بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

اوباما: ما برنامه اتمی ایران را به عقب راندیم

باراک اوباما گفت آمریکا با امضای توافق هسته‌ای برنامه اتمی ایران را به عقب رانده است.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید؛ "باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا،  طی سخنانی در جمع نظامیان آمریکایی مدعی شد: ما برنامه اتمی ایران را به عقب راندیم و این فقط ارزیابی من نیست؛ بلکه ارزیابی سازمان های اطلاعاتی اسرائیل نیز هست، اگر چه آنها مخالف توافق بودند.
وی طی اظهاراتی در ایالت فلوریدا گفت: «فقط به این فکر کنید که در خلال هشت سال گذشته ما چه کارهایی را بدون این که (حتی) یک گلوله شلیک کنیم، انجام داده ایم. ما برنامه اتمی ایران را به عقب راندیم و این تنها ارزیابی من نیست، بلکه ارزیابی سازمان های اطلاعاتی اسرائیل نیز هست، اگر چه آنها مخالف آن توافق بودند.»
  
رییس جمهور آمریکا در بخشی دیگر از اظهاراتش تأکید کرد: تهدید تروریست‌های داخلی که در همین کشور رشد کرده، اغلب تکرو هستند و از طریق اینترنت افراطی شده اند، همچنان ادامه خواهد داشت. 

اوباما در ادامه آخرین سخنرانی امنیت ملی اش، که روز گذشته (سه شنبه) در پایگاه هوایی مک دیل در شهر تمپا در ایالت فلوریدا ایراد کرد، گفت: «آنچه چالش را حتی بیش از پیش پیچیده می کند، این حقیقت است که با وجود تمام تمرکزِ لازم ما بر تروریسم در آنسوی دریاها (خارج از آمریکا)، مرگبارترین حملات در خاک کشورمان در خلال هشت سال گذشته، به دست مأمورانی دارای شبکه ها یا تجهیزات پیشرفته که از خارج مدیریت بشوند، انجام نشده است. بلکه این حملات، از سوی افرادی که در خانه (همین کشور) رشد کرده و اغلب اشخاصی منزوی (تک رو) بوده اند- که (از طریق اینترنت) به صورت برخط (آنلاین) افراطی شده بودند - انجام شده است.» 

وی افزود: «این قاتلانِ آشفته (تروریست‌ها)، قادر نیستند آن نوع تلافات انبوهی را که ما در یازده سپتامبر شاهد آن بودیم، وارد کنند، ولی درد و رنج های کسانی که عزیزان خود را در بوستن، سن برناردینو، فورت هود و اورلاندو از دست داده اند، تا همین امروز ادامه دارد. در برخی از موارد، این نوع حملات، باعث تحریک ترس در مردمِ ما شده است و تهدید می کند که طرز تفکر ما را درباره خودمان و نحوه زندگی مان، تغییر دهد.» 

 رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «از اینرو، در حالی که ما و شما (سربازان آمریکایی) وقوع هر نوع حمله به کشور را در مقیاس یازده سپتامبر بسیار دشوار کرده ایم، این تهدید (تروریسم داخلی) پایدار خواهد بود. ما به پیروزی کاملاً روشن و تعریف شده - که قابل مقایسه با پیروزی هایی که در جنگ های گذشته با سایر کشورها داشته ایم، باشد - دست نخواهیم یافت. فناوری (اینترنت) این را غیرممکن می سازد که ما بتوانیم مغزها و افکارِ تأثیرپذیر را به طور کامل در برابر ایدئولوژی های خشن، حفاظت کنیم.» 

اوباما با اشاره به دسترسی آسان به سلاح در این کشور تأکید کرد: «کسی که تلاش دارد بکشد و آماده کشته شدن نیز هست، فردی خطرناک است، به ویژه وقتی ما در کشوری زندگی می کنیم که برای آن شخص (تروریست) بسیار ساده است که سلاحی بسیار قدرتمند خریداری کند.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد