بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

ثبت نخستین شکایت از عربستان سعودی در پرونده حملات تروریستی 11 سپتامبر

یک زن آمریکایی، که همسرش در حملات تروریستی 11 سپتامبر جان باخته بود، علیه عربستان سعودی اقامه دعوی کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، یک زن آمریکایی که همسرش در حملات 11 سپتامبر 2001 جان باخته بود، با اقامۀ دعوی علیه عربستان سعودی خواهان دریافت غرامت شده است.
استفانی راس دسیمون شکایت‌نامۀ خود را جمعه به دادگاهی در واشینگتن ارائه داد و مدعی شد حکومت ریاض به القاعده و اسامه بن لادن، سرکردۀ پیشین آن – که به زعم آمریکا مسئول حملات 11 سپتامبر هستند – کمک کرده است.
دسیمون در زمان مرگ همسر خود، پاتریک دان - که از فرماندهان نیروی دریایی امریکا بود – باردار بود؛ او همچنین از طرف فرزندش از عربستان شکایت کرده است.
  
این شهروند آمریکایی به دلیل مرگ همسر خود و تحمیل فشارهای روحی از عربستان شکایت کرده است، اما میزان غرامتی که او می‌خواهد هنوز مشخص نیست.
هفته گذشته مجلس نمایندگان آمریکا با 348 رأی موافق در مقابل 77 رأی مخالف و مجلس سنای امریکا با 97 رأی موافق در مقابل 1 رأی مخالف، به طرح موسوم به «عدالت در برابر حامیان تروریسم» یا جاستا - که به موجب آن خانوادۀ قربانیان حملات 11 سپتامبر می‌توانند علیه حکومت ریاض اقامۀ دعوی کنند – رأی مثبت دادند.
این طرح در حالی به تصویب مجلس نمایندگان و سنای امریکا رسید که باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور، آن را وتو کرده بود.
گفته می‌شود 15 نفر از عوامل حملات 11 سپتامبر، از اتباع عربستان بوده‌اند؛ شواهد موجود نیز حاکی از آن است که این افراد با مقام‌های بلندپایۀ سعودی در ارتباط بودند.
با تصویب شدن قانون جاستا (فراهم شدن شرایط شکایت از عربستان،) مصونیت قضایی کشورهای خارجی در دادگاه‌های امریکایی عملاً پایان یافته است.
حکومت عربستان سعودی هر گونه ارتباط با حملات 11 سپتامبر را – که حدود سه هزار کشته برجای گذاشت و بالغ بر 10 میلیارد دلار به امریکا خسارت زد – رد کرده است.
مقام‌های سعودی روز پنج‌شنبه (8 مهر) تهدید کردند رأی مثبت کنگرۀ امریکا به قانون جاستا «تبعات فجیع و خطرناکی» به همراه دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد