بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

ماشین تحریم‌ساز کاخ‌سفید همچنان درحال فعالیت!

ماشین تحریم‌ساز کاخ‌سفید همچنان درحال فعالیت است.
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در روزهای گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا بار دیگر روی موضوعی دست گذاشت که به صورت علنی توانمندی‌های امنیتی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران را نشانه می‌رود و با همین رویکرد در تازه‌ترین اقدام ضدایرانی خود در نامه‌ای به کنگره اعلام کرد که دولت اوباما قصد دارد تحریم‌های تازه‌ای را علیه ایران اعمال کند.
*جزئیات خواب جدید کاخ سفید به تعبیر وزارت خزانه‌داری
 
///
  
شبکه خبری فاکس نیوز اعلام کرد دولت باراک اوباما به بهانه پاسخ به آزمایش موشک بالستیک «عماد» ایران قرار است در مجموع 11 شخص و شرکت مرتبط با برنامه موشکی را تحریم کند. در واقع ارابه ایران‌ستیزی‌هایی اوباما به ایستگاهی رسیده که به‌طور مستقیم قابلیت‌های دفاعی ما را تهدید می‌کند و این در شرایطی است که منطقه غرب آسیا هر لحظه حوادث و بحران‌های جدیدی را از سر می‌گذراند؛ علاوه بر آن لازم است تهدیدهای روزانه آمریکا که از دریچه "گزینه‌های روی میز" اتاق فکرحاکمان سیاسی آن خارج می‌شود را هم به این کارناوال تنش و ناآرامی‌های منطقه افزود.
///

اینگونه رفتارها از سوی مقامات آمریکایی در حالی صورت می‌گیرد که در مقطعی قرار گرفته‌ایم که جمهوری اسلامی به تمامی تعهدات خود درباره توافق برنامه جامع اقدام مشترک عمل کرده و حال نوبت طرف مقابل است که میزان تعهد خود را در این زمینه به نمایش بگذارد. اما در روزهای اخیر وال‌استریت‌ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: افراد و شرکت‌های مرتبط با برنامه موشکی ایران که هدف تحریم‌های واشنگتن قرار گرفته‌اند، در هنگ کنگ و امارا مستقر هستند. در ادامه، دارایی‌ها و اموال افراد و شرکت‌های ذکر شده در بانک‌های آمریکایی مسدود شده و در نتیجه اتباع آمریکا از مراوده و داد و ستد مالی با آنها منع خواهند شد. 
 
این روزنامه آمریکایی در بیان اسامی شرکت‌ها و افراد تحریمی کاخ سفید نوشت: شرکت بازرگانی "مبروکه" (Mabrooka) مستقر در دوبی و حسین‌پور نقش‌بند بنیان‌گذار این شرکت به دلیل کمک ادعایی به ایران برای تهیه فیبر کربن برای استفاده در برنامه موشکی، در لیست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند. 

همچنین طرف دیگر هنگ کنگی نیز شرکتی با نام "آنهوی لند گروپ" (Anhui Land Group) است که آن هم به ادعای مقامات کاخ سفید با آقای پورنقش‌بند جهت ایجاد خط تولید فیبر کربن همکاری کرده است. 
 
لازم به ذکر است، فیبر کربن از جمله مواد مهم مورد استفاده در ساختار موشک برای ایجاد مقاومت در برابر گرما و حرارت شدید است. 

علاوه بر موارد یاد شده، 5 تن از مقامات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و شرکت‌های وابسته به آنها که در زمینه برنامه موشکی فعالند نیز در فهرست این تحریم‌ها قرار می‌گیرند. 

*افراد و شرکت‌های تحریمی کاخ سفید
 
///


 
*بهانه کُره‌ای، دلیل تحریم‌های موشکی
 
///

همچنین واشنگتن یکی دیگر از دلایل اعمال تحریم‌های موشکی علیه ایران را ارتباط با شرکت توسعه معادن کره‌شمالی که از سوی آمریکا تحریم شده عنوان کرد. به‌علاوه کاخ سفید، ایران را به اعزام تکنسین به کره‌شمالی برای فعالیت و همکاری مشترک در زمینه صنایع دفاعی و موشک‌های بالستیک متهم کرده است.
 
* تحریم‌؛ پای ثابت مصوبات کاخ‌سفید
سخنگوی کاخ سفید در آخرین اظهارنظر خود بیان کرد براساس توافق هسته‌ای، وزارت خزانه‌داری این کشور حق اعمال تحریم در مورد افراد مرتبط با برنامه موشکی، تروریسم و حقوق بشر ایران را برای خود حفظ کرده و این مسئله از بحث توافق هسته‌ای جداست.

جالب این است که تصمیم ایالات متحده در خصوص اعمال تحریم‌های جدید، به فاصله دو روز پس از انتقال 11 تن اورانیوم غنی شده از ایران به روسیه صورت می‌گیرد. 
///
 
 
 
*کشورهای 1+5 جلوی زیاده‌خواهی آمریکا را بگیرند
///
 
"سید باقر حسینی" در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون تحریم‌های جدید کاخ سفید اظهار داشت: تداوم فعالیت‌های دفاعی و موشکی از حقوق مسلم کشورها و از جمله جمهوری اسلامی ایران است و هیچ گونه ارتباطی به آمریکا ندارد. 

نماینده زهک و هیرمند اضافه کرد: همان‎گونه که از ابتدا هم گفتیم آمریکایی‌ها به دنبال بهانه جویی هستند و در واقع این اقدامات اثبات می‌کند که دست از بهانه جویی برنداشته‎اند. وی تصریح کرد: تحریم‎های جدید ثابت می‌کند آمریکایی‌ها همواره دروغ گفته‎اند و غیرقابل اعتماد هستند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: بعد از حصول توافق و آشکار شدن ماهیت صلح‎آمیز فعالیت‏‎های هسته‎ای ایران ثابت کرد آنها  از ابتدا نیز هدف دیگری را دنبال می‌کردند. وی با اشاره به لزوم اتخاذ مواضع مناسب از سوی کشورهای 1+5 از در قبال سیاست‌های کاخ سفید خاطرنشان کرد: لازم است بقیه کشورهایی که با آنان در موضوع هسته‌ای همراهی داشتند مقابل این اقدامات آمریکا را بگیرند.  

حسینی گفت: مطابق تأکیدات مقام معظم رهبری و نامه اخیر ریاست جمهوری به وزیر دفاع پیرامون تداوم توانمندی‌های دفاعی و موشکی، باید توجه داشته باشیم مسائل اخیر، بیانگر دشمنی و غرض‎ورزی آمریکایی‌ها با جمهوری اسلامی ایران است.  

وی در ادامه با اشاره به مصوبه لغو روادید سفرکنندگان به ایران برای ورود به آمریکا اظهار داشت: کارشکنی‌های مقامات آمریکایی ادامه دارد و سخنان رهبرمعظم انقلاب مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها روز به روز روشن‌تر می‌شود که البته ما از همان ابتدا به فرمایشات ایشان اعتقاد داشتیم.  
نماینده زهک و هیرمند در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اقدامات اخیر کاخ‌سفید لازم است بعضی افراد خوشبین به آمریکا به تأکیدات رهبر انقلاب توجه بیشتری داشته باشند و بدانند آمریکا به دنبال کمک به کشور ما نیست، بلکه برای ما هر روز مشکلات جدیدی را ایجاد می‌کند.
 
* بهانه‌های بنی اسرائیلی روند اجرای برجام را با مشکل مواجه می کند

///

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست حارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که موضوع موشکی ما ارتباط مستقیم با امنیت ملی کشور دارد و تحت هیچ شرایطی قابل معامله نیست، گفت: هیچ گاه موضوع موشکی ایران محدود نمی‌شود. وی با بیان این‌که آمریکایی‌ها همواره به دنبال ایجاد فشار بر ایران و مشکل‌تراشی هستند، بیان کرد:بهانه‌های بنی‌اسرائیلی آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید روند اجرای برجام را با مشکل مواجه می کند، چرا‌که موضوع موشکی ما ارتباط مستقیم با امنیت ملی کشور دارد و تحت هیچ شرایطی قابل معامله نیست.

 
باید توجه داشت گرچه فعالیت‌های دفاعی و موشکی در موارد توافقی سند برجام جایی ندارد و طرح اینگونه مسائل بیشتر به بهانه‎جویی از سوی طرف غربی می‌ماند. چرا که از هر سو وارد می‌شود با قانونمندی جمهوری اسلامی مواجه شده و تمام نقشه‌های خود را نقش بر آب می‌بیند؛ لذا با تصویب قوانینی مانند لغو روادید برای کسانی که به ایران سفر می‌کنند قصد به انحراف کشاندن مسیر قانونی ایران قدرتمند در مذاکرات بین‌الملی را دارد. 

و نکته جالب توجه اینکه اوباما سند لغو روادید را در حالی امضا می‌کند که وزیر امور خارجه‌اش آن را مانعی بر سر راه برجام نمی‌داند! و قطعا چنین حرکت‌های نمایشی از سوی آمریکایی‌ها جدای از اینکه مصرف داخلی دارد، بیشتر سردرگمی دولتمردان پرادعای غرب نشین را به رخ جهانیان می‌کشد.  
گزارش از: وحید امیدی موحد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد