بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

عربستان از تروریسم حمایت می کند نه ایران

  به نقل از شبکه تلویزیونی سی اسپن، سناتور جمهوری خواه "رند پل" در جلسه استماع مجلس سنای آمریکا درباره تحریم‌های جدید ایران گفت: ما آنچنان برروی ایران متمرکز شده‌ایم که خطر وهابیت و نقش دولت‌های تندرو سنی در درگیری‌های منطقه‌ای و تروریسم بین‌المللی را به کلی فراموش کرده‌ایم. در حال حاضر بیشتر حمایت‌ها از تروریسم از جانب عربستان است نه ایران.

وی با اذعان به پیچیده بودن پاسخ به پرسشی در مورد اینکه کدام طرف به اقدامات تحریک آمیز در هر سناریویی دست می زند، افزود: روی ایران متمرکز شده ایم و خطر وهابیت را از یاد برده ایم، در حالی که وهابیت، نفرت از آمریکا در سراسر جهان را آموزش می دهد و بودجه لازم برای این امر را تامین می کند.

پل گفت: بخش اعظم حمایت از اسلام رادیکال و تروریسم از طرف عربستان و نه از سوی ایران فراهم می شود.

این سناتور جمهوری خواه آمریکا با توصیه به مقام های کشورش در خصوص اتخاذ رویکردی متوازن تر در منطقه خاطرنشان کرد ایران افرادی را به عقب می راند که بر این کشور فشار وارد می کنند.

وی گفت: شمار زیادی نیروی سنی در طرف دیگر (جبهه سوریه) حضور دارند که از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس تامین مالی می شوند، امری که در یمن نیز مشاهده می شود

پراید و پژو خطرسازترین خودروها

 رییس پلیس راه کشور با اشاره به کاهش ۸ درصدی تصادفات نوروزی، از وقوع ۷۰ درصد تصادفات به‌دلیل خطای انسانی خبر داد. سردار محمدحسین حمیدی با اشاره به بازگشت اغلب مسافران نوروزی و اتمام سفرهای نوروز ٩٦ گفت: «خوشبختانه در نوروز امسال با وجود افزایش ١١ درصدی ترددهای جاده‌ای، شاهد کاهش ٨ درصدی تلفات ترافیکی تا پایان روز ١٣ فروردین بودیم.» با توجه به اینکه تعدادی خودروهای پراید و پژو در جاده‌های کشور نسبت به دیگر خودرو‌ها بیشتر است این دو خودرو بیشترین آمار تصادف‌ها را به خود اختصاص دادند.

توهم داعش: قم و تهران را فتح می کنیم!

گروه تروریستی داعش در پیام صوتی مفصلی از عناصر خود خواست حملات گسترده‌ای علیه دشمنان خود انجام دهند و کشورهای منطقه از جمله ایران را تهدید کرد.

   
ادامه مطلب ...

هک گرانبها / کره شمالی نقشه‌های جنگی کرۀ جنوبی و آمریکا را به دست آورد

،به گزارش اسپوتنیک، تلویزیون KBS می گوید که هکرهای کره شمالی با ورود به سرور وزارت دفاع کره جنوبی نقشه های جنگی این کشور علیه کره شمالی را به دست آوردند.  
طبق اطلاعات منبع این تلویزیون، هکرها توانسته اند به مدارک محرمانه درجه 1، از جمله طرح عملیاتی 5027 دست پیدا کنند. طرح 5027 شامل دستورالعمل های همکاری سئول و واشنگتن در صورت آغاز اقدامات جنگی علیه کره جنوبی می باشد. 
وزارت دفاع کره جنوبی نیز با تایید این حمله سایبری اعلام کرد: در حال حاضر امکان اینکه بگوییم به چه مدارکی دست یافته اند نیست. پرونده در اختیار دادستان نظامی است.

کل تعریف برجام، فروش نفت و خرید هواپیما بود

ناصر نوبری

فکر کردند که اگر با اروپایی‌ها کار کنند، اروپا می‌تواند امریکا را دور بزند.اروپا اصلا هیچ وقت نمی‌آید ایران را بگیرد و امریکا را رها کند، اینها نشان می‌دهد با الفبای سیاست خارجی هیچ آشنا نیستند.

   ادامه مطلب ...

نوجوانان ایران، جهانی شدند

نوجوانان ایران، جهانی شدند

 به نقل از سایت فدراسیون والیبال، مرحله یک چهارم نهایی یازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر زیر 19 سال آسیا و انتخابی جهان امروز (دوشنبه) در شهر نایپیداو میانمار پیگیری می‌شود.

تیم والیبال نوجوانان ایران در سومین مسابقه این مرحله از ساعت 13 به وقت ایران به مصاف تیم تایلند رفت و با شکست سه بر صفر این تیم، علاوه بر صعود به مرحله نیمه نهایی، سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی بحرین که اواخر مردادماه برگزار می‌شود، به دست آورد.

شاگردان محمد وکیلی، سرمربی تیم ایران در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 16، 25 بر 19 و 25 بر 19 تایلند را از پیش رو برداشتند تا به عنوان سومین تیم بعد از ژاپن و کره جنوبی سهمیه جهانی کسب کنند.

ایران بازیگر هوشمند و جدی بوده و مواجهه با آن مشکل است

؛ اندیشکده «امریکن اینتر پرایز» در تحلیلی پیرامون قدرت نرم ایران نوشت: ایران رویکرد چند وجهی در قبال قدرت نرم دارد که شامل راهبردهای چند منظوره و ترکیبی از موارد مختلف برای حصول موفقیت و رسیدن به بالاترین نتیجه است.
از دیدگاه این اندیشکده، رویکرد ایران در عراق به عنوان مثال، مبتنی بر ابراز همبستگی فرقه‌ای و تبلیغ آن از طریق رسانه‌های خودی مبنی بر این است که «ما با شما» هستیم.

شروط قبولی نماز در درگاه خداوند

در ادبیات عرفانی و عبادی بین دو مفهوم «مقبول» و «صحیح» تفاوت بسیاری وجود دارد و هر کدام از این مفاهیم دارای مراتبی است .

شروط قبولی نماز در درگاه خداوندبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نماز از جمله عباداتی است که در اسلام بارها به آن اشاره شده است، اما ادای صحیح آن و شروط قبولی اش در پیشگاه خداوند از جمله مسیری است که باعث تقرب بنده به خالق خود می شود.
 امام صادق(ع) فرمود: «نماز فرزندانی که با خشم به پدر و مادر خود نگاه می‏کنند ،قبول نمی‏شود گرچه والدین، نسبت به آنان کوتاهی و ظلمی کرده باشند .
 
ادامه مطلب ...

آیا عربستان مجوز انجام این 5 کار را به ترزا مِی داده است؟ +تصاویر

گفته می‌شود نخست‌وزیر انگلستان در سفر به عربستان از انجام چند کار ممنوع است، آیا واقعا همین گونه است؟

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخست وزیر انگلستان در چارچوب سفرهای دوره‌ای به خاورمیانه٬ پس از دیدار با مقامات اردن، وارد ریاض پایتخت عربستان سعودی شد. با ورود ترزا مِی به عربستان برخی رسانه‌ها اخباری منتشر کردند مبنی بر اینکه او از انجام چند کار در این کشور ممنوع است اما تصویری که در بدو ورود به عربستان از او منتشر شد خلاف این را نشان می‌دهد.
  
ادامه مطلب ...

آیا خدا مرا فراموش کرده است؟

در طول زندگی گاه مواقعی پیش می آید که ممکن است احساس کنیم، خدا به ما کاری ندارد یا گویا ما را فراموش کرده است.

آیا خدا مرا فراموش کرده است؟
 به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در طول  زندگی گاه مواقعی پیش می آید که ممکن است احساس کنیم، خدا به ما کاری ندارد یا گویا ما را فراموش کرده است. این پندار گرچه ظاهری کفرآمیز دارد اما ممکن است در ذهن بسیاری از ما به وجود آمده باشد و مناسب است که درباره آن اندیشه کنیم.

 
ادامه مطلب ...

رویترز: انتخابات ایران، تصویب تحریم‌های جدید آمریکا را به تاخیر انداخت

سنای آمریکا تصویب لایحه «تحریمهای جدید علیه تهران» را به بهانه وجود برخی نگرانیها در خصوص انتخابات آتی ریاست جمهوری ایران به تعویق انداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مجلس سنای آمریکا تصویب لایحه «تحریمهای غیرهسته‌ای جدید علیه تهران» را به دلیل برخی نگرانیها در خصوص انتخابات آتی ریاست جمهوری ایران به تعویق انداخت.
گفتنی است در ماه مارس، گروهی از سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه آمریکا لایحه ای را به مجلس سنا ارائه کردند که به بهانه آزمایشهای موشکی و سایر فعالیتهای غیرهسته ای ایران، تحریمهای سختگیرانه تری را علیه تهران اعمال می‌کند.
 
ادامه مطلب ...

لفاظی وزیر خارجه بحرین: ترامپ نسبت به اوباما درک بهتری از تهدیدهای ایران دارد

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه برای خوش خدمتی به دولت جدید آمریکا، بار دیگر اظهارات مضحکش علیه ایران را تکرار کرد.

لفاظی وزیر خارجه بحرین: ترامپ نسبت به اوباما درک بهتری از تهدیدهای ایران داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، وزیر امور خارجه بحرین در اظهاراتی مدعی شد دونالد ترامپ در قیاس با باراک اوباما درک بهتری از ایران و منطقه دارد.
 «شیخ خالد بن احمد آل خلیفه»روز سه‌شنبه در مصاحبه با رویترز در دفتر کار خود در منامه در اظهاراتی مضحک مدعی شد: «دونالد ترامپ – رئیس‌جمهور آمریکا – منطقه و تهدیدهایی را که از سوی ایران مطرح می‌شود، بهتر از باراک اوباما درک می‌کند». وی ایران را «دشمن مشترک» هر دو کشور نامید.
 
ادامه مطلب ...

حمایت افسر ارشد آمریکا از داعش: کشتن شیعه‌ها همان چیزی است که ما می‌خواهیم

یک افسر ارشد عملیاتی آمریکا در اظهاراتی، اقدامات گروهک تروریستی داعش را همان چیزی خواند که آمریکا انتظار دارد.

داعشبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مایکل شویر، افسر ارشد عملیاتی سازمان سیا کسی است که 22 سال در این سازمان کار کرده و عضو تیم پیگرد اسامه بن لادن بوده است. وی در مصاحبه‌ای صراحتاً اظهار می‌دارد که آمریکا دیگر توان مقابله نظامی ندارد و می‌گوید جنگ بین شیعه و سنی دقیقا همان چیزی است که آمریکا می‌خواهد. وی در واقع با این حرف مستقیماً از حضور گروهک تروریستی داعش در منطقه دفاع می‌کند و آن را وسیله‌ای برای دستیابی به اهداف ایالات متحده می‌داند.
  
ادامه مطلب ...

سطح محبوبیت ترامپ باز هم کاهش یافت

سطح محبوبیت رئیس جمهور آمریکا مجددا با کاهش مواجه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت مجله تایم، سطح محبوبیت دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا برای دومین بار متوالی در ماه اخیر با کاهش مواجه شد و به 33 درصد رسید.
نتایج یک نظرسنجی انجام شده از سوی دانشگاه «کوینیپیاک» آمریکا نشان داد سطح محبوبیت ترامپ به 33 درصد رسیده است. این رقم از پایین ترین سطح محبوبیت باراک اوباما (38 درصد در سال 2013) نیز پایین تر است. نظرسنجی قبلی که نتایج آن در 22 مارس منتشر شد، سطح محبوبیت ترامپ را 37 درصد اعلام کرده بود. 
 
ادامه مطلب ...

هلاکت 50 تروریست داعشی ثبت شده در لیست بین‌المللی/ استحکامات دفاعی جبهه‌النصره در درعا فرو ریخت! + تصاویر

ارتش سوریه طی روزهای اخیر عملیات‌های گسترده‌ای را در دو محور درعا و حمص صورت داده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در شرایط فعلی نیروهای ارتش سوریه عملیات‌های گسترده‌ای را در دو محور صورت می‌دهند.
محور نخست نبردهایی است که رزمندگان مقاومت در در درعا و حومه شمالی آن علیه تروریست‌های جبهه‌النصره انجام می‌دهند.
 
ادامه مطلب ...

ماجرای برخورد عجیب وزیر راه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان + تصاویر

عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی امروز در حاشیه نشست هیئت دولت برخورد عجیبی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان داشت.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی امروز در حاشیه نشست هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه گفته شده ایرباس سوم که به ایران آمده است مرجوعی کشور کلمبیا است، ایا این موضوع صحت دارد و شرایط آن اکنون چگونه است گفت: مرجوعی یعنی چی، این حرف های عجیبی است.
در ادامه اما وزیر راه  پس از قطع دوربین نسبت به این سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان واکنش دیگری نشان داد و به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: خبرنگار باید یک جُو عقل داشته باشد!
وزیر راه بعد از این سخنان میکروفن خبرنگار را گرفته و قصد پرت کردن آن را داشت و با لحن فریادگونه گفت: شما حرفه ای نیستید و از خبرنگاری سر در نمیارید برید بابا!
نکته قابل توجه این است که خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نداشته است و تنها به لبخندی بسنده کرد.

توصیه‌های عملی رهبر معظم انقلاب برای ماه‌های رجب و شعبان

پایگاه‌ اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در آستانه‌ی ورود به ماه‌های رجب و شعبان، گزیده‌ای از توصیه‌های عملی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای این دو ماه بافضیلت را منتشر کرد.

توصیه‌های عملی رهبر معظم انقلاب برای ماه‌های رجب و شعبان
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه‌ اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در آستانه‌ی ورود به ماه‌های رجب و شعبان، گزیده‌ای از توصیه‌های عملی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای این دو ماه بافضیلت را منتشر کرد.
 توصیه‌های ماه رجب:
* در ماه رجب به ذکر، دعا و توسل اهمیت بدهید
الان در ماه رجب هستیم؛ ماهی که روزهای متبرّکی دارد. از این ایام استفاده بردن و معنویت را تقویت کردن و با خدا ارتباط برقرارکردن و ذکر و دعا و توسّل را اهمیت دادن از وظایف است. تقویت ارتباط خود با خدا؛ تلاش در مسائل دنیایی - اعم از فراگیری علم و دانش و کوشش در راه سازندگی - آگاه بودن از مسائل سیاسی و اقتصادی و مهمتر از همه، حفظ آن امید، عوامل و ویژگیهایی است که ان‌شاءاللَّه در آینده - آینده‌ای نه چندان دور - همه روی زمین را به نور جمهوری اسلامی منوّر خواهد کرد و بشریت را از برکات اسلام برخوردار خواهد ساخت و ملت ایران را - همچنان که خدای متعال به مسلمانان وعده فرموده است - شاهدِ یکپارچگی و وحدت بشریت در روی زمین قرار خواهد داد.
بیانات در دیدار مردم قم‌ 1371/10/19
   
ادامه مطلب ...