفرقه است. اراده‌ی وحدت، متعلّق به مؤمنین است؛ فریاد اتّحاد و اجتماع مسلمین از حنجره‌های بااخلاص بلند است و مسلمانها را دعوت میکنند به اینکه به مشترکاتشان توجّه بکنند؛ اگر این[طور] بشود و اگر این وحدت اتّفاق بیفتد، وضعی که امروز مسلمانها دارند دیگر به این شکل نخواهد بود و مسلمان عزّت پیدا خواهد کرد. امروز شما ملاحظه کنید از منتهاالیه شرق آسیا در میانمار مسلمان‌کشی هست، تا غرب آفریقا در نیجریه و امثال اینها؛ همه‌جا مسلمانها [کشته میشوند]؛ حالا یک‌جا به دست بودایی کشته میشوند، یک‌جا به‌ دست بوکوحرام و داعش و امثال اینها کشته میشوند. یک عدّه‌ای هم در این آتشها میدمند؛ شیعه‌ی انگلیسی و سنّی آمریکایی مثل هم هستند؛ همه، دولبه‌ی یک قیچی هستند؛ سعیشان این است که مسلمانها را به جان هم بیندازند؛ این پیام اراده‌ی تفرقه است که اراده‌ی شیطانی است؛ امّا پیام وحدت این است که اینها از این اختلافات عبور بکنند، در کنار هم قرار بگیرند، با هم کار کنند.
 
ادامه مطلب ...

گاردین گزارش داد عربستان دومین واردکننده بزرگ سلاح در جهان/ جایگاه ایران در فهرست کشورهای واردکننده سلاح کجاست؟

گاردین در گزارشی به موضوع تجارت سلاح و بزرگترین کشورهای واردکننده و صادرکننده تسلیحات نظامی در جهان پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ گاردین در مطلبی نوشت: یک گزارش جدید نشان داد نیمی از تسلیحات صادراتی آمریکا در 5 سال گذشته به منطقه جنگ زده خاورمیانه وارد شده است. براساس این گزارش عربستان سعودی دومین واردکننده بزرگ سلاح در جهان و عمده ترین مشتری تسلیحات آمریکایی است.

موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم (سیپری) روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد میزان واردات و صادرات سامانه های تسلیحاتی سنگین بین سال های 2013 تا 2017 در مقایسه با دوره پنج ساله پیش از آن، حدود 10 درصد افزایش یافته است که نشان دهنده تداوم روند صعودی صادرات سلاح در دو دهه گذشته است.

  ادامه مطلب ...

اگر می‌خواهید به سرطان روده دچار نشوید، بخوانید!

متاسفانه زنان و مردان زیادی در دهه‌ی ۳۰ و ۴۰ زندگی خود دچار سرطان روده‌ی بزرگ می‌شوند.

هرآنچه که درباره سرطان روده باید بدانید به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرطان کولورکتال (روده بزرگ و مقعد) سومین عامل مرگ ناشی از سرطان در زنان و مردان است؟ خوشبختانه به مدد روش‌های تشخیصی پیشرفته و بهبود درمان این سرطان‌ها، آمار مرگ و میر ناشی از سرطان رو به کاهش است.
اما یک چیز هنوز نگران کننده است: سرطان کولورکتال در جوان‌ها رو به افزایش است؛ یعنی در افراد کمتر از ۵۰ سال. این هشداردهنده است، زیرا افراد به طور روتین علائم سرطان روده را قبل از ۵۰ سالگی کنترل نمی‌کنند مگر اینکه فرد به دلیل عوامل ژنتیکی یا سایر بیماری‌ها در معرض خطر باشد. متاسفانه زنان و مردان زیادی در دهه‌ی ۳۰ و ۴۰ زندگی خود دچار سرطان روده‌ی بزرگ و مقعد می‌شوند. حالا این سوال مطرح می‌شود که برای کاهش این ریسک چه می‌توان کرد؟

  ادامه مطلب ...

کدام کشور میزبان مذاکرات احتمالی ترامپ و کیم جونگ اون خواهد بود؟

احتمال می‌رود رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی به زودی با یکدیگر دیدار و گفتگو کنند.

کدام کشور میزبان مذاکرات احتمالی ترامپ و کیم جونگ اون خواهد بود؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سوئد یکی از معدود کشورهایی است که دوست نزدیک واشنگتن محسوب می شود و از سوی دیگر روابط دیپلماتیک خود با پیونگ یانگ را حفظ کرده است. همان طور که «استفان لوون»، نخست‌وزیر سوئد گفته است، کره شمالی به این کشور اعتماد دارد.

احتمال دارد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به زودی با یکدیگر دیدار و گفتگو کنند. یک روزنامه سوئدی اعلام کرد ممکن است استکهلم میزبانی این نشست را بر عهده داشته باشد. نخست‌وزیر سوئد نیز در سفر اخیر خود به واشنگتن اعلام کرد حاضر است نقش میانجی را در این خصوص بر عهده داشته باشد.

  ادامه مطلب ...

سخنان تند سید حسن نصرالله خطاب به شیعیان لندنی

سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در یکی از سخنرانی‎های خود از رفتارهای نابخردانه شیعیان لندنی به شدت انتقاد کرد.

سخنان تند سید حسن نصرالله خطاب به برخی از شیعیان لندنی +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شیعیان لندنی که بخش قابل توجهی از آنها مقلد صادق شیرازی و اعوان او هستند، با برگزاری مراسم قمه‌زنی و اهانت به بزرگان برادران اهل سنت، به چهره اسلام در سراسر جهان خدشه وارد می کنند و سعی در بر هم زدن وحدت بین شیعه و سنی دارند. 

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان در یکی از سخنرانی‌های خود از رفتار شیعیان لندنی و اعمال نا بخردانه آنها به شدت انتقاد می کند.

گفتنی است؛ پیروان صادق شیرازی، روز جمعه به سفارت ایران در لندن حمله کردند و بالکن سفارت را به اشغال خود درآوردند. مهاجمان همچنین در اقدامی وقیحانه پرچم جمهوری اسلامی ایران را پایین کشیدند. این افراد که به آخوندهای انگلیسی نیز شهرت دارند با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای به مقدسات اهل سنت اهانت می کنند.

«شیطان خاورمیانه» کیست؟/شریک صهیونیست‌ها در فروش اعضای بدن و قاچاق انسان را بشناسید

اماراتی‌ها برخی از مهاجمان آفریقایی را در ازای دستمزد خیلی پائینی با خود به امارات انتقال داده و از آن‌ها در نبرد در یمن و دیگر جنگ‌های جاری در منطقه استفاده می‌کنند.

«شیطان خاورمیانه» کیست؟/شریک صهیونیست‌ها در فروش اعضای بدن و قاچاق انسان را بشناسیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛اختلافات سیاسی، جنگ و ناآرامی این روز‌ها به بخشی از هویت خاورمیانه تبدیل شده است و هر روز تعداد زیادی در حملات تروریستی، بمباران یا میدان‌های نبرد جان خود را از دست می‌دهند.

اما با این وجود جنایاتی، چون قاچاق انسان، فروش اعضای بدن یا انجام آزمایش‌های بیولوژیک از آن دست اقداماتی است که کمتر در خاورمیانه روی می‌دهد و تنها رژیم صهیونیستی است که سوابقی در این حوزه‌های غیرانسانی دارد؛ اما اخیرا صهیونیست‌ها شریک جدیدی در زمینه این جنایت‌ها پیدا کرده‌اند.

حکومت امارات و مرد شماره یک این کشور، محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی که از او با عنوان «شیطان خاورمیانه» یاد می‌شود، این روز‌ها درگیر پرونده جدیدی شده است که فعالان حقوق بشر را نگران کرده است. براساس گزارش برخی سازمان‌های تحقیقاتی وابسته به سازمان ملل همچون PAX، حکومت امارات متحده عربی در حال دخالت در بحران‌های آفریقا برای رسیدن به اهداف خود است.
 
ادامه مطلب ...

فعالان مظلوم‌محیط‌زیست یا مجریان مرموز در ایران؟

فعالان مظلوم محیط زیست یا مجریان مرموز «پروژه GEOINT» در ایران؟ / یک تیم جاسوسی می تواند با آزمایش خاک یا گونه‌های گیاهی، متوجه نوع سوخت مورد استفاده در موشک‌های ایرانی و تحولات آن شود؛ اقدامی که حتی از عهده پرنده‌های ویژه جاسوسی آمریکا مانند پهپاد آرکیو برنمی‌آید.
کاریکاتور/‌فعالان مظلوم‌محیط‌زیست یا مجریان مرموز در ایران؟

شیعه انگلیسی!

امام خامنه‌ای: «ما تشیّعی را که مرکز و پایگاه تبلیغاتش لندن است قبول نداریم؛ تشیّعی که بر پایه‌ی ایجاد اختلاف و صاف‌کردن جادّه برای حضور دشمنهای اسلام است، این، تشیّع نیست؛ این انحراف است.»
پوستر/ شیعه انگلیسی!

رهبر انقلاب در دیدار جوانان و نوجوانان عازم راهیان نور: علت ایجاد جنگ ۸ساله، ترس قدرت‌های جهانی از اثرگذاری انقلاب اسلامی بود

رهبر انقلاب فرمودند: اکنون با نسلی مواجه هستیم که ایمان، استعداد و شکوفایی و اقتدار او از نسل اول بیشتر است و این نسل برای عقب راندن دشمن از نسل‌های قبل آماده تر هستند.

رهبر انقلاببه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار جمعی از دانش آموزان و دانشجویان شرکت کننده در کاروانهای راهیان نور، دوران دفاع مقدس را قطعه ای نورانی و برگ زرین از تاریخ کشور و انقلاب خواندند و با تأکید بر اینکه کاروانهای راهیان نور یکی از جلوه های پاسداشت آن دوران است، گفتند: قدرتهای بین المللی، جنگ ۸ ساله را با هدف از بین بردن انقلاب اسلامی، به ملت ایران تحمیل کردند اما عظمت، فداکاری، ایمان، تدبیر، شجاعت و بصیرت جوانان موجب شد که جنگ به نفع ملت تمام و انقلاب اسلامی ریشه دارتر و قوی تر از گذشته شود.

  ادامه مطلب ...

حقوق ماهیانه ملک سلمان فاش شد!

یک رسانه غربی فاش کرد، پادشاه عربستان سعودی هر ماه معادل دو هزار برابر حقوق سالانه رئیس‌جمهوری آمریکا، به خودش حقوق پرداخت می‌کند.

حقوق ماهیانه ملک سلمان چقدر است؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،در حالی‌که عربستان سعودی با تشکیل «کمیته مبارزه با فساد» ده‌ها شاهزاده، مسئول حکومتی و تاجر را به اتهام پول‌شویی بازداشت کرد، پایگاه انگلیسی «میدل‌ایست آی» فاش کرد که «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه این کشور هر ماه معادل دو هزار برابر حقوق سالانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، از خزانه دولت به خودش حقوق پرداخت می‌کند.

«دیوید هرست» روزنامه‌نگار معروف انگلیسی در مقاله‌ای با اشاره به ریخت و پاش‌ها در حکومت سعودی، گفت: «یک منبع نزدیک به دیوان پادشاهی سعودی به من خبر داد که ملک سلمان هم‌اکنون ماهانه نزدیک به ۸۰۰ میلیون دلار حقوق می‌گیرد. کسی فکر نکند که اشتباه تایپی در کار نیست... درست شنیدید، ۸۰۰ میلیون دلار در یک ماه.»

هرست در مقایسه حقوق ملک سلمان با حقوق «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد: حقوق سالانه می ۱۵۰ هزار و ۴۰۲ پوند انگلیس است که هزینه آپارتمان محل سکونتش در «داونینگ استریت» و سایر مقرهای اقامتی وی را هم شامل نمی‌شود. اما ترامپ در حالی‌که سالانه ۴۰۰ هزار دلار حقوق و برخی مزایای دیگر دریافت می‌کند، پادشاه سعودی هر ماه معادل دو هزار برابر حقوق سالانه رئیس‌جمهوری آمریکا به خودش حقوق پرداخت می‌کند.

منبع:جماران