بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

پایگاه نظامی "گوام" در تیررس موشک "هواسونگ-10" + مشخصات و تصاویر

پرونده موشک های بالستیک پیونگ یانگ/ 3
روزنامه دیلی‌تلگراف، درباره آزمایش موشک‌های "هواسونگ-10"، ادعایی قابل تأمل دارد.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کره شمالی در حوزه موشک های بالستیک میانبرد، اقدامات گسترده‌ای انجام داده و نتیجه آن تولید حداقل 2 نسل از موشک هایی است که با قدرت تخریب بالا می توانند در نبردهای احتمالی موفق ظاهر شوند.
  یکی از این موشک‌ها، "هواسونگ – 10 (Hwasong-10 Missile)" است که مدل ارتقا یافته موشک بالستیک " هواسونگ – 6 " و "هواسونگ – 5" و "رودونگ"  بوده و می تواند یکی از اهرم‌های بازدارندگی " پیونگ یانگ " باشد.
  

**مشخصات موشک " هواسونگ – 10"
"هواسونگ – 10  (Hwasong-10 Intermediate Range Ballistic Missile)" ، یک موشک میانبرد زمین به زمین بوده که ارتش کره شمالی آن را برای مقابله با آمریکا در شبه جزیره کره تولید کرده است.
پایگاه نظامی

موشک "هواسونگ – 10" می تواند انواع سر جنگی از جمله کلاهک اتمی دارای پلوتونیوم را حمل و شلیک کند. پیش بینی می شود که کره شمالی نزدیک به 50 فروند از این موشک ها در اختیار داشته باشد.

موشک  "هواسونگ – 10 (Hwasong-10 Missile)" با طول 12 متر، قطر بیش از 100 سانتیمتر ، وزن سر جنگی 1000 تا 1 هزار و 250 کیلوگرم و سیستم هدایت اینرسی ، بردی بین 3 تا 4 هزار کیلومتر را دارد.

کارشناسان نظامی معتقدند که  با فرض توسعه کمی موشک "هواسونگ-10" ، این موشک می تواند بردی بین 3 هزار و 300 تا 4 هزار و 300 کیلومتر داشته باشد و با این برد می تواند یک سرجنگی به وزن دست کم 500 کیلوگرم را حمل کند.

"هواسونگ – 10 (Hwasong-10 Missile)" می تواند تعداد زیادی کلاهک را حمل کند. سر جنگی شدید الانفجار این سلاح می تواند در صورت وقوع جنگ در شبه جزیره کره صدمات جدی به دو کشور ژاپن و کره جنوبی وارد آورد.


تحلیلگران نظامی اعتقاد دارند که سامانه دفاع موشکی آمریکا و کره جنوبی نمی تواند موشک "هواسونگ-10" را از بین ببرند و این موشک ها اگر در ارتفاع و مسیر مشخص حرکت کنند قابل ردیابی و انهدام نخواهند بود.


لانچر حمل کننده موشک "هواسونگ -10"،  "ماز – 547 ای (MAZ-547 A) " است و موشک مذکور تاکنون حداقل 6 بار روی لانچر فرستاده شده که آخرین آن در تاریخ 22 ژوئن 2016 بوده است.

سایت  "میسایل تریت  (Missile Threat)"  در مورد موشک "هواسونگ" گزارش داد: این موشک ساخت کره شمالی بوده بیش از 12 متر طول، قریب به 2 متر قطر، وزن کلی 19 تا 26 تن و ‌برد 2400 تا 2500 کیلومتر است. 

این سایت ادامه  داد:  این یک  "موشک سطح به سطح زمین پایه (Surface to Surface Missile)" بوده که در سال 2003 کره شمالی نسبت به توسعه این موشک از "آر 27 (R-27)" روسی و شلیک آن از طریق زیردریایی مبادرت ورزیده است.

آزمایشات قبلی موشک "هواسونگ-10" نشان می دهد که این موشک به صورت بالقوه می تواند همه اهداف از پیش تعیین شده در شبه جزیره کره و قلمرو ژاپن و همچنین پایگاه نظامی "گوام" را منهدم کند.
پایگاه نظامی

موشک بالستیک "هواسونگ – 10 (Hwasong-10 Missile)"  دست کم 7 مرتبه از سال 2013 آزمایش شده که 6 مورد آن حد فاصل  ماه های آوریل تا ژوئن 2016 صورت گرفته است.
پایگاه نظامی

پایگاه نظامی

ارتش کره جنوبی تخمین زد پیونگ یانگ از اواخر سال 2011 تاکنون 16 فروند موشک هواسونگ 5 و 6 ، شش فروند موشک رودونگ با بردی بیش از یک هزار و 300 کیلومتر ، شش فروند موشک هواسونگ-10  با بردی معادل سه هزار و 500 تا چهار هزار کیلومتر و نیز سه موشک بالستیک زیردریایی پرتاب شلیک کرده است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در گزارش اخیر خود در ماه  جاری می گوید: پرتاب اخیر موشک بالستیک میانبرد کره شمالی با هدف تقویت قابلیت های هسته ای و در راستای بیش از 30 آزمایش بالستیک این کشور در دوران زمامداری  "کیم جونگ اون" صورت گرفته است. در این گزارش تاکید شده است که آزمایش های موشکی کره شمالی با هدف به نمایش گذاشتن توانمندی "پیونگ یانگ" به کره جنوبی و دیگر کشورهای همسایه صورت گرفته است.



***ادعای روزنامه دیلی تلگراف درباره موشک "هواسونگ -10 "

نکته جالب توجه درباره موشک "هواسونگ-10" این است که برخی رسانه های غربی مدعی همکاری ایران و کره شمالی در ساخت موشک های میانبرد کره شمالی هستند؛ چنانکه روزنامه دیلی تلگراف در سال 2006 میلادی مدعی شد کره شمالی از خاک ایران برای آزمایش یک موشک جدید دوربرد استفاده کرده است. این روزنامه انگلیسی نوشت: گزارش سرویس های اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا نشان می دهد که کره شمالی یک موشک جدید دوربرد را در داخل ایران آزمایش کرده است.
این گزارش مدعی است، موشک نوع "هواسونگ" در طول یک رژه بزرگ نظامی در پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی در معرض دید عموم قرار گرفته و سپس عملیات پرتاب آزمایشی موشک از داخل ایران که همکاری نزدیک نظامی با "پیونگ یانگ" دارد، صورت گرفته است.
خبرگزاری یونهاپ نیز در سال 2006 میلادی در گزارشی به نقل از یک منبع در واشنگتن مدعی شده بود که اطلاعات محرمانه نشان از آزمایش موشک های بالستیک میانبرد در ایران دارد.
گزارش از محمد زرچینی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد