بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

اهمیت و ثواب ذکر صلوات

حضرت محمد (ص) فرمود: هر کس هر روز از روی شوق و محبت به من سه مرتبه صلوات بفرستد بر خدا لازم می شود که گناهان او را بیامرزد در همان روز یا همان شب .

 آثار ذکر صلوات بر محمد و آل محمد 

حضرت محمد (ص) فرمود: هر کس هر روز از روی شوق و محبت به من سه مرتبه صلوات بفرستد بر خدا لازم می شود که گناهان او را بیامرزد در همان روز یا همان شب .

 ثبت نشدن گناه تا سه روز با صلوات   

حضرت محمد (ص) فرمود: هر کس یک مرتبه بر من صلوات بفرستدآن دو ملکی که محافظ رفتار او هستند تا سه روز هیچ گناهی برای او نمی نویسند.                                  

 عفو گناهان چندین ساله با صلوات

حضرت محمد (ص) فرمود: هر کس در روز جمعه صد مرتبه بر من صلوات بفرستد حق تعالی گناهان هشتاد ساله ی او را بیامرزد.

 حاجت دنیا و آخرت با صلوات

امام رضا فرمود:کسی که بعد از نماز صبح و مغرب قبل از این که از حالت نماز خارج شود بگوید:  ﺇنَّ الله وَ مَلَائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یَا اَیُّهَاالَّذینَ آمنوا صَلَّوا عَلَیهِ و سَلَّموا تسلیماً سپس بگوید اللهم صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ و ذُرّیتَهُ  خداوند صد حاجت او را برآورده می کند که هفتاد حاجت در دنیا و سی حاجت در آخرت است.   

 یک صلوات برابر با هفتاد رکعت نماز

امام صادق فرمود:پاداش کسی که بین نماز ظهر و عصر صلوات بفرستد معادل پاداش  هفتاد رکعت نماز است.

 دیدن بهشت با صلوات

حضرت محمد(ص) فرمود: هر کس هر روز هزار صلوات بر فرستد از دنیا نخواهد رفت تا جای خود را در بهشت ببیند.

 بوئیدن گل با صلوات

مالک جهنی میگوید:گلی به حضرت امام جعفر صادق(ع) دادم،گرفتند و بوئیدند و بر هر دو دیده گذاشتند سپس فرمودند : هر که گلی را بگیرد و ببوید و بر دیده ها بگذارد و بگوید: اللهم صل علی  محمد وآل محمد هنوز بر زمین نگذاشته باشد که گناهانش آمرزیده می شود.

 دیدار امام عصر(ع) با صلوات

امام صادق (ع) فرمود : هر کس بعد از نماز صبح و نماز ظهر بگوید: اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم نمی میرد تا این که حضرت مهدی (ع) را درک کند و به ملاقاتش نایل آید.

 نوشتن صلوات

رسول خدا (ص) فرمود : هر کس در کتابی یا نوشته ای بر من صلوات بنویسد ،تا زمانی که نام من در آن کتاب هست فرشتگان پیوسته برای او از درگاه حق آمرزش می کنند.

 صلوات سپر آتش جهنم

حضرت محمد (ع) فرمود: کسی که بر من صلوات بفرستد هرگز داخل آتش جهنم نخواهد شد.  

     کیفر صلوات نفرستادن بر خاندان پیامبر

پیامبر اکرم فرمود: کسی که بر من صلوات بفرستد ولی بر آل من صلوات نفرستد بوی بهشت را استشمام نخواهد کرد. 

 گم کردن راه بهشت

رسول خدا فرمود: کسی که صلوات بر من را فراموش کند راه بهشت را گم کرده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد