بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

بچه محله امام رضا (ع)

سیاسی -اجتماعی-فرهنگی-دفاعی

هلاکت 50 تروریست داعشی ثبت شده در لیست بین‌المللی/ استحکامات دفاعی جبهه‌النصره در درعا فرو ریخت! + تصاویر

ارتش سوریه طی روزهای اخیر عملیات‌های گسترده‌ای را در دو محور درعا و حمص صورت داده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در شرایط فعلی نیروهای ارتش سوریه عملیات‌های گسترده‌ای را در دو محور صورت می‌دهند.
محور نخست نبردهایی است که رزمندگان مقاومت در در درعا و حومه شمالی آن علیه تروریست‌های جبهه‌النصره انجام می‌دهند.
  
طی این نبردها که نیروهای سوری تاکنون پیش‌روی‌های قابل‌ملاحظه‌ای در محورهای آن داشته‌اند، عناصر جبهه‌النصره متحمل خسارات سنگین نفراتی و تسلیحاتی شده‌اند.

اما محور دوم، درخصوص ساماندهی عملیات‌های زمینی و هوایی رزمندگان مقاومت و ارتش سوریه در بخش‌های شرقی و شمالی شهر حمص است.

در این مناطق که عموما تروریست‌های داعش در آن‌ها حضور دارند، یگان‌های توپخانه‌ای سوریه عملکرد موفقیت‌آمیزی را از خود نشان داده‌اند.

به‌گونه‌ای که تلفات بالای تکفیری‌های داعش در عرصه تجهیزاتی و انهدام چندین مقر فرماندهی آنان، موید این واقعیت است.    

*تثبیت مواضع ارتش سوریه در «المزید» تدمر/ هلاکت عناصر و انهدام استحکامات دفاعی جبهه‌النصره در درعا  
هلاکت 50 تروریست داعشی ثبت شده در لیست بین‌المللی/ استحکامات دفاعی جبهه النصره در درعا فرو ریخت! + تصاویر

ارتش سوریه تسلط خود را بر منطقه «السفوح» در جنوب غربی کوه المزید تدمر تثبیت کرده و ده‌ها تن از تروریست‌های داعش را به‌هلاکت رساند.

خبرگزاری اعلام‌الحربی نوشت: یکی از یگان‌های ارتش سوریه ضمن هدف قرار دادن مرکز تحرکات عناصر جبهه‌النصره در درعا، تلاش این تروریست‌ها برای نفوذ به نقاط نظامی نیروهای سوری را ناکام گذاشت و ضمن هلاکت بیش از 15 تن از تکفیری‌ها، دو تانک در منطقه جنوبی «دوار المصری»، یک خوروی مجهز به مسلسل  و نیز استحکامات دفاعی آنان را در شمال غربی ناحیه «الجمرک القدیم» درعا منهدم کرد.

به‌علاوه خودرویی که حامل تعدادی از عناصر تروریستی در شمال منطقه «بئر الشیاح» درعا بود، توسط نیروهای ارتش سوریه منهدم شد.
 
*آماج حملات توپخانه‌ای و هوایی رزمندگان مقاومت علیه داعش در حمص
هلاکت 50 تروریست داعشی ثبت شده در لیست بین‌المللی/ استحکامات دفاعی جبهه النصره در درعا فرو ریخت! + تصاویر

اما از حومه شرقی حمص خبر می‌رسد که که توپخانه و نیروی هوایی ارتش سوریه، مرکز تجمع تروریست‌های داعش را در شمال نواحی «الکتیبه المهجوره، شرق الصوامع، البارده و شرق القریتین» هدف قرار دادند که در این عملیات ضمن هلاکت ده‌ها تن از تکفیری‌ها، تعدادی از تجهیزات نظامی مجهز به مسلسل‌های سنگین آنان منهدم شد.

تحولات حومه شمالی حمص نیز حاکی از آن است که نیروهای سوری تعدادی از مراکز تجمع و پایگاه‌های عناصر جبهه‌النصره را در شمال و شرق تلبیسه هدف قرار دادند که در این حمله نیز ضمن هلاکت ده‌ها نفر از عناصر تکفیری، بولدوزر و خودروهای مجهز به مسلسل تروریست‌ها منهدم شد.

هم‌چنین در ادامه این حملات علیه مواضع عناصر تروریستی در حومه شمالی حمص، یکی از پایگاه‌های سرکردگان جبهه‌النصره در شهر «الرستن» هدف قرار گرفت.

*هلاکت 50 تروریست بین‌المللی داعش در حملات توپخانه‌ای ارتش سوریه
هلاکت 50 تروریست داعشی ثبت شده در لیست بین‌المللی/ استحکامات دفاعی جبهه النصره در درعا فرو ریخت! + تصاویر

ارتش سوریه طی عملیاتی، بیش از 50 تن از تروریست‌های داعش را که نام آن‌ها در لیست تروریست‌های بین‌المللی ثبت شده بود، به‌هلاکت رساند.

هم‌چنین توپخانه نیروهای سوری مرکز پایگاه‌ها و اماکن حضور تروریست‌ها را در مناطق «المقابر، محله الجبیلیه، الرشدیه، هنگ 137، شرق فرودگاه نظامی و ایستگاه برق» مورد هدف قرار داد که طی آن، علاوه بر هلاکت ده‌ها تن از تکفیری‌ها و انهدام شماری از تجهیزات آنان، مراکز شلیک موشک داعش را منهدم کرد.

لازم به‌ذکر است که این مسئله موجی از هرج‌و‌مرج و وحشت را در میان صفوف تروریست‌های داعش به‌همراه داشت.
 
گزارش از: وحید امیدی موحد
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد