بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

سی‌ان‌ان: ایران، ترکیه و اسرائیل نیروهای قدرتی خاورمیانه هستند

سی‌ان‌ان در گزارشی، ایران، ترکیه و اسرائیل را برخوردار از قدرت نظامی موثر و مهم‌ترین نیروهای قدرت در خاورمیانه می‌داند.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سی‌ان‌ان، این شبکه خبری در گزارشی که امروز آن را منتشر کرده، نوشته است ایران، ترکیه و اسرائیل مهم‌ترین نیروهای قدرت در خاورمیانه هستند و رقابت قدرت در منطقه خاورمیانه، میان آنها است.
سی‌‌ان‌ان، در بخشی از این گزارش، به بررسی تأثیرات توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 بر وضعیت ایران در منطقه پرداخته و می‌نویسد: آرمان‌های منطقه‌ای ایران، ظاهراً تغییری نکرده‌اند و آزادسازی دارایی‌ها به شعله‌‌ور شدن آنها کمک خواهد کرد.
  
این گزارش، حمایت ایران از متحدانش در منطقه، از جمله دولت سوریه و جنبش حزب‌الله  لبنان را مصداق‌های این آرمان‌های منطقه‌ای ایران ذکر کرده است.

سی‌ان‌ان، تحولات سوریه را یکی از میدان‌هایی دانسته که مقاصد ایران، در دوران پسابرجام در آن به بوته آزمون گذارده خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است، مورد بعد از محک مقاصد ایران، سوریه خواهد بود، جایی که آمریکا و سایر بازیگران، اعم از روسیه، ترکیه و عربستان سعودی، بار دیگر در اواخر ماه جاری برای استفاده از دیپلماسی جهت ایجاد آتش‌بس و گفتگو بین دولت اسد و معارضان متفرق، تلاش خواهند کرد.

در اینجا هم ایران در وضعیت خوبی قرار دارد: ایران، داخل فرایند مذاکرات است اما ظرفیت جلوگیری از وقوع پیامدهایی ناخوشایند برای خودش یا تلاش برای رسیدن به پیامدهای مطلوبش را دارد.

سی‌ان‌ان می‌افزاید: همه اینها به این معنی است که اگر قرار باشد کسی از سه کشور که امروز در خاورمیانه مهم‌تر از بقیه هستند نام ببرد، بایستی به نام سه کشور غیرعربی اشاره کند: ایران، ترکیه و اسرائیل .

در توضیح بیشتر این عبارت آمده است: همه آنها از لحاظ سیاسی باثبات هستند، پتانسیل‌های اقتصادی بالایی دارند، از قدرت نظامی موثری برخوردارند و همگی قدرت‌های منطقه‌ای هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد