بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

با تحریم، مقامات ارشد ایران را مجبور به پذیرش توافق هسته‌ای کردیم

 ادعای جان کری:
وزیر خارجه آمریکا مدعی شد فشارهای تحریم‌ها سبب پذیرش توافق هسته‌ای از سوی مقامات تهران شد.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه انگلیسی، جان کری در یادداشتی نوشت: من اوایل این هفته از دانشگاه ایندیانا، یکی از بهترین دانشگاه‌های دولتی آمریکا بازدید کردم. در این دیدار حامل یکی از مهم‌ترین پیام‌های آمریکا درباره سیاست خارجی و تغییراتی که می‌توانیم برای بهتر شدن جهان انجام دهیم، بودم. برای من بسیار مهم بود که برای قشر جوان صحبت کنم.
 
ادعای جان کری:
وزیر خارجه آمریکا مدعی شد فشارهای تحریم‌ها سبب پذیرش توافق هسته‌ای از سوی مقامات تهران شد.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه انگلیسی، جان کری در یادداشتی نوشت: من اوایل این هفته از دانشگاه ایندیانا، یکی از بهترین دانشگاه‌های دولتی آمریکا بازدید کردم. در این دیدار حامل یکی از مهم‌ترین پیام‌های آمریکا درباره سیاست خارجی و تغییراتی که می‌توانیم برای بهتر شدن جهان انجام دهیم، بودم. برای من بسیار مهم بود که برای قشر جوان صحبت کنم. 

وی در ادامه مدعی شد: اولین بحث من، موضوع هسته‌ای ایران بود. کشورهای بزرگ جهان به رهبری آمریکا در یک توافق تاریخی از دسترسی ایران به بمب هسته‌ای جلوگیری کردند. بر طبق این توافق، تمامی راه‌های رسیدن ایران به بمب هسته‌ای مسدود شد. با توجه به نظارت‌های تعریف شده در توافق، ما می‌توانیم در صورت تلاش ایران برای تقلب در اجرای برجام متوجه شده و آن را به وسیله بازگشت مجدد تحریم‌ها و در صورت نیاز گزینه‌های دیگر، متوقف کنیم. این توافق پس از یک دیپلماسی سخت در دوره دو رییس جمهور آمریکا به سرانجام رسید.

جان کری افزود: ما با تحریم‌ها مذاکرات را آغاز کردیم و توانستیم با گفتگوی مستقیم و حمایت شرکای خود – روسیه، چین و کشورهای اروپایی – مقامات ارشد ایران را به پذیرش محدودیت شدید در فعالیت‌های هسته‌ای این کشور مجبور کنیم. در حال حاضر، ما گام‌های اجرایی این توافق را بر می‌داریم. 

دومین موضوعی که به آن پرداختم، اقتصاد جهانی و تجارت بود. اوایل این ماه، مذاکرات ما درباره یکی از مهم‌ترین قرارداد اقتصادی جهان در تاریخ به پایان رسید. این قرارداد همکاری میان کشورهای حاشیه اقیانوس آرام (TPP) که 40 درصد اقتصاد دنیا را در اختیار دارند، امضا شد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: چرا این قرار داد برای مردم آمریکا مهم است؟ چون 19 مصرف کننده بزرگ از 20 مصرف کننده کالاهای آمریکا، دور از مرزهای این کشور قرار دارند. امروزه 70 درصد صادرات کالاهای آمریکا بدون تعرفه انجام می‌شود. آمریکا پیش‌تر با نرخ بالای تعرفه گمرکی به کشورهای حاشیه اقیانوس آرام کالا صادر می‌کرد. ما توانستیم در این قرارداد برای صادرات 18 هزار کالای تولیدی آمریکا، تعرفه گمرکی را برداریم. این باعث کمک به تولید کنندگان، کشاورزان و کسب و کارهای کوچک آمریکا برای رقابت و پیروزی در بازارهایی با رشد سریع می‌شود.

وی در ادامه گفت: آخرین موضوع مطرح شده، بحث تغییرات آب و هوایی جهان بود. من در سخنرانی برای دانشجویان تاکید کردم، نیازی نیست شما دانشمند باشید که بدانید هوای پاک بهتر از هوای آلوده است. نیازی نیست هواشناس باشید که بدانید چهار پنجم گرم‌ترین سال‌ها در قرن حاضر اتفاق افتاده است. در دو ماه آینده نمایندگان کشورهای جهان در پاریس گردهم می‌آیند و نسبت به توافق درباره تغییرات آب و هوا به گفتگو خواهند پرداخت. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد