بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

تغییر مواضع 180 درجه‌ای واشینگتن؛ کری: آمریکا توجیه قانونی برای مداخله در سوریه ندارد/ باید انتخاباتی با مشارکت اسد برگزار شود

وزیر خارجه آمریکا در سخنانی عجیب، مواضع خود را علیه دمشق و بحران سوریه تغییر داد.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، نواری صوتی از نشست وزیر خارجه آمریکا با شماری از فعالان سوری در نیویورک فاش شد.
بر اساس این گزارش، جان کری در این نشست تاکید کرد دودستگی و اختلاف در دولت این کشور درباره بحران سوریه باعث شکست او در برابر روسیه شده است. 
وی در دیدار با شماری از فعالان سوری و شخصیت‌های دیگر، از حمایت اکثریت اعضای دولت باراک اوباما از توسل به نیروی نظامی در بحران سوریه ابراز سرخوردگی کرد و گفت: به علت تهدید به توسل به نیروی نظامی، دیگر دلیلی در داخل دولت باراک اوباما برای حمایت از تلاش های دیپلماتیک به منظور پایان دادن به خونریزی‌ها در سوریه ندارم. شمار کمی از اعضای دولت اوباما از تلاش های دیپلماتیک درباره بحران سوریه حمایت می کنند. 
  
به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، کری در این دیدار اذعان کرد: در نتیجه سردرگمی و دودستگی در داخل دولت اوباما درباره بعضی از تصمیمات سیاسی مربوط به سوریه، از روسها شکست خوردم. 

وزیر خارجه آمریکا در این دیدار که چند روز پس از ناکامی توافقنامه با روسیه برای آتش‌بس در سوریه صورت گرفته است، با مطرح کردن ادعاهایی در خصوص کشورمان گفت: «هر تلاش دیگری از طرف آمریکا برای تجهیز شورشیان (معارضان مسلح سوری) در سوریه به سلاح یا پیوستن آمریکا به جنگ سوریه ممکن است نتایج معکوس به همراه داشته باشد. این اقدام باعث خواهد شد روسیه، ایران، حزب‌الله و جبهه النصره مشارکت خود را افزایش دهند و در نهایت، همه آسیب خواهند دید.»

کری مدعی شد: «آمریکا توجیه قانونی برای مداخله در سوریه ندارد، در حالی که روس‌ها اهمیتی برای قوانین بین المللی قائل نیستند. آمریکا با حزب‌الله در سوریه نخواهد جنگید؛ زیرا این حزب بر خلاف جبهه النصره و داعش ضد آمریکا اعلام جنگ نکرده است و ضد آن توطئه‌چینی نمی‌کند.»

وی در این دیدار پیشنهاد برگزاری انتخابات در سوریه با مشارکت بشار اسد را مطرح کرد و گفت: مخالفان سوری می توانند در تشکیل دولت انتقالی مشارکت کنند. باید با برگزاری انتخابات با مشارکت بشار اسد، به ملت سوریه اجازه داد تصمیم بگیرد چه کسی را می‌خواهد. 

وزیر خارجه آمریکا گفت: کنگره اجازه توسل به زور در سوریه را نخواهد داد. فضای کلی در آمریکا از جنگ‌ها خسته شده است و بسیاری از آمریکایی‌ها از اعزام جوانان آمریکایی برای مردن در کشوری دیگر حمایت نمی‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد