بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

باارزش‌ترین و بی‌ارزش‌ترین گذرنامه‌های جهان در سال ۲۰۱۸ را بشناسیم

وبسایت «ترولر» فهرستی از باارزش‌ترین و بی‌ارزش‌ترین گذرنامه‌های کشور‌های مختلف جهان را گردآوری کرد.

باارزش‌ترین و بی‌ارزش‌ترین گذرنامه‌های جهان در سال ۲۰۱۸ را بشناسیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت ترَوِلر، فهرست باارزش‌ترین گذرنامه‌های جهان در سال ۲۰۱۸ بوسیله مؤسسه «هنلی اند پارتنرز» منتشر شد و در این فهرست، ژاپن توانست جایگاه سنگاپور را به عنوان کشوری با قوی‌ترین گذرنامه در جهان بگیرد.

بر اساس رتبه‌بندی این مؤسسه، ارزش یک گذرنامه بر اساس تعداد کشور‌هایی است که می‌توان بوسیله آن بدون اخذ ویزا سفر کرد. شهروندان ژاپنی می‌توانند بدون دریافت ویزا با گذرنامه خود به ۱۸۹ کشور از مجموع ۲۱۸ کشور جهان سفر کنند. به تازگی نام ازبکستان هم به فهرست کشور‌های بدون نیاز به ویزا در ژاپن افزوده شده است.

  

گذرنامه آلمانی نیز در رده قوی‌ترین گذرنامه‌ها قرار دارد به طوریکه شهروندان آن می‌توانند بدون ویزا به ۱۸۸ کشور جهان سفر کنند.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که به لطف توافقنامه‌هایی که کشور‌های مختلف از ابتدای سال جاری میلادی با یکدیگر امضا کرده‌اند، سفر بدون ویزا به کشور‌های آسیایی به شدت افزایش یافته است.

در این فهرست افغانستان و عراق بی‌ارزش‌ترین گذرنامه‌های جهان را دارند. شهروندان افغان و عراقی بدون ویزا فقط می‌توانند به ۳۰ کشور سفر کنند. شهروندان سومالی و سوریه هم فقط می‌توانند به ۳۲ کشور جهان بدون ویزا سفر کنند.

در کل ۱۴۳ کشور از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ شاهد افزایش ارزش گذرنامه خود بوده‌اند. در این میان، گرجستان توانسته است تعداد کشور‌هایی که برای سفر به آن‌ها به ویزا نیاز ندارد را از ۹۹ مورد در سال ۲۰۱۷ به ۱۱۱ مورد در سال ۲۰۱۸ افزایش دهد. اوکراین نیز تعداد این کشور‌ها را از ۱۱۴ کشور در سال گذشته به ۱۲۸ کشور در سال جاری میلادی رسانده است. همچنین، چین تعداد این کشور‌ها را از ۶۰ مورد در سال ۲۰۱۷ به ۷۰ مورد در سال جاری میلادی و اندونزی از ۶۳ کشور به ۷۱ کشور افزایش داده‌اند.

طبق گزارش‌ها، مردم چین در سال‌های اخیر به شدت به سفر کردن روی آورده‌اند و با سفر به کشور‌های دیگر به اقتصاد آن کشور‌ها کمک بسزایی کرده‌اند. به همین دلیل بعید نیست که بیشتر کشور‌ها از سفر شهروندان چینی به کشورشان بدون اخذ ویزا استقبال کنند.

در زیر فهرست قوی‌ترین و ضعیف‌ترین گذرنامه‌های جهان به همراه تعداد کشور‌هایی که می‌توان به آن‌ها سفر کرد، آورده شده است:

باارزش‌ترین گذرنامه‌های جهان:
۱. ژاپن (۱۸۹ کشور)
۲. سنگاپور و آلمان (۱۸۸ کشور)
۳. فنلاند، فرانسه، ایتالیا، کره جنوبی، اسپانیا و سوئد (۱۸۷ کشور)
۴. اتریش، لوکزامبورگ، هلند، نروژ، پرتغال، انگلیس و آمریکا (۱۸۶ کشور)
۵. بلژیک، کانادا، دانمارک، ایرلند و سوئیس (۱۸۵ کشور)

بی ارزش‌ترین گذرنامه‌های جهان:
۱. افغانستان و عراق (۳۰ کشور)
۲. سومالی و سوریه (۳۲ کشور)
۳. پاکستان (۳۳ کشور)
۴. یمن (۳۷ کشور)
۵. اریتره، فلسطین اشغالی و سودان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد