بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

ماهیگیری علوی‌تبار از اغتشاشات اخیر؛ همه مسئولیم!

علیرضا علوی‌تبار، فعال اصلاح‌طلب به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه اعتماد درباره اغتشاشات اخیر گفته است: این اتفاقات نامی مثل اعتراضات جوانان آنلاین بی آینده دارد. از مجموع شعارها و رفتار ها به نظرم می آید که مجموعه‌ی احساس یاس و تحقیر در جامعه خشم و این خشم نوعی تحول ایجاد کرده است. عمدا از کلمه تحول استفاده و کرده و نمی گویم «شجاعت». در حقیقت ریشه ماجرا احساس تحقیر است.

او در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید: مساله اصلی یک نارضایتی کلی بود که با احساس یاس و تحقیر و نهایتا خشم مردم همراه شد. برای این تجمعات می توان سه مرحله قائل شد. شروع آنکه از مشهد و با انگیزه های اقتصادی بود. بعد به یک سری اعتراضات سیاسی تبدیل شد و در مرحله سوم به چیزی شبیه شورش تبدیل شد.

علوی‌تبار سپس در بخش دیگری از اظهارات خود تأکید می‌کند:

  

«به این نکته توجه داشته باشید که چند ماه قبل در چارچوب های ایران انتخاباتی نسبتا رقابتی برگزار شد. پرشور بود و مردم با امید زیادی رای دادند. رای دو طرف هم نسبتا بالا بود. اکنون باید این سوال را از خودمان بپرسیم که چه کردیم که جامعه با این شور و هیجان کمتر از ٧ ماه به اینجا رسید؟ به عمد تاکید دارم که از واژه «ما» استفاده کنم چرا که «کی بود کی بود ما نبودیم، ندارد» مسئولیت این اتفاقات را باید همه ما برعهده بگیریم. همه ما در ناامید و مایوس کردن و تحقیر شدن مردم نقش داشتیم. مثلا ترکیب دولت، ترکیب مجمع تشخیص و... گویی این پیام را به مردم می‌دهیم که انتخابات راه خوبی نیست.»[۸]

*مشخص نیست چرا آقای علوی‌تبار اصرار دارد پای کسانی دیگری را هم به پرونده قطور مسئولیت اصلاح‌طلبان در شکل‌گیری وضع موجود و عملکرد دولت آقای روحانی باز کند؟!

این مسئله امر مکتومی نیست که اصلاح‌طلبان در دو انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر از آقای روحانی حمایت کرده‌اند، به منتقدان او تاخته‌اند و حتی تا حدی پیش رفتند که اعلام کردند «ما اصلاح‌طلبان فدائیان دولت هستیم» و دست روحانی و ظریف را می‌بوسیم.[۹]

اکنون نیز مسئولیت هرچه بر مردم و زندگی آنها در سیاست و اقتصاد و غیره می‌رود با اصلاح‌طلبان است و تأکید بر اینکه «مسئولیت این اتفاقات با همه است» مصداق به هم ریختن کافه به شمار می‌رود.

در واقع از آقای علوی‌تبار انتظار بود به جای این یارگیری اجباری و فروکاستن مسئولیت خود! از دولت محترم توضیح می‌خواست که چرا نارضایتی اقتصادی روانی ایجاد شده و چرا مثلا از درون دولت این صدا به گوش مردم رسید که ایران ۷۲ میلیون بیکار دارد؟! و صد البته جدای از این سؤالات، علوی‌تبار می‌بایست از مردم بخاطر اشتباه بزرگ اصلاح‌طلبان در بوجود آوردن وضع موجود عذرخواهی می‌کرد.

اظهارات علوی‌تبار درباره احساس یأس و تحقیر نیز در حالیست که آنچه از پرونده یأس و تحقیر در ذهن ایرانیان مانده است؛ مواضع اصلاح‌طلبان درباره مردم است که همواره مردم را قابلمه بدست‌هایی توصیف می‌کنند که برای توزیع جارو و مرگ موش هم صف می‌کشند!

کسانی مردم را تحقیر کرده‌اند که در دهه ۷۰ به دنبال واردات باتوم برای خاموش کردن اعتراضات احتمالی به طرح ریاضت اقتصادی دولت مرحوم هاشمی بودند.

و کسانی اهل تحقیر مردم هستند که در مقابل بیگانه زانو می‌زنند و به بیگانه نامه موسوم به «نامه ۲۰۰۳» را نوشتند اما به مردم خود نسبت عقب‌مانده سیاسی، لبوفروش‌های بی‌اطلاع از دیپلماسی و ناآگاهانی که برای جشن برجام روحانی به خیابان نمی‌آیند، دادند...

اظهارات علوی‌تبار مبنی بر عامل انگیزش بودن چیزهایی مثل احساس یأس! همچنین در حالی است که برخی چهره‌های اصلاح‌طلب دیگر نظیر عباس عبدی، علی صوفی و... عاملیت اغتشاشات اخیر را عملکرد شورای نگهبان، صدا و سیما و عدم اجازه به جوانان ایرانی برای پرت کردن گوجه فرنگی به سمت یکدیگر عنوان کرده‌اند!

گفتنیست، صحبت‌های نقل شده از این فعال اصلاح‌طلب در زمینه دلسوزی برای انتخابات در حالی است که وی چندی قبل در یک مصاحبه تصویری صراحتاً عنوان کرد که درباره نتایج انتخابات‌ها در ایران صحبت‌هایی دارد و تلویحا از این گفت که نتایج انتخابات‌ها از نظر او با اشکال مواجه است![۱۰]

نظرات 1 + ارسال نظر
شمیم دل چهارشنبه 20 دی 1396 ساعت 20:21 http://ramazan1394.blogsky.com/

یا رب نظری بر من سرگردان کن

لطفی بمن دلشدهٔ حیران کن

با من مکن آنچه من سزای آنم

آنچ از کرم و لطف تو زیبد آن کن
..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد