بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

استراتژی آمریکا در فروپاشی نظام "داس و چکش" چه بود؟

سامانه موشکی ایالات متحده آمریکا در اروپا به دنبال کنترل فدراسیون روسیه و برنامه موشکی این کشور است.
به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رقابت دو قدرت برتر موشکی جهان در 15 سال اخیر به نقطه عطف خود رسیده به نحوی یک نوع جنگ سرد بین ایالات متحده آمریکا و فدراسیون روسیه در حوزه موشک های سطح به سطح به راه افتاده است. 

در این پروسه آمریکا با دستاویز قرار دادن برنامه موشکی جمهوری اسلامی، به دنبال آن است تا علاوه بر اینکه در ظاهر با ایران مقابله کند؛ در مقابل توان نظامی فدراسیون روسیه نیز بایستد. 
فدراسیون روسیه با داشتن موشک های قدرتمند و راهبردی همچون "توپول –ام" ، "اسکندر –ام" ، "بولاوا" ، "یارس" و ... قابلیت های گسترده ای در رقابت با آمریکا دارد و می تواند شهرهای مختلف این کشور را مورد اصابت قرار دهد.
  
**چرا آمریکا سامانه های موشکی خود را در رومانی و لهستان مستقر می کند؟ 

پس از آنکه آمریکا دو پایگاه ویژۀ سامانۀ موشکی "Aegis Ashore" را در رومانی و لهستان افتتاح کرد؛ "پوتین" در واکنش به آن عنوان داشت که «ممکن است روسیه مجبور شود برای حمایت از خود در برابر تهدیدات ناشی از سپر موشکی آمریکا در شرق اروپا تدابیر مشخصی اتخاذ کند.»





رئیس جمهور فدراسیون روسیه تأکید کرد که رفتارهای آمریکا به نا امن شدن جهان و ایجاد یک رقابت تسلیحاتی جدید منجر می شود، وی خاطر نشان کرد: روسیه تمام تلاش خود را برای حفظ موازنه قوای راهبردی انجام می دهد که بهترین ضامن برای جلوگیری از شعله ور شدن آتش منازعات مسلحانه گسترده است. 

رابرت وورک از مقامات پنتاگون گفت: «این یک تهدید است. ما از روسیه می خواهیم قبل از طرح اینگونه سخنان خوب فکر کند. ما می‌خواهیم تا جای ممکن با روسیه همکاری کنیم؛ اما این سخنان نگرانی شدید ما را سبب شده است.»

معاون وزارت دفاع آمریکا مدعی شد:  این کشور قصد دارد تا زمانی که ایران به پیشبرد برنامه موشک های بالستیکی خود ادامه دهد، از متحدانش در ناتو در برابر خطر بالستیکی از طرف تهران دفاع کند.

آمریکایی ها بارها مدعی شده اند که سپر موشکی آنان در اروپا نمی تواند زرادخانۀ موشکی روسیه را نابود کند و هدف از برپا کردن آن، مقابله با موشک های میان برد و کوتاه بردی است که ممکن است از غرب آسیا شلیک شوند.

با وجود این، کارشناسان نظامی می گویند که سامانۀ موشکی "Aegis Ashore" صرفاً دفاعی نیست؛ بلکه می تواند سکوی پرتاب موشک های سطح به سطح آمریکا را که در جنگ‌های 2003 عراق و 2011 لیبی استفاده شد، بر روی آن نصب کرد.




**سکوهای پرتاب پایگاه سپر موشکی لهستان  آمادگی شلیک موشک های میان برد و کوتاه برد را دارد 

سکوهای پرتاب که قرار است در پایگاه سپر موشکی در لهستان مستقر شود؛ آمادگی شلیک موشک‌های میان برد و کوتاه برد را دارد و می توان چنین موشک هایی را در مدتی بسیار کوتاه و به شکل پنهانی مستقر نمود؛ ما نمی توانیم به این وضع ادامه دهیم که خطری دیگر برای امنیت‌مان است.  

ایالات متحده آمریکا در حالی معتقد است که به دلیل تهدیدات هسته ای و موشکی جمهوری اسلامی ایران سامانه موشکی دوگانه در رومانی و لهستان مستقر کرده که ادعای تهدیدات هسته ای ایران وجود خارجی ندارد. 

این مقام وزارت دفاع آمریکا همچون ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو، ادعا کرد:" نه این تاسیسات و نه تاسیسات در لهستان دارای امکانات لازم برای لطمه زدن به قدرت بازدارندگی روسیه نیستند". وی افزود:" این سیستم دفاعی با مقررات فعلی کنترل تسلیحات کاملا مطابقت دارد."

نکته قابل توجه درباره استقرار سپر موشکی آمریکا در شرق اروپا بررسی یک ساز و کار رزمی در برابر "مسکو" است. اگر به یاد داشته باشیم تقریبا 40 روز قبل هم ایالات متحده آمریکا برنامه ای برای استقرار 4 هزار و پانصد نیرو در اروپا داشت و گروهی از نظامیانش را به این منطقه فرستاد. 




ایالات متحده آمریکا از اتفاقات اوکراین و به خصوص الحاق "کریمه" به فدراسیون روسیه خشمگین است و "ولادیمیر پوتین" مرد شماره یک کرملین را مقصر می داند لذا تلاش می کند حضور زمینی خود را در منطقه شرق اروپا توسعه دهد. 

در اینجا هم می توان گفت که ارتش روسیه با آزمایش های موشکی پی در پی خود ؛ امپریالیسم را عصبانی کرده و آن ها به دنبال یافتن راه حلی برای مهار فدراسیون روسیه و قدرت موشکی این کشور هستند. 
توسعه پیمان آتلانتیک شمالی به منطقه شرق اروپا موضوعی است که "کرملین" همواره نسبت به آن هشدار داده ؛ اما آمریکا بی توجه به این هشدارها در سال های اخیر به فکر تقویت متحدان خود در شرق اروپا بوده تا در زمان مناسب به فدراسیون روسیه حمله نظامی کند.
روسیه هم در سال های اخیر هم قدرت آفندی و هم پدافندی خود را افزایش داده و آزمایش موشک های قاره پیمای غول پیکر از "آرخانگلسک" و "کاپوستین یار" و همچنین استقرار سامانه های دفاع موشکی در "مسکو" ، "ولگوگراد" و ... از جمله آن هاست.
ایالات متحده آمریکا قبل از فروپاشی نظام "داس و چکش" ، با اتحاد جماهیر شوروی سابق رقابت می کرد و در یک فرصت مناسب در دهه 90 میلادی ؛ امپریالیسم منجر به فروپاشی کشور بیش از 22 میلیون کیلومتر مربعی شوروی شد و این نکته ای است که "پوتین" رئیس جمهور روسیه به خوبی به آن آگاه است.

نظرات 1 + ارسال نظر
WwW.MODiR.CF دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 ساعت 21:18 http://WwW.MODiR.CF

دوست خوبم سلام،

یکی از مربی هام بهم گفت که تبلیغ نویسی یکی از مهمترین و اولین مهارتی که هر بیزنس منی باید داشته باشه و هر فردی با همین یه مهارت ساده می تونه میلیون ها و میلیاردها تومان پول و ثروت رو به کسب و کارش وارد کنه.

آدرس سایت

WwW.MODiR.CF

.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد