بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

سی‌ان‌ان نوشت: ترامپ چگونه می‌تواند از پس کره‌شمالی برآید؟

سی‌ان‌ان در مطلبی به بررسی راهکارهای پیش روی رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در مواجهه با کره‌شمالی پرداخت.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سی ان ان در مطلبی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، درخصوص کره شمالی یک شرط بندی جسورانه کرده است. وی گفته است پیونگ یانگ قادر به آزمایش موشک بالستیک قاره پیما که با آن بتواند آمریکا را مورد هدف قرار دهد، نیست.
«کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، در پیام تبریک سال نوی میلادی اظهار کرد این کشور به آزمایش چنین موشکی نزدیک شده است و در حال طی کردن مراحل پایانی است. ترامپ نیز در واکنش به این اظهارنظر در یک پیام توییتری نوشت: «چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد.» وی همچنین اظهار کرد چین در مهار کره شمالی به آمریکا کمک چندانی نکرده است.
   
تحلیلگران معتقدند ترامپ با انتشار چنین پیام هایی خودش را در تنگنا قرار می دهد. ترامپ باید تلاش کند راهکارهای جدیدی برای جلوگیری از توسعه موشک های قاره پیمای کره شمالی پیدا کند. در ادامه به 4 راهکار محتمل که ترامپ می تواند در برابر کره شمالی به کار گیرد، اشاره می شود:

1. همکاری بیشتر با چین
ترامپ پس از پیروزی در انتخابات دست کم دو بار چین را به دلیل کم کاری در مهار دولت کیم جونگ اون مورد انتقاد قرار داده است؛ اما تحلیلگران معتقدند چین تمام تلاش خود را به کار بسته است و بیشتر از این نمی تواند بر همسایه خود تاثیرگذار باشد.

2. تشدید تحریم ها
ترامپ می تواند چین را وادار کند تا تحریم های خود علیه کره شمالی را شدت بخشد. با این حال هیچ تضمینی وجود ندارد اعمال تحریم های بیشتر تاثیری بر تغییر سیاست های پیونگ یانگ داشته باشد.

3. آغاز عملیات نظامی
شدت تهدیدات نظامی کره شمالی هنوز در هاله ای از ابهام است. هنوز مشخص نیست آیا پیونگ یانگ به واقع توانایی استفاده از سلاح های هسته ای در سطح جهان را دارد یا خیر. کره شمالی در سال 2016 دو آزمایش هسته ای موفقیت آمیز داشت. علاوه بر این موشک های زمینی و هوایی دیگری را نیز با موفقیت آزمایش کرده است.

کره شمالی تنها کشوری است که در قرن 21 دست به آزمایش سلاح های هسته ای زده است. اگر کره شمالی را یک خطر بالقوه تصور کنیم، همسایگان آن در معرض خطر بیشتری قرار دارند. 

4. مذاکره با کیم جونگ اون
ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود با بیان اینکه از ملاقات با رهبر کره شمالی خوشحال خواهد شد، اظهار کرده بود: «مگر مذاکره و گفتگو چه اشکالی دارد؟»
یکی از تحلیلگران اظهار کرد: «تصور ترامپ در پیونگ یانگ غیرممکن نیست.» از طرفی کره شمالی نیز از ماه اکتبر (31 روز منتهی به 11 آبان) تاکنون از هرگونه اقدام تحریک آمیز خودداری کرده است. شاید همین امر نشانه ای از تمایل پیونگ یانگ به تعامل با ترامپ باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد