بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

وزیر علوم: قصد استعفا ندارم/ با تمام قوا به انجام وظایف خود ادامه می‌دهم

وزیر علوم،تحقیقات و فناوری گفت: خبری از استیضاح دریافت نکرده‌ام و قصد استعفا هم ندارم.
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با رئیس‌ کمیسیون آموزش مجلس جلسه‌ای در رابطه با موضوعات مختلف آموزش عالی، علم و فناوری، دانشجویی و فرهنگی و موضوع استیضاح خواهیم داشت. 
وی افزود: بنده قصد استعفا هم ندارم و با تمام قوا به انجام وظایف و مسئولیت‌های خود در این وزارتخانه ادامه می‌دهم.
فرهادی در خصوص تغییر روسای دانشگاه‌ها گفت: زمانیکه روسای دانشگاه‌ها کار خود را به درستی انجام داده و فعالانه عمل می‌کنند، نیازی به تغییر آنها نیست.
  
وی در خصوص موضوع مجله انتشار شده از دانشگاه شریف اظهار داشت: انجمن فارغ‌التحصیلان یا دانش‌آموختگان، طبق یک مصوبه شورای انقلاب فرهنگی و طی آیین نامه وزیر علوم وقت که در سال هفتاد ابلاغ شد، می‌توانند در صورتی که خود دانشگاه بخواهد در دانشگاه تشکیل و در امور مختلف شرکت داشته باشند اما حق هیچ دخالتی در امور دانشگاه ندارند و باید در زمینه فعالیت‌های علمی آموزشی و انجمنی مشارکت داشته باشند.

وی افزود: دانش‌آموختگان فارغ‌التحصیلی دانشگاه شریف که 40 سال از اتمام دانشوری آنها می‌گذرد، باید نشست سالانه داشته باشند و در دانشگاه شریف ساختمانی تشکیل شده که به واحد‌های اداری اختصاص داده شده و هرساله کتابی چاپ می‌شود که در آن عکس ورودی‌های سال 1351 قرار می‌گیرد. البته در این خصوص مشکلاتی وجود داشت که بلافاصله تذکر داده و دستور به تعطیلی دفتر انجمن داده شد و افرادی از میان عوامل اجرایی به مراجع ذی ربط معرفی و ملزم به پاسخگویی شدند و افراد انجمن فارغ‌التحصیلان نیز طی بیانیه‌ای عذرخواهی و اعلام برائت کردند و این موضوع به هیچ عنوان به دانشگاه مربوط نمی‌شود.

فرهادی در خصوص مراسم آغاز سال تحصیلی عنوان کرد: قرار است مراسمی در دانشگاه‌ها برگزار شود و رئیس جمهور نیز در مراسم 16 آذر و مراسمی جداگانه با حضور دانشگاهیان و روسا حضور خواهند داشت.

وی در خصوص پروژه‌های مشترک با روسیه گفت: همکاری‌های گسترده‌ای با روسیه انجام گرفته و تیم برنامه‌ریزی سیاست‌گذاری مخصوص در خصوص همکاری‌های بین‌المللی وزارتخانه ایجاد شده و با حضور حدود 14 دانشگاه و برخی پژوهشگاه‌های کشور انتخاب شده است و با حدود 20 دانشگاه از کشور روسیه همکاری دارند و یکی از اولین اقدامات افتتاح مرکز همکاری علم و فناوری رازی در دانشگاه مسکو و مشابه آن در دانشگاه شهید بهشتی در روز گذشته بود.

وزیر علوم بیان کرد: در زمینه داروهای نوروپروتوکتور (حفاظت از اعصاب) که باعث سلامتی و سفتی و بازسازی اعصاب می‌شوند، با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی همکاری‌هایی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد