بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

القدس العربی اعلام کرد؛ راز دیدار بن سلمان با رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی عمدا روز گذشته فاش شد

القدس العربی به بررسی رازهای پشت پرده دیدار محمد بن سلمان با رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پرداخت.

القدس العربی: راز دیدار بن سلمان با رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی عمدا روز گذشته فاش شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی چاپ لندن در گزارشی نوشت: نهاد نظامی اسرائیل ناگهان تصمیم گرفت دیدار محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی با «مئیر بن شبت» رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را فاش کند. گادی آیزنکوت، فرمانده ارتش اشغالگر شخصا در مصاحبه با چند روزنامه اسرائیلی این خبر را اعلام کرد.

اما واقعیتی که باید گفته شود این است که این امر چندان غافلگیرکننده نبود. هر دو طرف اسرائیل و عربستان (ذهنیت) همه کسانی را که مرتبط با این موضوع بودند، به تدریج آماده کردند و سفر «مقام بلند پایه سعودی» به اسرائیل یکی از این حلقه ها بود و در آن زمان گمانه‌زنی‌ها و پیش‌گویی‌هایی شایع شد که آن «مقام بلند پایه» کسی جز محمد بن سلمان نیست.

  

آخرین حلقه های این زنجیره موافقت با استفاده شرکت هواپیمایی «ایر ایندیا» هند از آسمان عربستان برای رفتن به سرزمین‌های اشغالی بود. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل این امر را یک «رویداد تاریخی» خواند که سرشار از «معانی گردشگری، اقتصادی، فن آوری و سیاسی» است. یعنی این رویداد به نوبه خود اهمیتی ندارد بلکه پیامد عملی آن در آینده مهم است.

اما مکان این دیدار، سری باقی ماند. چه چیزی سبب می شود جغرافیا و محل ملاقات از خود خبر رمزآلودتر و مهمتر شود؟

این دیدار در آمریکا یعنی در زمین «بی‌طرف» برگزار شد و برای فرمانده ارتش اشغالگر اضافه کردن این اطلاعات «مفید» کار دشواری نبود و پنهان کردن محل ملاقات سبب می شود چنین تصوری ایجاد شود که ملاقات در خود عربستان یا اسرائیل برگزار شده است. اگر دیدار در اسرائیل برگزار شده باشد به این معنی است که ولیعهد سعودی به اراضی فلسطین اشغالی سفر کرده است و این سفر حتی اگر سری باشد به طور تلویحی به معنی به رسمیت شناختن اسرائیل است و همچنین تصور می شود که بن سلمان فقط با مئیر بن شبت دیدار نکرده بلکه با مقامات دیگر نیز ملاقات کرده است و ما باید منتظر باشیم اسرائیل خبرهای بیشتری را اعلام کند تا مطمئن شویم.

احتمال دیگر که قویتر است اینکه رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خودش به منظور دیدار با بن سلمان به عربستان سفر کرده باشد و این دیدار بستر همکاری امنیتی و اطلاعاتی بین دو طرف را فراهم کرده و حضور وی به احتمال قوی به این معنی است که توافقنامه هایی امضا شده یا اینکه توافق‌های شفاهی بین مرد قدرتمند عربستان و مقام اسرائیلی به عمل آمده است.

آیزنکوت این خبر را در روز زمین فلسطینی اعلام کرد که روز گذشته بود. دیروز نظامیان ارتش اسرائیل به سوی صدها شرکت‌کننده فلسطینی در راهپیمائی‌های «بازگشت بزرگ» که بطور مسالمت آمیز بود، تیراندازی کردند.

زمان اعلام این خبر هدفمند انتخاب شد زیرا نشانه جبهه‌بندی و رویارویی نمادین بین نماینده اسرائیل با دولتمرد یک کشور عربی تاثیرگذار در میان کشورهای اسلامی و عربی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد