بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

در مرحله نهایی رزمایش محمد رسول الله(ص) ۳صورت گرفت؛ استفاده از ضد بالگردهای «شاهر و باهر» در رزمایش ارتش

رزمایش
در مرحله پایانی رزمایش محمد رسول الله ۳ از سلاح های بومی از قبیل ضد بالگردهای شاهر، باهر و موشک بهینه سازی شده تاو که بر بالگردهای هوانیروز نصب شده بود استفاده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، در مرحله پایانی از رزمایش محمد رسول الله(ص) ۳ نیروی زمینی ارتش پهپاد های این نیرو با پرواز در آسمان منطقه رزمایش به شناسایی مواضع، استحکامات، تجهیزات و نیروی انسانی دشمن فرضی پرداختند و پس از شناسایی و عکسبرداری تمامی اطلاعات را به یگان های واکنش سریع مستقر در منطقه رزمایش ارسال کردند.

  در ادامه مرحله پایانی رزمایش یگان های واکنش سریع پس از شناسایی دقیق منطقه با پشتیبانی آتش سنگین جنگنده بمب افکن های نیروی هوایی ارتش و بالگردهای هوانیروز بر مواضع تجهیزات سبک و تجهیزات سنگین پیشروی دشمن را متوقف کردند و نیروهای خودی توانستند با استفاده از سلاح های تک تیر انداز و دیگر سلاح های بومی و پیشرفته مواضع دشمن را مورد هدف قرار دهند.

همچنین در روز پایانی رزمایش، عملیات های برن، هلی برن و اسلینگ توسط هوانیروز صورت گرفت و اجرای عملیات جنگ های نوین توسط یگان جنگال تیپ ۱۷۷ پیاده انجام شد.

ایجاد اِشراف اطلاعاتی با هماهنگی سامانه های مختلف اطلاعاتی نیروی زمینی ارتش در حوزه جمع آوری اخبار نیروهای فرا منطقه ای از جمله اقدامات روز پایانی رزمایش محمد رسول الله(ص) ۳ بود.

ایجاد زمین مسلح یکی از بخش های مهم عملیات روز پایان رزمایش بود که توسط مهندسین جوان و توانمند سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش با موفقیت انجام شد.

همچنین در این رزمایش از سلاح های بومی از قبیل ضد بالگردهای شاهر، باهر و موشک بهینه سازی شده تاو که بر بالگردهای هوانیروز نصب شده بود استفاده شد.

فرمانده نیروی زمین ارتش در خصوص پیام رزمایش گفت: ما رزمایش ها را برای حفظ آمادگی روحی و رزمی برگزار می کنیم. پیام این رزمایش برای دوستان و همسایگان منطقه، صلح و دوستی و برای دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پاسخی سخت و خشن خواهد بود.

لازم به ذکر است همراه با برگزاری رزمایش در منطقه اقدامات مردم یاری به ویژه در بخش های پزشکی با برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه تربت جام که با بخش های ویژه دندانپزشکی اورژانس اتاق عمل جرایی انجام شد و بالغ بر ۲۰۰۰ نفر از ساکنین منطقه را به صورت رایگان تحت پوشش فعالیت های پزشکی خود قرار داد.

رزمایش ارتش ایران تمرینی برای مقابله احتمالی با داعش است

موج - خبرگزاری رسمی فرانسه با اشاره به رزمایش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نوشت: این رزمایش با هدف مقابله احتمالی با گروه تروریستی داعش انجام می گیرد. به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، نیروی زمینی ارتش ایران تمرین هایی در مرزهای مشترک خود با افغانستان و با هدف شبیه سازی تهاجم احتمالی گروه تکفیری - تروریستی داعش انجام می دهد.
خبرگزاری فرانسه به نقل از العربیه با اعلام خبر فوق افزود: این مانور در شمال شرقی ایران یک روز پس از آنکه فرمانده نیروی زمینی اعلام کرده بود چنانچه داعش به مرزهای 40 کیلومتری ایران نزدیک شود، اقدام قاطعانه بر ضد آن ترتیب خواهد داد، انجام گرفت.
امیر رضا آذریان، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه خراسان، در همین باره گفته است: «این رزمایش تمرین نحوه و روش‌های مقابله با اقدامات احتمالی گروهک‌های تروریستی در مرزهای کشور است. هرچند این گروهک‌ها برای ما در حدی نیستند که بخواهیم برای آنها رزمایش برگزار کنیم، اما؛ در خلال اهدافی که برای برگزاری رزمایش محمد رسول‌الله 3 طراحی شده بود، این هدف را نیز مورد توجه خود قرار دادیم.»
گفتنی است؛ امروز چهارشنبه مرحله پایانی این رزمایش انجام گرفت.
- See more at: http://www.mojnews.com/fa/Miscellaneous/ViewContents.aspx?Contract=cms_Contents_I_News&r=1962411#sthash.LzJEc601.dpuf
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد