بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

فرمانده ارشد نیروی دریایی آمریکا مدعی شد: تهدید ایرانی‌ها در خلیج فارس جدی است

فرمانده ارشد نیروی دریایی آمریکا گفت:برخورد بین ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها در خلیج فارس به این زودی‌ها متوقف نمی شود.
 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «بیل اربن» فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا حاضر در خلیج فارس به نشریه آمریکایی بیزینس اینسایدر گفت: نباید انتظار داشت برخوردها بین ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها در خلیج فارس به این زودی‌ها متوقف شود.
وی افزود: تعداد فعل و انفعال‌های غیر‌حرفه‌ایی و غیر ایمن در نیمه اول سال جاری نزدیک به دو برابر میزان مشابه در سال 2015 بوده و این روند ادامه یافته است. این امر در سال 2016 نسبت به تمامی سال 2015 نیز افزایش داشته است.
فرمانده ارشد نیروی دریایی آمریکا در ادامه مدعی شد تهدید ایرانی‌ها بسیار واقعی است.
  
وی خاطرنشان کرد هر لحظه یک قایق ایرانی به سوی یکی از کشتی‌های ما حمله‌ ور می‌شود و آن‌ها هرگز از بی‌سیم استفاده نمی‌کنند. شما از نیات آن‌ها مطلع نخواهید شد.

اربن گفت: ایران قایق‌های تندروی کوچک را به شیوه انبوه به سمت کشتی‌های جنگی بزرگ آمریکا می‌فرستد که البته آن‌ها به آسانی قابل غرق شدن هستند اما این مسئله به یقین موردی فراتر از قدرت آتش و یک تهدید است.

وی تصریح کرد این قایق‌ها به یقین  مجهز به خدمه مسلح هستند و  بدون جنگ افزار نمی‌باشند. من خطرهای موجود در این زمینه را نادیده نمی‌گیرم. برخورد در دریا با یک کشتی بزرگ همواره موردی است که می‌تواند باعث خسارت به یک کشتی یا صدمه زدن به پرسنل شود.

اربن در خاتمه افزود: این نوع روش‌های تحریک‌آمیز خطرپذیری تقابل و اشتباه محاسباتی را در بردارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد