بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

اعطای لقب مادام‌العمر «پیشوای ملت» به رئیس جمهور تاجیکستان

چهارشنبه تاریخی برای دوشنبه؛
پارلمان تاجیکستان با تصویب طرحی، به رئیس جمهور این کشور لقب مادام‌العمرِ«پیشوای ملت» را اعطا کرد.
پارلمان تاجیکستان لقب «پیشوای ملت» را برای رئیس جمهور برگزیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، پارلمان تاجیکستان با تصویب طرحی به امامعلی رحمان، رئیس جمهور این کشور، لقب مادام‌العمر «پیشوای ملت» را اعطا کرده است.
این لقب افتخاری باعث می‌شود رحمان 63 ساله در طول عمر خود از مصونیت قضایی برخوردار باشد؛ پارلمان همچنین خواهان احداث یک موزه و کتابخانه مختص میراث وی شده است.
شکورجان ظهوراف، رئیس مجلس نمایندگان سفلی تاجیکستان در جلسه روز چهارشنبه گفت: «سخنان و اعمال امامعلی رحمان از اهمیت بالایی در دل‌های ما برخوردار است.»
  
شکورجان افزود دستاورد اصلی رحمان در طول 23 سال حکومت، «برقراری صلح و ثبات» بعد از پنج سال جنگ داخلی خونین بود که در سال 1997 به پایان رسید.
این در حالی است که بر اساس اعلام سازمان‌های حقوق بشری، مقام‌های تاجیکستان تاب تحمل مخالفت اندک با حکومت رحمان را نیز ندارند.
در همین حال، منتقدان مقام‌های کشور را به سرکوب مناسک اسلامی در این کشور مسلمان نشین دارای دولت سکولار متهم می‌کنند؛ با این حال دولت پیوستن شهروندان تاجیک به تروریست‌های داعش در عراق و سوریه را بهانه این سرکوب‌ها قرار داده است.
دولت تاجیکستان حزب رنسانس اسلامی این کشور را در ماه سپتامبر، یک گروه تروریستی خواند و مدعی شد این حزب در درگیری‌های شدید بین نیروهای دولتی و شورشیان تحت هدایت وزیر دفاع سابق، نقش داشته است.
امامعلی رحمان که از سال 1992 ریاست جمهوری تاجیکستان را برعهده دارد، در سال 2013 و در انتخاباتی یک طرفه برای یک دوره هفت ساله دیگر پیروز انتخابات شد و بنا بر اصلاحات در قانون اساسی می‌تواند در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری نیز شرکت کند.
اعطای این لقب جدید به امامعلی رحمان در حالی صورت گرفته است که قزاقستان نیز در سال 2010 به نورسلطان نظربایف، رئیس جمهور این کشور عنوان مادام العمر «پیشوای ملت» را اعطا کرد.
قربان‌قلی بردی‌محمدف نیز که از سال 2006 ریاست جمهوری ترکمنستان را بر عهده دارد، از سوی رسانه‌های این کشور «محافظ» خوانده می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، تاجیکستان در میان پنج کشور آسیای مرکزی که از شوروی استقلال یافتند، فقیرترین کشور است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد