بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای مطرح کرد؛ روحانی گفت با محاکمه برادرم در آستانه انتخابات جنگ می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه پرونده برادر روحانی هیچ ارتباطی با پرونده بقایی ندارد، گفت: ما معمولا به طور متوسط یک کسی را چند ماه قبل از انتخابات بگیریم می‌گویند برای انتخابات است، بعد از انتخابات بگیریم می‌گویند برای انتخابات است.

دختر رئیس قوه قضائیه با هیچ سرویسی در ارتباط نیست/ حنجره خود را درباره موسسات مالی پاره کردم/ پرونده برادر روحانی ارتباطی با پرونده بقایی ندارد/ احمدی‌نژاد هنوز محاکمه نشده است/ ممنوع التصىویری رئیس دولت اصلاحات مصوبه شورای عالی امنیت ملیبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه ظهر امروز با حضور در دانشگاه شریف پاسخگوی انتقادات دانشجویان از دستگاه قضایی شد.

وی با بیان اینکه من حقیقتا از این حضور پرشور شما بی نهایت متشکرم ،گفت: من با اینکه سر و صورتم سفید، اما دلم جوان است و امیدوارم آنچه در دلم است مثل ریش و محاسنم سفید باشد.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: وقتی کلمه دانشجو به کار برده می شود و مخاطب لفظ دانشجو را می شنود، چند چیز به ذهنش می‌رسد، یک جوان که با توجه به انتخاب مسیر آرمان هایی دارد که برای آن تلاش می کند. وقتی دانشجوی اسلامی ایرانی به گوش می رسد کسی که مبارزات سنگین را در دهه های گذشته با استبداد و استکبار و فساد داشته است.

وی با اشاره به اینکه بنده از یک طبقه کشاورز هستم و در حوزه علمیه و دانشگاه بودم؛ گفت: از آنچه بعد از انقلاب بودم از هیچ قسمش پشیمان نیستم و بسیار افتخار می کنم که در قوه قضاییه ، وزارت اطلاعات و ... خدمت رسانی کرده ام.

  

بسیاری از دادگاه‌ها اگر علنی پخش شود اثر دارد

سخنگوی قوه قضاییه افزود: گفتند قوه قضاییه ملاحظه کرده و سیاسی کاری می کند، تمام تلاش ما این بوده و است تا مطابق قانون عمل کنیم و اگر بخواهیم به گرایش این و آن و سلیقه ای برخورد کنیم به ضرر این افراد و کشور است.

حجت الاسلام محسنی اژه ای ادامه داد: گفتند چرا آقای رحیمی را که پول گرفته بود، رها کردید؟؛ آیا شما واقعا در جریان پرونده رحیمی هستید؟ می‌گویند چرا شفاف نمی‌گوید؟ قانون جلوی ما را گرفته است.

وی افزود: بسیاری از دادگاه‌ها اگر علنی پخش شود اثر دارد؛ بارها رفتم مجلس که اجازه بدید در غیر از موارد خاص دادگاه‌ها علنی باشد؛ می گویند چرا دادگاه بقایی علنی نیست؟ تشخیص علنی و غیر علنی بودن بر عهده قاضی است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: گفته‌اند چرا افرادی که فساد را افشا کردند تحت تعقیب قرار می گیرند؛ ما کسی را که راهنمایی کند تحت تعقیب قرار نمی‌دهیم، اما اگر کسی شاکی داشته باید به شکایتش توجه کرد.

کسی را که راهنمایی کند تحت تعقیب قرار نمی‌دهیم

حجت الاسلام محسنی اژه ای افزود: یک ماه پیش شخصی آمد و گفت که یک کسی خود را وابسته به اژه‌ای معرفی کرده و گفته حتی عکس دارم، آن فرد به فلان بانک گفته من اطلاعاتی دارم و اگر 2 میلیارد ندهید، افشا می‌کنم.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: برخی می گویند چرا افرادی که فساد را افشا کرده اند، تحت تعقیب قرار می گیرند؟ ما کسی را که راهنمایی کند تحت تعقیب قرار نمی‌دهیم، اما اگر کسی شاکی داشته باید به شکایتش توجه کرد.

حجت الاسلام محسنی اژه ای بیان کرد: بسیار افتخار کرده و می‌کنم که در قوه قضاییه، دادگاه‌های مختلف و وزارت اطلاعات بودم و کوچکترین پشیمانی ندارم.

وی ادامه داد: در مجلسی رفتم صحبت کنم مدام سوت می زدند که من گفتم اگر بنا باشد سوت بزنید منم بلدم، بلبلی هم بلدم و در ادامه واکنش مشابهی نشان داد.

نیاز به ٢٣ هزار میلیارد تومان بودجه داریم که در لایحه نصف آن را هم نمی دهند

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه نیاز به ٢٣ هزار میلیارد تومان بودجه داریم که در لایحه نصف آن را هم نمی دهند، تصریح کرد: می گویند چرا سران فتنه را محاکمه نمی‌کنند؟ شورای عالی امنیت ملی گفت محاکمه به صلاح نیست. قوه قضاییه در جریان سال ٨٨ وارد شد برخورد کرد و اشکالاتی به وجود آمد، بعد شورای امنت ملی مصوبه داد که تا الان پا برجاست.

حجت الاسلام محسنی اژه ای تصریح کرد: الان طبق تفسیر از قانون نباید اسم متهم برده شود و هچ چیزی نمی شود، گفت ولی به نظر من درست و شدنی نست.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: در سال های آخر تمام تلاشمان آن بوده که همه چیز را جرم انگار نکنم که خود ما هم از آن راضی نیستم؛ در رابطه با حبس زدا تمام تلاشمان را کردیم، در سال ٩٥ نسبت به ٩٤ ورود به زندان ١.٦ کمتر شده است.

وی با اشاره به اینکه ما نمی خواهیم که نفر یک ساعت بشتر در زندان بماند یا اشتباه به زندان برود؛ تصریح کرد: در سال ٩٦ تا آخر برج هشت، ١١ میلیون و هفتصد و خورده ای چک برگشتی داشتیم.

شکنجه شرعا، قانونا و اخلاقا ممنوع است

حجت الاسلام محسنی اژه ای افزود: من حنجره خودم را در مورد این موسسات اعتباری پاره کردم که در دادن مجوز بررسی‌های لازم انجام شود، آمدند و بیش از ١٠٠٠ موسسه را مجوز دادند.در مورد موسسه کاسپین از ١٢٥٠ هزار نفری که هستند نزدیک به ٩٩ درصد افراد تعیین تکلیف شدند.

سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: انفرادی های قبل از تفهیم اتهام قطعا غلط است، اگر فردی دستگیر شد تا زمانی که به مراجع قضایی برسد اولین کاری که بازپرس می کند تفهیم اتهام است.

وی بیان کرد: هر موردی که ما به نحوی از انواع مشخص شود حتما پیگیری می کنیم، مگر ستار بهشتی پیگیری نشد؟، شکنجه شرعا، قانونا و اخلاقا ممنوع است، اگر انفاقی بیافتد به فوریت رسیدگی می شود.

جرمی برای فاضل لاریجانی در آن قضیه اثبات نشد

حجت الاسلام محسنی اژه ای ادامه داد: مرتضوی در پرونده کهریزک به پنج سال حبس محکوم شد، اما آمد عذرخواهی کرد.

سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: در مورد کلیپی که پانزدهم بهمن 91 توسط رئیس جمهور وقت در مجلس پخش شد، جرمی اگر در آن پرونده باشد نسبت به مرتضوی و 2 تن از همکارنش بود که آن داستان رسیدگی شد.

وی تصریح کرد: جرمی برای فاضل لاریجانی در آن قضیه اثبات نشد اما اقدام مرتضوی قطعا در آن موضوع مجرمانه بوده است.

حجت الاسلام محسنی اژه ای با بیان اینکه دختر رئیس قوه قضائیه با هیچ سرویسی و کسی در ارتباط نیست،گفت: این حرف ١٠٠ درصد دروغ است، نه ٩٩،٩ درصد؛ هیچ وقت و هیچ جایی بازداشت نبوده است.  به غیر از زیارت عتبات نه یک بار به خارج از کشور رفته و نه ارتباطی با سرویس های جاسوسی داشته است و مطلقا یک لحظه تحت تعقیب نبوده است؛ اگر این دروغ را کسی به شما نسبت دهد شما چه می‌کنید؟.

ممنوع التصىویری رئیس دولت اصلاحات مصوبه شورای عالی امنیت ملی است

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: آن کسی که این حرف را می‌زند و یا شما خودتان نشرش می دهید، مدرکی دارید؟، این شایعه با انگیزه های خاص سیاسی مطرح می شود.

وی تصریح کرد: پرونده حمید بقایی در مورد مسائل مالی است و در شرف صدور حکم است؛ تا زمانی که این حکم صادر نشده و اعتراض نشود و به اعتراض رسیدگی نشود از بیان جزئیات معذورم.

حجت الاسلام محسنی اژه ای با بیان اینکه پرونده برادر روحانی هیچ ارتباطی با پرونده بقایی ندارد، گفت: ما معمولا به طور متوسط یک کسی را چند ماه قبل از انتخابات بگیریم می‌گویند برای انتخابات است بعد از انتخابات بگیریم می‌گویند برای انتخابات است.

نگفتم رئیس جمهور سابق لات است

سخنگوی قوه قضاییه افزود: ممنوع التصىویری و ممنوع الورودی رئیس دولت اصلاحات مصوبه شورای عالی امنیت ملی است.

وی بیان کرد: دادگاه های بقایی و احمدی نژاد علنی برگزار نمی‌شود، احمدی‌نژاد هنوز محاکمه نشده است.

حجت الاسلام محسنی اژه ای تصریح کرد: نگفتم رئیس جمهور سابق لات است، من گفتم با رفتار ایشان یاد داستان لات‌ها افتادم.

پرونده برادر رئیس جمهور مختومه نشده و روی آن کار می‌کنند

سخنگوی قوه قضاییه گفت: نه نسبت به رئیس جمهور و نه سابقش و نه اسبقش وقتی بخواهیم در مورد برخی اعضای خانواده‌های آنها اقدامی کنیم اجازه نمی‌گیریم؛ می رویم و می گوییم آقا این اتهامات در مورد این عضو مطرح است، در پاره‌ای از موارد قانون الزام می‌کنه وزیر، معاون وزیر را برای تعقیب با مجلس در جریان بگذاریم.

حجت الاسلام محسنی اژه ای تصریح کرد: ایشان (روحانی در مورد بردارش) گفت الان در آستانه انتخابات است و اگر این چنین اقدامی بشود جنگ می شود که ما کار خودمان راکردیم و احضار شد؛ پرونده مختومه نشده و دارند روی آن کار می‌کنند.

وی افزود: مجلس توسط کمیسیون اصل 90 بر قوه قضائیه نظارت دارد، بیت رهبری هم نظارت دارد و دیوان عدالت کشور هم نظارت دارد.

در حال تکمیل...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد