بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

دونالد ترامپ، بی‌قانون‌ترین رئیس‌جمهور قانونی آمریکا

مجله آمریکایی تایم در گزارشی نوشت مشکلات قانونی دونالد ترامپ، بیش از هر رئیس‌جمهور دیگری او را به پای میز محاکمه کشانده است.

دونالد ترامپ، بی‌قانون‌ترین رئیس‌جمهور قانونی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مجله آمریکایی تایم در گزارشی نوشت: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در طول 3 دهه کسب‌وکار خود به عنوان یک تاجر با 4095 دعوی حقوقی برای موارد گوناگون از اختلافات قراردادی گرفته تا بدنامی و رسوایی مواجه بوده است. بنابراین شاید تعدد دردسرهای قانونی او به عنوان یک رئیس‌جمهور چندان غافلگیرکننده نباشد.

با این وجود، باز هم تعداد دعوی‌های قانونی که ترامپ با آن درگیر است، چشمگیر و بی‌سابقه به نظر می‌رسد.

  

اکثر روسای جمهور به پای میز محاکمه کشانده شده‌اند. «باراک اوباما» به خاطر اجرای قانون «لایحه حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون‌به‌صرفه» از جانب جمهوری ‌خواهان به دادگاه احضار شد. «بیل کلینتون» نیز به خاطر مواجهه با اتهام آزار جنسی و یا فقط بررسی‌های معمول در مورد تصمیمات اجرایی به دادگاه رفت. اما دامنه مشکلات حقوقی ترامپ، به لطف اخبار روزنامه، همه روزه در همه جا به چشم می‌خورد.

از زمان فعالیت کمپین انتخاباتی، ترامپ به خاطر انتشار اخبار این کمپین در مطبوعات با مشاور ارشد کمپین تبلیغاتی خود وارد دعوی حقوقی شد، سپس به خاطر تاسیس موسسه‌ای تحت عنوان دانشگاه ترامپ و بعد معامله یک رستوران در واشنگتن به دادگاه رفت. کمی بعد نیز با بازرسی ویژه در مورد دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 روبه‌رو شد، مدیر کمپین تبلیغاتی سابق خود را متهم ساخت و مشاور امنیت ملی سابقش، مشاور سیاست خارجه و یک مقام ارشد کمپین تبلیغاتی‌اش در دادگاه فدرال متهم شناخته شدند. با شکایت یک بازیگر زن فیلم‌های مستهجن از او بدنام شد. علاوه بر این، گزارش‌هایی مبنی بر بازرسی اقدامات جارد کوشنر، دامادش به خاطر دریافت وام کلان از یک بانک آلمانی ارائه شد و در حالی که وی با حجم انبوهی از موارد حقوقی روبه‌رو است، دفتر وکیل شخصی‌اش مورد هجوم ماموران فدرال قرار گرفت.

ترامپ مکررا در توئیت‌های خود اعلام کرده بی‌دلیل مورد انتقاد مقامات وزارت دادگستری، خبرنگاران و دادستان‌های فدرال قرار گرفته است. وی همچنین سعی دارد نقش همکاران سابق خود که دچار مشکلات قانونی هستند را کمرنگ نشان داده و از پاسخ به سوالات موجود در مورد مشکلات حقوقی خود اجتناب می‌کند.

اما نگاهی کوتاه بر پرونده‌های حقوقی اخیر او گویای همه چیز خواهد بود.

ترامپ در آستانه کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در ژوئن 2016 «سم نونبرگ»، مشاور ارشد ستاد انتخاباتی خود را به نقض یک پیمان محرمانه- با ارائه اطلاعات به خبرنگار نیویورک‌پست- متهم کرد. نونبرگ تمام اتهامات را انکار کرد. یک ماه بعد نیز هر دو طرف دعوی اعلام کردند این پرونده به صورت دوستانه حل‌وفصل شده است. هرچند کمی بعد ترامپ نونبرگ را یک «بازنده مست» خواند.

مجله تایم در ادامه گزارش خود نوشت کمی بعد نیز ترامپ به اتهام فریب دانشجویان و کسب 25 میلیون دلار از آن‌ها برای تحصیل در دانشگاه ترامپ به دادگاه احضار شد. ترامپ در ابتدا به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت به دادگاه خواهد رفت تا از خود دفاع کند، اما کمی بعد در یک پیام توئیتری اعلام کرد به خاطر مصلحت کشور این پرونده را نیز دوستانه حل‌وفصل خواهد کرد.

تنها چند ماه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، دفتر تجاری شخصی ترامپ از توافق دوستان او با «خوزه آندرس»، سرآشپز معروف مکزیکی بر سر قرارداد باز کردن یک رستوران در هتل بین‌المللی ترامپ در واشنگن خبر داد. آندرس گفت به دلیل لفاظی‌های ترامپ مجبور شده به این معامله پایان دهد، زیرا ترامپ در کمپین تبلیغاتی خود مهاجران مکزیکی را «غاصب و جنایتکار» خوانده بود.

در تاریخ مه 2017، «راد روزنستاین»، معاون دادستان کل آمریکا با «رابرت مولر»، بازرس ویژه تحقیقات در خصوص بررسی پرونده دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 و وجود هرگونه رابطه میان ترامپ و مقامات روسیه، دیدار کرد. این اقدام پس از انتقادات شدید از ترامپ به خاطر اخراج «جیمز کومی»، مدیر اف‌بی‌آی صورت گرفت.

در ماه اکتبر نیز «پال منافورت»، رئیس سابق ستاد تبلیغاتی ترامپ و یکی از دستیارانش به پولشویی متهم شدند.

تنها کمی پس از منافورت، تیم تحقیقاتی مولر اعلام کرد، «جورج پاپادوپولوس»، مشاور سابق تیم تبلیغاتی ترامپ نیز به خاطر دروغ گفتن به ماموران اف‌بی‌آی متهم شده است.

به دنبال این وقایع، «مایکل فلین»، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ نیز به عنوان یکی دیگر از نزدیکان ترامپ شناخته شده که به ماموران اف‌بی‌آی دروغ گفته است و از سوی دادگاه متهم شد.

پس از طوفانی که از سوی مقامات نزدیک ترامپ بر او تاخت، وال‌استریت ژورنال در ماه دسامبر گزارش داد ماموران فدرال نیویورک به دنبال بررسی یک وام 285 میلیون دلاری از یک بانک آلمانی به شرکت املاک و مستغلات «جارد کوشنر»، داماد ترامپ هستند. سخنگوی دفتر دادستانی بروکلین این گزارش را نه تایید و نه تکذیب کرد.

همچنین در ماه آوریل اف‌بی‌آی به دفاتر و اتاق هتل «مایکل کوهن» وکیل شخصی ترامپ یورش برد و اسناد تجاری، ایمیل‌ها، و مدارک او را مورد بررسی قرار داد. وزارت دادگستری گفت کوهن به خاطر معاملات تجاری تحت بازرسی قضایی قرار دارد. ترامپ این یورش را «یک وضعیت ننگین» نامید.

علاوه بر این ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور و یک فرد حقیقی از سوی دادگاه فدرال به نقض قانون مواجب – که دریافت هدایا، عنوان یا مواجب از سوی کشورهای خارجی بدون رضابت کنگره منع می‌کند- متهم شده است.

در پایان باید خاطر نشان کرد پرونده‌های فوق‌الذکر تنها بخشی از پرونده‌های حقوقی مهم ترامپ است و همچنان مواردی برای ذکر کردن باقی می‌ماند.

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد