بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

برد موشک بالستیک "توپول-ام" چند کیلومتر است؟ + مشخصات و تصاویر

یکی از موشک های بالستیک قاره پیما ارتش روسیه با نام "توپول ام" شناخته می شود که نقش مهمی در دکترین نظامی ارتش روسیه دارد.
به گزارش   صدخبر : یکی از موشک های بالستیک قاره پیما ارتش روسیه با نام "توپول ام" شناخته می شود که نقش مهمی در دکترین نظامی ارتش روسیه دارد. 

** موشک "توپول ام"  چه ویژگی هایی دارد؟ 

موشک "توپول ام (RS 12 Topol-M)"  از جمله موشک‌های قاره‌پیمای 3 مرحله‌ای با برد 10500 کیلومتر بوده  و دارای  کلاهکی سنگین  و نیز تعدادی دستگاه ضد رادار برای جلوگیری از ردیابی است. وزن این موشک قاره پیما نیز حدود 47 تن بوده و جزو مخوف‌ترین موشک‌های جهان به حساب می‌آید. 
سایت فس (Fas) درباره خصوصیات موشک  "توپول ام"  نوشت: این موشک نسخه جدیدی از موشک  " SS-25 " است که قاره پیما (Intercontinental Ba  llistic Missile) بوده و خصوصیات ویژه‌ای دارد؛ "توپول ام (RS 12 Topol-M)" شبیه موشک "مینوتمن (Minuteman-2) آمریکا است و مدرنیزه کردن این موشک بدون کمک اوکراین و کشورهای عضو CIS صورت گرفت. 

این سایت ادامه داد: اولین آزمایش این موشک در 20 دسامبر 1994 صورت گرفت و در سال 1995 آزمایش موفقیت آمیز آن انجام شد و تصمیم گرفته شد که از "توپول ام (RS 12 Topol-M)" تولید انبوه شود؛  این موشک در سال 2000 میلادی دوبار از سوی فدراسیون روسیه آزمایش شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد