بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

قهرمان جنگ ؛ امیر سرتیپ آذرفر+بوسه فرمانده بر پوتین سرباز وطن

امیر سرتیپ غضنفر آذرفر که به یکی از اسطوره های ارتش مشهور است به همراه لشکر 64 ارومیه در شرایطی عملیات کربلای7 را در اسفندماه 1365 به پیروزی رساند که منطقه حاج عمران در شمالغرب کشور علاوه بر مواضع دفاعی مستحکم دشمن دارای زمستانهای سخت همراه با کولاک و سرمای کشنده است که ارتفاع برف در این منطقه به چند متر می رسد، رزمندگان ارتش توانستند طی یک نبرد سخت ارتفاع 19-25 را در این عملیات به تصرف کامل خود درآورند، بعدها فرمانده ارتش بعثی که در در منطقه حاج عمران از ارتش ایران شکست خورده بود به دیدار امیر رفته و به او گفت:
من افتخار میکنم که از لشکری شکست خوردم که تو فرمانده اش بودی!
 بوسه فرمانده بر پوتین‌های سرباز:
سروان علیرضا برجعلی از عملیات غرور‌آفرین کربلای ۷ می‌گوید: وقتی ما در ارتفاع دارغان مستقر بودیم، اطلاع دادند که فرمانده جدید لشکر برای بازدید می‌آید و دقایقی بعد، یک فروند بالگرد آمد و شهید صیاد شیرازی با تیمسار آذر فر از آن پیاده شدند. به طرف آن‌ها رفته و ادای احترام کردم.
تیمسار آذرفر که مرا از قبل می‌شناخت، با دیدنم لبخندی زد و به شوخی گفت: «پسر، تو‌ مگر بزکوهی هستی که هر جا ارتفاع بلند می‌بینی، روی آن سبز می‌شوی؟!» این را نیز بگویم که ملاقات قبلی من با تیمسار آذرفر، در ارتفاع سوران بود و منظور تیمسار اشاره به آن بود، لبخندی زدم و گفتم: «جناب سرهنگ، هر جا لازم باشد، ما می‌رویم». ایشان مرا در آغوش گرفت و پس از ابراز مهر و محبت خود، از وضع منطقه پرسید. ایشان را توجیه کردم، بلافاصله به جمع سربازان و درجه‌داران آمدند و پس از یک سخنرانی مبسوط، به طرف یک سرباز رفت و بر پوتین او بوسه زد. با این کار ایشان، سربازان روحیه گرفتند، به‌طوری که اگر آزادشان می‌گذاشتیم، تا قلب بغداد هم پیش می‌رفتند. این حرکت ایشان آن قدر به نیرو‌ها روحیه داده بود که به قول معروف، هیچ کس کم نیاورد و همه با شوق و علاقه به حراست از آن منطقه راهبردی پرداختند.

نظرات 1 + ارسال نظر
شمیم دل چهارشنبه 29 آذر 1396 ساعت 17:46 http://www.blogsky.ramazan1394.com

می گویند با هــرکس باید مثـــلِ
خــودش رفتـــار کرد...

شمـــا گــــوش نکنید...!!!

چون اگـــر چنیــن بود؛
از مَنـــش و شخصـــیت هیچکس
چیزی باقـــی نمی ماند...

هر کسی هرچه به ســـرَت آورد
فقط خـــــودت باش...

نگــــذار برخورد نـــادرست آدمهـــا،اصـــالت و طبیعتِ تو را خدشـــه دار کند...

اگر جـــواب هر جفـــایی ، بـــدی بود؛
که داستان زنــــدگی ما خـــالی از آدمهـــای خـــوب می شد...!!!.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد